Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää tätä hellettä. Nukun,käyn suihkussa,nukun taas. MItää muuta ei jaksa tehdä eikä mihinkää mennä

Vierailija
26.07.2025 |

Tänään olen ottanut kolmet päiväunet,käynyt kahdesti suihkussa ja juonut paljon mineraalivettä. Kohta kolmas suihku,vähän jugurttia ja nukkumaan.

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se ilmastonmuutos aiheuttaa. Onneksi puolen vuoden kuluttua on vähän viileämpää.

Suhakza

Vierailija
102/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Toiset pyörittävät tätä yhteiskuntaa, että sinä voit levätä helteellä ja valittaa vielä siitä, kun voit levätä. 

Ei tilanne rahattomanakaan ole helppo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hävittänyt tavaroita (yhden arvokkaankin) julkisiin kulkuvälineisiin ja täyttänyt väärin lomakkeita niin että tuet eivät tule ajallaan. Esivaihdevuodet, stressi ja helle voi olla kohtalokas kombinaatio. Itkettää.

Vierailija
104/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa...päikkärit, toiset perään, vichyä. Huono olo, päässä paineen tunne. Sisällä 29🥴

Nauttikoot ne keille tämä sopii, itseä pelottaa vanhempienkin puolesta, ovat lähellä kasikymppisiä ja hyväkuntoisia normisti mutta isä jo kertoi että puhti on pois.

Turha verrata mihinkään, suomalaisille paras lämpötila on tutkimusten mukaan 14 eikä meitä ole tarkoitettu tämmöses paahtumaan. 

Päivä, pari, kolme ok mutta liika on liikaa.

Ota suoloja, kaupasta elektrolyyttijauhetta, joka sekoitetaan veteen. Piristää. Tosin jos on paljon sairautta, kysy sh. 

Vierailija
105/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt satana ne hellepaskaketjunne! Ketään ei kiinnosta kun joku Pirkko valittaa että on lämmin, hohhoijas

Vierailija
106/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopassa on paljon kivitaloja, jotka ovat kesät talvet viileämpiä. Kivilattiat ja kiviseinät. Suomessa asunnot paahtuvat pätseiksi. 

Mutta arkea nekin ihmiset siellä joutuvat elämään. Eivät voi istua niissä kivitaloissaan sisällä, vaikka ulkona on 40 astetta. Ihan oikeasti jo vaarallinen lämpötila. Ja lämpenee se kivitalokin jo noissa asteissa. 

Vierailija
107/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä selkeästi suorituskyvyssä kosteuden ja lämpötilan vaikutuksen, kun yrittänyt juosta ja suunnistaa kaikesta huolimatta. Äsken 12km hölköttely ja oli pakko pistää välillä kävelyksi, että vähän viilentyi. Puiden varjossa metsässä on ihan mukava mennä, mutta tuulettomissa taskuissa kerrostalojen välissä auringonpaahteessa on melkoista. No, on tässä se mukava puoli, että kun saadaan taas niitä 20 asteen kelejä, mahtaa tuntua meno kevyeltä. Matkalla mietin, että olisi voinut kastella lippiksen, mutta merenranta oli kaikkialta jonkun ihmeen "visvan" peitossa, eli levääkin on tullut. Mutta eiköhän tämä vielä tästä.

Vierailija
108/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No v.... Meneehän se kesä näinkin. Parempaakin voisi olla, mutta näillä mennään.

Vierailija
109/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule töihin mulle avuksi. Ei kerkeä syödä,juoda, suihkutella tai nukkua. Loppuisi tuo valitus.

Vierailija
110/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken oli hirvee ukkosmyrsky. En ole ennen nähnyt moista. Ihan kuin joku hiekkamyrsky mutta hiekkana vettä. Onneksi kesti vaan pari minuuttia. 

Vierailija
111/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken oli hirvee ukkosmyrsky. En ole ennen nähnyt moista. Ihan kuin joku hiekkamyrsky mutta hiekkana vettä. Onneksi kesti vaan pari minuuttia. 

Missä? Salamaiko siis paljon vai tuliko syöksy virtauksia?

Vierailija
112/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule töihin mulle avuksi. Ei kerkeä syödä,juoda, suihkutella tai nukkua. Loppuisi tuo valitus.

Venäjälle ei viitsi lähteä orjatöihin näinä aikoina.

Vierailija
113/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset pitkään jatkuvat helteet ovat raskaita jos on sairaalloisen ylipainoinen ja huonokuntoinen. Ja toki myös huonokuntoisille vanhuksille ja heidän pumpuille.

Kunnon hellekaudessa voi Euroopassa kuolla helteisiin kymmeniä tuhansia ihmisiä.

Katsokaa, että vanhuksilla on ilmalämpöpumput! Omilla vanhemmilla on nyt kerrostalossa. Entisessä omakotitalossa oli kellarikerroksessa yksi makkari, jonne pääsivät helteillä.

Vierailija
114/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt satana ne hellepaskaketjunne! Ketään ei kiinnosta kun joku Pirkko valittaa että on lämmin, hohhoijas

No ei ne lääkärit ihan huvikseen muistuttelen haitoista, kun hukkuu hellepotilaisiin. Mut sitä palstapirkko ei jaksa tajuta. Kun oma napa on vaan kiva.

Vierailija
115/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siro ja nautin tästä lämmöstä. Eipä ole poimuja ja makkaroita, jotka hikoavat.

Vierailija
116/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudelta herätään. Haalarit niskaan ja töihin. 

Muistakaa työttömät levätä ja juoda hyvin. Kylmä suihku helpottaa jos on vielä vähän karapulanpoikastakin.

Käyn huomenna hikoilemassa vähän kaljarahaa teillekkin.

Vierailija
117/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain olette kykeneviä niin ilman muuta vaan rannalle. Uinnin jälkeen on vähän aikaa suorastaan vilu. Sitten märkänä pitkään hyvä olla. Joku aurinkovarjo ja useampia pyyhkeitä mukaan ja teet itelles sellasen pesän.

Siellä hyvä pötköttää, syödä eväitä ja juoda vettä. Vähän väliä uudestaan uimaan. Näin olen itse tehnyt. Eikä ota mitään lompakoita ja kännyköitä mukaan niin ihan hyvin voi siinä vaikka torkahtaa, jos on huonosti nukuttu yö takana.

Vierailija
118/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jaksa inistä

Vierailija
119/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ylipainoisia?

Kuka muka on keksinyt, että ylipainoiset tuskailisivat helteessä? Hitaalla aineenvaihdunnalla en hikoile koskaan ja olen aina kylmissäni.

Vierailija
120/167 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte, että on noin vaikeaa? Ja miten pystyt nukkumaan noin paljon kuumassa, itsellä kuumuus vaikeuttaa nukkumista. Sisällä ollessa tuuletin esiin ja jo helpottaa.