Mihin tuntemasi tradenomit ovat sijoittuneet työelämässä? Jos tiedossa, mikä palkkataso?
Mikä mahtaa olla tradenomin työllistymisprosentti tällä hetkellä?
Kommentit (7)
Tradenomeja löytyy eri aloilta eri palkoilla. Tunnen esim yli 5t tienaavia controllereita ja alle 3t tienaavan palkanlaskijan. Itse olen siitä välistä, valmistuin huonosti työllistävältä markkinoinnin ja kv liiketoimintojen tradenomi linjalta, palkka yli 4t. Vakkari paikka ollut jo 10v, työllistyin heti opintojen jälkeen. En tee täysin oman alan hommia, olisi parempiakin tutkintoja tähän työhön, suurin osa meillä htm:n tai ktm:n tutkinnoilla samoissa hommissa ja noin samalla palkalla. Omalta osaltani opinnot on tehty.
Nykyään en kyllä tiedä miten vaikeaa työllistyminen on, valmistuin yli 10v sitten
Itse olen taloushallinnossa, n. 4000 euron palkka. Pitkä työkokemus.
Yrittäjä
Palkka 5000€
Yrityksellä about mijoona
Valmistuin v.2010 ja HR-suuntautuminen. Pitkä valtion kokemus, vaihdoin vuosia sitten töitä toiseen virastoon ja palkka nyt asiantuntija tehtävissä n.4500€ (aiemmassa paikassa n.3500€ toimeenpanevissa tehtävissä) Nyt sama palkka ja tehtävätaso kuin yliopistokoulutuksen käyneillä kollegoillani. Valtiolla palkat vaihtelee samoissa tehtävissä todella paljon eri virastoissa.
Tulevaisuuden näkymät ei hurraa hr-alalla, veikkaan että n.10 päästä nykyisellä osaamisellani ei ole enää samanlaista tarvetta ja koulutankin itseäni lisää koko ajan. Alanvaihto tod.näk.edessä.
Asiantuntija yksityisellä, n. 5000e.