Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saiskos jotain vertaistukea muilta laihduttavilta. Tekis niin mieli jäätelöä...

Vierailija
26.07.2025 |

...mutta tiedän että kun syön sitä niin viimeistään huomenna on jo vitutus ja kaduttaa. Tai pikemminkin heti sen jälkeen kun on sen saanut syötyä. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa minulta vertaistukea, mutta olen tiputtanut 5kg kolmessa kuukaudessa tarkkailemalla kaikkea muuta syömistä ja olemalla ilman herkkuja, mutta jäätelöä saan syödä vaikka joka päivä.

Totaalikielto ei minulla toimi. Laihdutus toimii silti.

Sama minulla ja pidän tärkeimpänä sitä, että syön kaiken tarkoitetun ja lasketun sille päivää, vaikka jäätelön syön. Joskus lasken omatekoisen pullan tai piirakkapalasen hiilarit ja rasvan ja vähennän jostain muusta, mutta proteiinista en luovu.

Vierailija
42/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöt roskiin heti! Ostat sokeritonta jugurttia ja pakastemarjoja. Sekoitat ne = jäätelö

Ei kannata opettaa huijaamaan. Kun tekee jäätelöä mieli, silloin sitä syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö siihen mikään laihdutus kaadu. Ostat jäätelön missä sokeria -35 % vähän rasvaa. Ei tarvii syödä puolta pakettia.

No pakkasessa on kermajäätelöä ja TIEDÄN että jos otan niin menee se puoli pakettia ainakin. 

Oisko sulla kenen kans jakaa se jäätelö?

Vierailija
44/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma syödä yksittäinen puikko/tuutti? Kaloreita n. 200 kcal, vähennät vain päivän muista ruokailuista.

Ei saa vähentää! Tulee nälkä, mikäli jättää syömättä!

Vierailija
45/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Söitkö jäätelöä?

Vierailija
46/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö siihen mikään laihdutus kaadu. Ostat jäätelön missä sokeria -35 % vähän rasvaa. Ei tarvii syödä puolta pakettia.

No pakkasessa on kermajäätelöä ja TIEDÄN että jos otan niin menee se puoli pakettia ainakin. 

Osta sinne pakkaseen vain muutama pikkupurkki (62 g) sitä jäätelöä. Jos pudotat painoa oikeilla keinoilla, niin yksi pieni purkki jäätelöä silloin tällöin ei vaikuta painosi putoamiseen millään tavalla. Minä syön nykyään jäätelön sijasta rasvatonta maitorahkaa ja sitä voi syödä vaikka joka päivä ja sekaan marjoja tai hedelmän paloja ja siihen vielä joukkoon ruokalusikallinen kauragranolaa missä ei ole lisättyä sokeria (voit valmistaa itsekin granolaa, netissä ohjeita).

Vierailija
47/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin 20 kiloa pari vuotta sitten ja ne on pysynyt poissa. Söin laihdutuksen aikana, ja edelleenkin jäätelöä ja suklaata silloin tällöin. Jos meinaat että tulokset pysyvät on syytä opetella nauttimaan kaikkea kohtuudella. 

Vierailija
48/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota pikku pala ja syö hitaasti, älä hotki. 

Sanoi Punahilkka sudelle kun Susi isoäitiä hotki.

Se on susi, Susi on sukunimi, Susi tuskin hotki isoäitiä!

Vierailija
49/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat vertaistukea. Olen laihduttanut nyt 20 vuotta. Olen jojoilija. Alimmillaan painanut 62 kg, korkeimmillaan 83 kg. Sopivin olisi noin 65-67 kg. Tällä hetkellä taas pudotan painoa. En syö jäätelöä ollenkaan, mutta mehujään olen syönyt joka päivä. Tietysti siinä on sokeria, mutta katsopa huvikseen kaupassa niin hyvin kohtuulliset kalorimäärät.

Tein tänään soija-makaronilaatikon.

TÄMÄ EI OLE JÄÄTELÖÄ! SOijarouhe on kamalaa.

Vierailija
50/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä en kyllä tuolla tyylillä laihtunut kuin pari kiloa kuukaudessa.#

EI tarvitse pudottaa liian äkkiä! 

Vierailija
51/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on lähtenyt nyt 3,5 kiloa, syön kaikkea mitä ennenkin mutta esim salaattia nyt enemmän lautasella ja muuta ruokaa vähemmän, jugurttia vain 1 kpl päivässä, juustoa selvästi vähemmän, vaalea leipä kokonaan pois ja ruisleipääkin vähemmän - ei ongelma, koska pidän näkkäristä ja muut leivät turvottaa mahaa. Pieni lenkki aamulla ja illalla pidempi, niin että tulee tunti päivässä vähintään. Tämäkin on minulle helpompi niin, että ajattelen vain aikaa - vauhdin päätän sit fiiliksen mukaan.

Vierailija
52/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, ei jos jotakin himoaa jatkuvasti, niin ei kannata taistella vastaan. Normalisoi suhteesi jäätelöön.

Jos määrän kanssa ongelmia:

- kun jätskinhimo yllättää, varmista että olet kylläinen (eli syöty ravitsevaa ruokaa)

- tee oma herkkujäätelösi: osta vähäsokerisempaa ja lisää siihen hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, granolaa... Mitä keksit. Saat samalla hyviä kuituja

- älä syö tv:n ääressä, vaan keskity nauttimaan 

Vierailija
53/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, ei jos jotakin himoaa jatkuvasti, niin ei kannata taistella vastaan. Normalisoi suhteesi jäätelöön.

Jos määrän kanssa ongelmia:

- kun jätskinhimo yllättää, varmista että olet kylläinen (eli syöty ravitsevaa ruokaa)

- tee oma herkkujäätelösi: osta vähäsokerisempaa ja lisää siihen hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, granolaa... Mitä keksit. Saat samalla hyviä kuituja

- älä syö tv:n ääressä, vaan keskity nauttimaan 

Juu, mutta silloin kun laihduttaa, on myös kaikki tuollaiset granolat ja pähkinät katsottava tarkkaan. Ystäväni laihdutti ihan ohjeilla ja alkoi lihoa. Sitä hän ihmetteli, miten se voi olla. Oikeastaan kaikki mitä suuhunsa pistää, on katsottava. Että syökö 5 pähkinää vai 2 kourallista, koska se on tuhtia, energiapitoista. Monet luulee että hedelmiä voi huoletta syödä. Niin voikin, mutta pitää vähentää jotain muuta syömistä, eikä syödä niitä omenoita lisäksi. Esimerkiksi banaanin ja omenan voi huoletta syödä joka päivä, mutta jos alkaa mennä sen yli, kyllä se kokonaisenergiamäärä kasvaa. Olettaen että ihminen syö myös tavallista ruokaa. Itselläni ainakin on se, että kuitua pitää olla riittävästi, mutta mihinkään granolaan en koske. Olen helposti lihovaa tyyppiä. Kaikki herkuttelu on heti vyötäröllä näkyvissä. Alkoholijuomia erittäin hillitysti, niissä on niin paljon energiaa. Enkä ole suklaatakaan syönyt 8 vuoteen. Jos haluan jotain makeaa, syön muutaman taatelin. Niitä on esim lakritsalla maustettuna. Niitäkään ei kannata sataa grammaa syödä, vaan ihan tosiaan pari kerrallaan.

Vierailija
54/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Söitkö jäätelöä?

En eilen mutta tänään söin. En sitten muuta tänään enää syökään😄 

Vierailija
55/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi nyt jo helvettiin apina.

Vierailija
56/56 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuksesta 99% on itsekuria ja jos sitä ei ole niin ei koskaan laihdu. HEitä se jäätelö roskiin niin saat itsekuria itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme