Miksi ihmiset haluavat parisuhteen
Kommentit (36)
Itsekseen on helpompaa ja mukavampaa, jos vaihtoehtona on itselle epäsopiva kumppani.
Jos kumppani on sopiva, voi parisuhde ollakin se "helppo ja mukava" vaihtoehto.
Itsekseen saa tehdä mitä huvittaa. Ei kompromisseja.
Vakituisen seksin takia. Ei mun naama eikä supliikki riitä muuta kautta säännöllisesti saamaan.
Enemmin aina hyvä parisuhde kuin yksinolo
Jos kumppani on paras kaveri niin eihän mikään ole sen hauskempaa kuin olla parisuhteessa. Päälle seksi ja muu läheisyys, mitä ei ystäviltä edes saa. Se on täydellinen tapa elää.
Kivempi matkailla ja käydä ravintolassa yhdessä, lisäksi onhan parisuhde hyvä juttu turvallisuuden kannalta, jos siis kumppani on turvallinen ihminen.
Varmaan turvan vuoksi ja jos kaipaa romantiikkaa. Usein toinen voikin olla junttimetsäläinen tai kaupunkilaistöksäyttäjä? Jotkut eivät ota vääriä kumppaneita ja jäävät yksin. Tai ei jaksa makuukammarihöyläämistä jatkuvasti.
Totta ap. Seksuaalinen himo on biologiaa. Se sekoitetaan rakastumisen tunteeseen. Fakta on se, että alkuhuuman jälkeen pitää löytää muut syyt pysyä yhdessä. Jotkut haluavat lapsia ja perinteistä perhe-elämää. Jotkut pelkäävät yksinäisyyttä. Parhaassa tapauksessa siitä panokaverista tulee paras ystävä, jonka kanssa viihtyy aina vaan.
Mulla on ollut pitkiä parisuhteita. Enää en halua yhtäkään. Vakkarin kanssa saan silloin tällöin seksiä ja läheisyyttä. Välillä ärsyttää, jos hän ehdottaa tapaamista juuri silloin kun haluaisin vain chillata yksin kotona. Vaikka olen sanonut, että vapaapäiväni ovat pyhiä. Minulle itselleni pyhitettyjä.
On mielessä kuva itsestä yksinäisenä vanhuksena ja se pelottaa. Suorastaan kyyneltä tirautetaan sille surulliselle mielikuvalle, voi poloista minua joka yksin kuolee jos ei parisuhdetta ole.
V#tttttuuuuu mun kommentti juuttuu moderointiin koko ajan, mutta siis saa s#ksiä ja kaikkea kivaa ilman, että joutuu miettimään milloin se kaikki loppuu eikä tarvitse käydä testeissä kun ne t e u r a s t a a käden ihan kunnolla sillä neulallla.
En ole noin 40 vuotiaana koskaan ollut parisuhteessa, joten sanotaanko, että haluaisin ihan vaikka vain siksi, että olisi mukava jos voisin jakaa ja kokea Sen Yhden ja Erityisen kanssa, mitä nyt ikinä vastaamne tuleekin .
Olen jo laittanut merkille, että esimerkiksi ruoka maistuu usein paremmalta hyvässä seurassa kuin yksin.
Olen myös havainnut, että aika ajoin kaipaan läheusyyttä ja kosketusta mutta myös jotain erityistä "henkistä yhteyttä" Jänen kanssaan.
Jokainen patisuhde on omanlaisensa minä haluaisinnyrittäänolla siknä se hyvä ja luonteva kumppani, joka ei vaadi tai tarvitse siuhen isompia selittelyitä; sen saattaisi huomata ilman selittelyäkin miksi.
Parisuhteessa on haastetta, mutta yksin on tylsää eikä elämä tunnu yhtä merkitykselliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan turvan vuoksi ja jos kaipaa romantiikkaa. Usein toinen voikin olla junttimetsäläinen tai kaupunkilaistöksäyttäjä? Jotkut eivät ota vääriä kumppaneita ja jäävät yksin. Tai ei jaksa makuukammarihöyläämistä jatkuvasti.
Turvan? Ketä/mitä vastaan?
Olen ollut parisuhteissa nuoresta asti ja viimeisimmän päätyttyä ajattelin kokeilla elää itsekseni. Nyt on mennyt muutama vuosi ilman kumppania ja olen onnellisempi kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
On mielessä kuva itsestä yksinäisenä vanhuksena ja se pelottaa. Suorastaan kyyneltä tirautetaan sille surulliselle mielikuvalle, voi poloista minua joka yksin kuolee jos ei parisuhdetta ole.
Vähintäänkin 50% parisuhteissa olevista kuolee yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi silti yrittää vaikka menestys ei ole varmaa. Jos ei edes pelaa ei voi voittaakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi silti yrittää vaikka menestys ei ole varmaa. Jos ei edes pelaa ei voi voittaakkaan.
Miksi toivot puolisollesi sitä taakkaa että kuolet ensin?
Varmaan fwb eli friends with benefits pano suhde