Mihin te laitatte tarpeettomat kirjat? Appivanhempien kirjahylly pitäisi tyhjentää
Suurin osa kirjoista sellaisia joita kukaan ei halua.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repäise kannet pois, lehdet saa laittaa paperinkeräykseen.
Ei välttämättä, kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan tilanne. Täällä pitää laittaa palavaan jätteeseen.
Palava jäte? Ei meillä ole tällaista keräysastiaa.
Se tarkoittaa sekajätettä.
Taitaa olla nimitys nykyään polttokelpoinen jäte.
Kovat kannet irti ja pahvinkeräykseen, osa kansista soveltuu vain sekajätteeseen ja sitten sisäosa paperikeräykseen.
Kirppiksellä myin. Itsepalvelukirppiksellä on kirjahylly. Jos on vuokrattu viikko, laittaa etusivulle jonkun koodin ja sen perusteella tilitetään. Harvoin kirja menee viikossa, jolloin tuotto menee kirppiksen pitäjälle. Kirjoja menee päivittäin kaupaksi. Mulla on ollut pöytä monta kk, mulla rahat tulee minulle
Roskiin laitan kaikki kirjat. Valokuva albumit kannattaa polttaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä mihinkään laittanut. Isäni kuoli. Oli 2 hyllyllistä kirjoja. Kuvasin ne ja menin ns. divariin, jossa siis muutakin kuin kirjoja. Suostuivat ottamaan niistä 5 tai 6 heille myyntiin. Yritin viedä kierrätyskeskuksen kirppikselle lahjoituksena, olin nähnyt vaivaa ja pakannut 3 pahvilaatikollista, siis vasta osan. He sanoivat, että ei käy. Heillä hyllyt täynnä kirjoja, huonosti ihmiset ostavat. Kävin toisella kirpputorilla ja siellä sama että kirjanurkkaus oli ihan täynnä. Huvittuneena katselin hintoja: 3-5,50€. Joitain huonokuntoisia oli alle sen. Jos ne kirjat voitaisiin myydä vaikka reilusti 2€/kpl, joku köyhä lukija varmaan voisi ostaa, työtön tai eläkeläinen. Mutta eihän ne noilla hinnoilla kierrä. Lastenkin kirjoissa oli tuollaiset hinnat ja kuitenkaan lasten käytetyt kirjat harvemmin on ihan priimaa. Niin siinä kävi, että revin kannet erilleen ja kirjojen sivut meni paperinkeräykseen.
Kyllä kiinnostava kirja menee, vaikka olisi 5€, jos on tarpeeksi kiinnostava ja harvinainen, voi hinta olla vaikka 50€. Jokin aika sitten huusin yhtä harrastekirjaa, lopetin 35€ kohdalla, hinta nousi 55€ asti.
t: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Finlandia-kirja on kätevin, osaavat seuloa sieltä osan jopa myyntiin.
Finlandia-kirja on nolo. Mainostaa muka ostavansa, mutta oikeasti eivät osta kuin tiukalla seulalla. Harhaanjohtavaa mainontaa heiltä.
Ikävä juttu, mutta kirjat ei ole kovin haluttuja nykyään.
Tyhjensin äidin kämppää ja tunsin oloni pahaksi kun revin kirjoista kansia ja vein ne paperinkeräykseen, mutta kun ei niitä kukaan edes ilmaiseksi huoli.
Tietokirjat on usein turhia, tieto on vanhentunutta ja kukaan ei niitä halua, valittujen palojen kirjavaliot ei kelpaa kenellekään, ne voi heittää suoraan jätteeseen.
Appivanhempien kirjamakukin voi olla vähän sellainen että nykynuoret ei niitä kirjoja halua lukea ja kaikilla samanikäisillä on ne samat kirjat niin divaritkaan ei halua kun jo kymmeniä löytyy.
Myykää ne halkoina sen jälkeen kun divariukko on hakenut arvokkaat rahaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia-kirja on kätevin, osaavat seuloa sieltä osan jopa myyntiin.
Ilmaiseksi ottavat, eivät koskaan maksa mitään. Vaativat pakkaamaan pahvilaatikoihin omalla kustannuksellasi. En suosittele.
Tolkku se pitää olla kerjätessäkin.