Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saiskos jotain vertaistukea muilta laihduttavilta. Tekis niin mieli jäätelöä...

Vierailija
26.07.2025 |

...mutta tiedän että kun syön sitä niin viimeistään huomenna on jo vitutus ja kaduttaa. Tai pikemminkin heti sen jälkeen kun on sen saanut syötyä. 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että ostat kypsän vesimelonin. Voit syödä mahan täyteen. Kyllä siinä jäätelöhimo katoaa.

Tämä on niin hyvä ohje. Syötävää on riittävästi ja todella virkistävä helteellä 🍉 paljon parempi kuin ällösokeriset jäätelöt.

Vierailija
22/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahtuu sun tämän päivän kaloribudjettiinniin anna. mennä vaan. Jos päädyt syömään, mittaa määrä tarkasti. Ja tärkeintä kaikessa: syödessäsi nauti annoksesta hartaudella. 

Kesä on parasta aikaa laihdutukseen. Helppo lähteä liikkumaan kun ei tarvitse pukea paljoa päälle. Kävely on parasta liikuntaa. (Itse juoksen normaalisti, mutta laihduttaessa vaihdan kävelyyn. Juoksemisesta mulla tulee aivan älytön nälkä.) 

Vaihtoehtona voisi olla vaikka mansikat, jos tänään ei ole jädepäivä. 

Iloa ja onnea laihdutukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pois, ei laihdutus kaadu yhden päivän syömisiin vaan pitkän ajan kokonaisuus ratkaisee. Vedä vaikka koko paketti etkä osta enää uutta. Ehkä se maistuukin paremmalta kun tietää että lisää ei oo tulossa pitkään aikaan.

Vierailija
24/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mehujäätä

Vierailija
25/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto jäätelölle, joka ei tosin tähän hätään ehkä ennätä. 

Leikkaa vesimeloni sellaisiksi reiluksi paloiksi. 

Laita vesimelonipalat pakkaseen. Kun vesimelonit ovat jäätyneet, ota pakkasesta ja raasta vesimeloni sellaiseksi raasteeksi. Nauti heti. On todella makea sorbetti ilman mitään muita aineita kuin vain vesimelonia. 

Vierailija
26/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö siihen mikään laihdutus kaadu. Ostat jäätelön missä sokeria -35 % vähän rasvaa. Ei tarvii syödä puolta pakettia.

No pakkasessa on kermajäätelöä ja TIEDÄN että jos otan niin menee se puoli pakettia ainakin. 

Ota pikku pala ja syö hitaasti, älä hotki. 

Sanoi Punahilkka sudelle kun Susi isoäitiä hotki.

Vierailija
27/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vertaistukea. Olen laihduttanut nyt 20 vuotta. Olen jojoilija. Alimmillaan painanut 62 kg, korkeimmillaan 83 kg. Sopivin olisi noin 65-67 kg. Tällä hetkellä taas pudotan painoa. En syö jäätelöä ollenkaan, mutta mehujään olen syönyt joka päivä. Tietysti siinä on sokeria, mutta katsopa huvikseen kaupassa niin hyvin kohtuulliset kalorimäärät.

Tein tänään soija-makaronilaatikon. Se on vähän oma versioni. Tummaa makaronia puoli pussia, soijarouhetta maustettuna, taco-maustetta lisäksi, sipulia, päälle tulee rasvattomasta maidosta ja kananmunasta liuos.  Ja uunissa 200 astetta puolisen tuntia. Tämän kanssa vihersalaatti, jossa ihan vähän sitruunaöljyä. Ihan hyvää tuli. Olen huomattavasti vähentänyt lihan syömistä. Se ei minulla sula kovin hyvin, kalaa tai jotain kasvisruokaa syön. Perunaa tietysti nyt tulee syötyä kun on uudet perunat. Juustonkin olen vaihtanut raejuustoon, joka vähärasvaista mutta proteiinia kuitenkin reilusti.

Vierailija
28/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö pois, ei laihdutus kaadu yhden päivän syömisiin vaan pitkän ajan kokonaisuus ratkaisee. Vedä vaikka koko paketti etkä osta enää uutta. Ehkä se maistuukin paremmalta kun tietää että lisää ei oo tulossa pitkään aikaan.

Tuo ei minulla ainakaan toimi. Ihmiset ovat niin erilaisia. Minä voin syödä jotain hyvää ja pystyn rajoittamaan, että vain pieni annos. Jos kiellän itseltäni, että nyt syön kunnolla ja sitten en ollenkaan, se alkaa toimia aivoissa ihan päin vastoin. Sitä kiellettyä alkaa tehdä mieli.

Vierailija
29/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että ostat kypsän vesimelonin. Voit syödä mahan täyteen. Kyllä siinä jäätelöhimo katoaa.

Tämä on niin hyvä ohje. Syötävää on riittävästi ja todella virkistävä helteellä 🍉 paljon parempi kuin ällösokeriset jäätelöt.

Ja niin pahaa. Siis yöks. Mitään pahempaa hedelmää ei ole kuin vesimeloni. 

Vierailija
30/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat vertaistukea. Olen laihduttanut nyt 20 vuotta. Olen jojoilija. Alimmillaan painanut 62 kg, korkeimmillaan 83 kg. Sopivin olisi noin 65-67 kg. Tällä hetkellä taas pudotan painoa. En syö jäätelöä ollenkaan, mutta mehujään olen syönyt joka päivä. Tietysti siinä on sokeria, mutta katsopa huvikseen kaupassa niin hyvin kohtuulliset kalorimäärät.

Tein tänään soija-makaronilaatikon. Se on vähän oma versioni. Tummaa makaronia puoli pussia, soijarouhetta maustettuna, taco-maustetta lisäksi, sipulia, päälle tulee rasvattomasta maidosta ja kananmunasta liuos.  Ja uunissa 200 astetta puolisen tuntia. Tämän kanssa vihersalaatti, jossa ihan vähän sitruunaöljyä. Ihan hyvää tuli. Olen huomattavasti vähentänyt lihan syömistä. Se ei minulla sula kovin hyvin, kalaa tai jotain kasvisruokaa syön. Perunaa tietysti nyt tulee syötyä kun on uudet perunat. Juustonkin olen vaihtanut raejuustoon, joka vähärasvaista mutta proteiinia kuitenkin reilusti

Mulla on tuo ongelma, että kun en syö kunnon ruokaa, tulee herkkuhimo, Eilen tein fetasalaatin ja grillasin maissia. Illalla kostautui kovana nälkänä. Pitää kokeilla tuota soija-makaronilaatikkoa. Siis meilä aiemmin oli makaronilaatikossa jauhelihaa ja koskenlaskijaa, usein jopa ruokakermaa. Ei ole tullut mieleen, että voihan sen tehdä rasvattomasta maidosta. Siis syön kyllä lihaakin, mutta nyt vaihtanut lähinnä broilerinfileisiin. On tää laihduttaminen kyllä rankka matka. Jotkut sanoo, että syö vaan kaikkea normaalisti mutta pienempiä annoksia. Joo, mä kokeilin sitä jo. Ensinnäkin pienempi annos on joissain ruuissa tosi pieni. Sit ei toimi maha ja ummetus vaivaa ja toiseksi mä en kyllä tuolla tyylillä laihtunut kuin pari kiloa kuukaudessa. 

Vierailija
31/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla millainen laihdutusurakka edessä? 

jos on iso, niin kysy lääkäriltäsi ryaltris / ozempic lääke avuksi. Minulla loppui siihen herkuttelu ja annoskoot pienenivät. Ei mitään sivuoireita. suosittelen lämpimästi.

En ole syönyt tänä kesänä kuin 2tuuttia ja pienen kupin jäätelöä. Olen saanut 15 kg pois kevään aikana. Tsemppiä! 

Vierailija
32/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi syödä jäätelöä, jos laihduttaa? Ei se pieni annos pahaksi ole.

Vierailija
33/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valmistaa itse jäätelöä kotona huomattavasti vähäkalorisemmalla tavoilla kuin kaupoissa.

Jos tämä ei ole mahdollista niin esim lidlistä saa hyvää proteiinijäätelöä jossa on 30g proteiinia ja vähän alle 400kcal koko purkissa, taitaa olla aika samankokoinen purnukka kuin esim ben&jerry, cookie dough oma lemppari. Itse syön näitä dieetillä.

Vierailija
34/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on kieltää kaikki herkut ja sitten repsahtaa. Kohtuudella kaikkea oman kulutuksen mukaan.

Vierailija
35/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todellakin olemassa ihmisiä, jotka lihoavat jäätelöä syömällä? Kannattaisi ehkä vähentää sitten muuta syömistä.

Vierailija
36/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla millainen laihdutusurakka edessä? 

jos on iso, niin kysy lääkäriltäsi ryaltris / ozempic lääke avuksi. Minulla loppui siihen herkuttelu ja annoskoot pienenivät. Ei mitään sivuoireita. suosittelen lämpimästi.

En ole syönyt tänä kesänä kuin 2tuuttia ja pienen kupin jäätelöä. Olen saanut 15 kg pois kevään aikana. Tsemppiä! 

Muutama kilo normipainon sisällä. Viitisen kiloa vielä pitäisi pudottaa. En siis ole kandidaatti ozempicille, valitettavasti. Tsemppiä sinullekin! 

Vierailija
37/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tavoitteena paluu normaalipainoon. Kiusauksen tullessa pohdin ekaks, kunpaa oikeastaan  haluan enemmän, painon laskua vai herkkua. Ja tähän asti se painon lasku on tuntunut enemmän tavoittelemisen arvoiselta. En vaan jaksaisi odottaa, kun se laskee niin hitaasti. Tällä menolla kestänee ainakin puoli vuotta ellei vuoden. Ja tiedän, etten ole sellainen ihminen, joka saisi koskaan jatkossakaan syödä mitään höttöhiilareita enkä varsinkaan kovaa rasvaa. 100g sellaista ja paino nousee vähintään kilon. Kaikki juuttuu kylkeen eikä irtoa ikinä. Olen ollut aina tällainen. Herkut eivät mulle sovi yhtään.

Ja sitten on nuo ikuiset laiheliinit, jotka itse mättävät herkkuja niin paljon kuin ehtivät ja kuvittelevat, että kun hekin kerran voivat, niin samoin voivat kaikki muutkin. Ja että painon nousun takana täytyy aina olla jotakin hillitöntä mässäämistä. Eivät voi, eikä ole. Mutta syökööt he, jotka voivat. Se sopii mulle.

Vierailija
38/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi syödä jäätelöä, jos laihduttaa? Ei se pieni annos pahaksi ole.

Se kyllä riippuu jäätelöstä. Tuhtia tavaraa nämä nykyjätskit, erityisesti jos on kaikenlaiset kastikkeet ja suklaat siellä.

Vierailija
39/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit valmistaa itse jäätelöä kotona huomattavasti vähäkalorisemmalla tavoilla kuin kaupoissa.

Jos tämä ei ole mahdollista niin esim lidlistä saa hyvää proteiinijäätelöä jossa on 30g proteiinia ja vähän alle 400kcal koko purkissa, taitaa olla aika samankokoinen purnukka kuin esim ben&jerry, cookie dough oma lemppari. Itse syön näitä dieetillä.

On tuo iso määrä. Minulla on nyt koko päivän kalorit vähän alle 1400. Pyrin koostamaan ateriat niin, että päivän lämmin ateria olisi 500-600 kcal. Aamiainen 300-400 kcal ja lounaskeitto tai voileipä ja rahka noin 250 kcal. Illalla syön yleensä vielä noin klo 19 iltapalan, joka voi olla vaikka raejuustoa 100 g (noin 100 kcal), puolikas banaani alle 50 kcal ja mansikoita tai mustikoita noin 50 kcal, määrän mittaan sen mukaan. Vähän siihen leseitä, jos en ole aaamupuuroon laittanut. En siis näe nälkää, mutta ei tuohon oikeasti enää mahdu jäätelöt.

Vierailija
40/56 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöstä kaipaan enoyen kylmän maidon makua, mutten niinkään sitä sokerisuutta. Mulla tosi kylmä rasvaton ja maustamaton jogurtti onnistuu välillä sammuttamaan jäätelönhimon. Virlä parempi  jos sen sekaan on heittää jotain marjoja. Mieluiten mansikoita,  mustikoita, vadelmia tai lakkoja tuoreena. Jos ei ole muita niin puolukatkin käyvät. Sillä onnistun yleensä huijaamaan jäätelönhimoani silloin, kun tavoitteena on painon lasku tai sen nousemisen estäminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän