Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te laitatte tarpeettomat kirjat? Appivanhempien kirjahylly pitäisi tyhjentää

Vierailija
26.07.2025 |

Suurin osa kirjoista sellaisia joita kukaan ei halua. 

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa on sellaisia poistohyllyjä, meilläpäin sinne saa viedä 5 kpl kerrallaan mutta eipä tuota kukaan vahdi jos sujauttaa kassillisen.

Vierailija
2/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandia-kirja on kätevin, osaavat seuloa sieltä osan jopa myyntiin.

Vierailija
4/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repäise kannet pois, lehdet saa laittaa paperinkeräykseen.

Vierailija
5/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäteasemalle energiajätteeksi jos suuri määrä

Vierailija
6/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus

Vierailija
7/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mihinkään laittanut. Isäni kuoli. Oli 2 hyllyllistä kirjoja. Kuvasin ne ja menin ns. divariin, jossa siis muutakin kuin kirjoja. Suostuivat ottamaan niistä 5 tai 6 heille myyntiin. Yritin viedä kierrätyskeskuksen kirppikselle lahjoituksena, olin nähnyt vaivaa ja pakannut 3 pahvilaatikollista, siis vasta osan. He sanoivat, että ei käy. Heillä hyllyt täynnä kirjoja, huonosti ihmiset ostavat. Kävin toisella kirpputorilla ja siellä sama että kirjanurkkaus oli ihan täynnä. Huvittuneena katselin hintoja: 3-5,50€. Joitain huonokuntoisia oli alle sen. Jos ne kirjat voitaisiin myydä vaikka reilusti 2€/kpl, joku köyhä lukija varmaan voisi ostaa, työtön tai eläkeläinen. Mutta eihän ne noilla hinnoilla kierrä. Lastenkin kirjoissa oli tuollaiset hinnat ja kuitenkaan lasten käytetyt kirjat harvemmin on ihan priimaa. Niin siinä kävi, että revin kannet erilleen ja kirjojen sivut meni paperinkeräykseen.

Vierailija
8/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan tilanne. Täällä pitää laittaa palavaan jätteeseen.

Vierailija
9/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi määrä suoraan jätekeskukseen. Pääset helpoimmalla!

Vierailija
10/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin divariin ja kirppikselle. Suurin osa meni kaatopaikalle. Divareille ei oikein kelpaa kuin lasten ja nuorten kirjat, tietokirjat ja jotkut harrastuksiin liittyvät. Kirppareilla menee kevyt hömppä, kun hinnaksi laittaa 0,1-0,5 e/kpl. 

Vierailija
11/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus,  kontti, uff, fida jne.

Vierailija
12/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandia kirja / Pelastusarmeija / Kierrätyskeskus... Näillä pääset kaikesta eroon. Jos on ulkomaalaista kirjallisuutta niin Dagmarinkadun ja Nervanderinkadun kulmassa joku ulkomaalaisten kirjojen divari.

Vierailija
13/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkiutunut eroon pitkälti kirjoista. Uudemmat pokkarit, rakkaushömppä ja  dekkarit roskalavaryhmässä.  Uusia en osta vaan lainaan kirjastosta .  Vielä on tietosanakirjasarja, zoo ja kaunis maailma.  Neliosainen kuvaraamattu.  Taidan jättää perikunnan huoleksi.  Ja  klassikkoja, suomalaiset 

Vierailija
14/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myin divariin ja kirppikselle. Suurin osa meni kaatopaikalle. Divareille ei oikein kelpaa kuin lasten ja nuorten kirjat, tietokirjat ja jotkut harrastuksiin liittyvät. Kirppareilla menee kevyt hömppä, kun hinnaksi laittaa 0,1-0,5 e/kpl. 

Mulle eräs antikvariaatin pitäjä sanoi että eivät ota enää tietokirjoja ollenkaan koska ne eivät liiku.

Tieto vanhenee ja netistä etsitään tieto nykyään, ei tietokirjoista.

Vierailija
15/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viet kierrätyskeskukseen tai konttiin tms.

2. Pistät facebookiin tai toriin tms. ilmoituksen, että annetaan kirjoja. Eka saa joka hakee kaikki kerralla tms.

3. Viet vähän kerrallaan kirjastosi vaihtohyllyyn.

4. Kysyt divarista kelpaako ja hakevatko

Vierailija
16/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finlandia kirja / Pelastusarmeija / Kierrätyskeskus... Näillä pääset kaikesta eroon. Jos on ulkomaalaista kirjallisuutta niin Dagmarinkadun ja Nervanderinkadun kulmassa joku ulkomaalaisten kirjojen divari.

Finlandia-kirjasta en tiedä. Täällä ei ainakaan kierrätyskeskus huoli.

Vierailija
17/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle eräs antikvariaatin pitäjä sanoi että eivät ota enää tietokirjoja ollenkaan koska ne eivät liiku.

Iso osa etsii "tietonsa" tiktokista ja youtubesta.

Vierailija
18/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, näin varmaan onkin. Ihmettelin kyllä, että huoli osan tietokirjoista.

Vierailija
19/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ladoin kasseihin ja ilmoitin roskalavalle että saa hakea ja tehdä niillä mitä haluaa. Kaikki meni eteenpäin. 

Vierailija
20/90 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltettavaan jätteeseen, uusi sääntö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme