Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi live-esitys ja mikä ei?

Vierailija
26.07.2025 |

Ennen oli selkeää; kaikki yleisön kuulemma laulu ja soitto tuotettiin siinä lavalla. Nyt ääritapauksessa voi lavalla olla pelkkä laulaja, joka laulaa biiseistä ns perusosuudet, haastavammat palat tulevat nauhalta, jolloin vain liikutellaan huulia. Missä kulkee mielestäsi raja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka keikkajärjestäjä ei lupaakaan että "NN laulaa" vaan että "NN esiintyy".

Vierailija
2/5 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkasta määritelmästä, kai se on hieman subjektiivinenkin asia. Sen vain olen ollut havaitsevinani, ettei nykyään keskustella bändien soitosta ja siitä, miten eri muusikot keikastaan suoriutuvat. No, ehkä jossain Muusikoiden.netin keskusteluketjuissa, joita olen satunnaisesti lueskellut, vaikka en jäsen olekaan. Kun joku nykyaikainen, tärkeänä pidetty etunimiartisti esiintyy, puhutaan yleensä vain hänen ulkonäöstään ja mahdollisesti laulustaan, mutta en ole havainnut keskustelua siitä, oliko basistilla käytössään nauhaton basso. Ihmiset eivät tällaisia asioita tunnu edes kuulevan nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tarkasta määritelmästä, kai se on hieman subjektiivinenkin asia. Sen vain olen ollut havaitsevinani, ettei nykyään keskustella bändien soitosta ja siitä, miten eri muusikot keikastaan suoriutuvat. No, ehkä jossain Muusikoiden.netin keskusteluketjuissa, joita olen satunnaisesti lueskellut, vaikka en jäsen olekaan. Kun joku nykyaikainen, tärkeänä pidetty etunimiartisti esiintyy, puhutaan yleensä vain hänen ulkonäöstään ja mahdollisesti laulustaan, mutta en ole havainnut keskustelua siitä, oliko basistilla käytössään nauhaton basso. Ihmiset eivät tällaisia asioita tunnu edes kuulevan nykyään.

Konserteissa on yhä se kriittinen yleisönosa, joka on puolessa välissä kenttää miksauslavan edessä kädet puuskassa ja otsat rypyssä. Suurin osa yleisöstä taitaa hakea vain fiilistä, eikä muusikoiden mahdolliset mokat haittaa lainkaan.

Vierailija
4/5 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konserteissa on yhä se kriittinen yleisönosa, joka on puolessa välissä kenttää miksauslavan edessä kädet puuskassa ja otsat rypyssä. Suurin osa yleisöstä taitaa hakea vain fiilistä, eikä muusikoiden mahdolliset mokat haittaa lainkaan.

Eli muusikot vois pysyä kotona, pois fiilistä pilaamasta?

Vierailija
5/5 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän tuohon sanoisi.