Kaksi tarjousta kylppärirempasta ja molemmat 25000 🙄
Melko kallista...
Ja tähän vielä vähän kalusteita ja naulakoita ja peiliä yms. lisäksi. Ei oo ihme että konkkaan menee yritykset kun eihän kenelläkään ole varaa teettää remppaa jos se 30000 pitää varata tähän.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetetty työ maksaa ja kylppärin kanssa sitä työtä tulee satoja tunteja. Niin usein kuulee tietämättömiltä kommentteja että "laitoitko jotain mosaiikki laattaa", laatat maksaa kylppäristä riippuen sen n.400-1000e. Kaikki muu maksaa helvetisti mutta ei laatat. Pari pöttiä vedeneristettä primeriä ja nurkka kankaat niin ollaan jo tonnissa niiden osalta. Kaivon vaihdot, lattialämmityksen uusinta, putkityöt, seinien uudelleen teko tai tasoitus maksaa rahaa. Oraksen optima sadettimella 750e.
Ja sä ihmettelet miksei kukaan tee sulle kylppäriä viidellä tonnilla
No viiden tonnin ja 25 tonnin väliin mahtuu vielä hieman vaihtoehtoja.
Jos vaikka lähdetään siitä, että ammmattilainen tekee tuon kuukaudessa täysillä päivillä, niin kymppi plus nuo 5 tonnin tarpeet pitäisi riittää. Eli 15 tonnia. Löytyykö sellaista tekijää, niin se on sitten eri juttu.
Hi
Näinpä. Teettäkää rempat tuntitöinä urakoiden sijaan, niin ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Remppaukkojen tuntiveloitus pyörii 40-50e haarukassa alvin kanssa, eikä mihinkään kylppäriin mene kuukauden tunteja enempää, ellei kyseessä ole kylpylä/uimahalli.
Monella tuntuu olevan "kilpailu" kaveripiireissä, että kuinka ison summan pystyy kylppäriremppoihin upottamaan, tämän olen itse huomannut. :)
T: Urakoitsija, jolla on vuodessa max. 15 työmaata tuntitöinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole varaa niin ei tarkoita ettei muilla olis. Persaukiset on erikseen
Joo, persaukiset on oma rotu, alempi rotu siis.
Mistä johtuu remppa, eli on lotrattu veden kanssa. Hankkimalla suihkukaapin ja poistoputken lattiakaivoon, ei ole juuri mahdollisuutta vesivahinkoon. Tietysti on porukka joka haluaa vaihtaa kaakeleita kuin muut tapetteja. Vuosien takaa muistan jonkin sisustusohjelman, jossa ammattilainen kävi näyttämässä kuinka siivotaan kylpyhuone, eli vettä suihkulla pitkin seiniä ja sitten lastalla vedettiin ylimääräisiä vesiä pois ja tätä rataa jatketaa muutaman viikon välein, niin on jo ihme ettei tule kosteusvaurioita.
Oman kylpyhuoneen olen tehnyt 30 vuotta sitten ja kunnossa on vieläkin. Viime viikolla kävin kostealla pyyhkeellä seinät läpi, ei likaa löytynyt. Kun vetää heti kuivalla pyyhkeellä kiiltää kaakelit kuin uudet.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käski ostaa vanhan paskan jota pitää remontoida isolla rahalla, eikä siitä siltikään uutta tule?
Itse tein kyseisen virheen aikoinaan, mutta onneksi koronakiiman aikaan sain myytyä voitolla pois. Nyt olis tilanne toinen.
En enää ikinä osta kuin uusia asuntoja.
Me ostimme uuden asunnon 3 vuotta sitten. Siinä löytyi vuoden aikana 74 korjattavaa kohdetta alkaen koko kylpyhuoneen uusimisesta. Kosteusvaurio on todella hankala asia uudessa talossa.
Sisältää myös talon putkirempan? Kuulostaa aika kalliilta. Oulussa samaa tehty 10-15000e hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Sauna ja kylppäri rempattaisiin. Yksi suihkun siirto. Kaivot jäisi samaan kohtaan. Itse puretaan sauna ja katto. Laatat olisi 1500€. Ei tule mitään seinän purkuja tai siirtoja. Tosiaan 30 000 ei edes riitä jos sitten sattuukin löytymään jotain kuivatettavaa... talo 2006 rakennettu. AP
Meillä oli tänä keväänä kaksikerroksisen rivitalon (1986 rakennettu) putkiremppa,jossa tehtiin puhdasvesipuolen vaihto ja kylppäri uusiksi. Saunasta vain lattia. Vähän pihalla joutuivat avaamaan putkea. 30000e per asunto,Kajaanissa. Ylihintainen minusta,koska tiedän että alle 20000e tehty muualla vastaavaa. Halvinta paskaa olisi myös ollut peruskalusteet. Suosittelen,että et remppaa vielä,koska joudut mahdollisesti tekemään 10-15 vuoden päästä viimeistään putkirempan ja avataan ehkä kaikki taas. Osa meidän talonyhtiöstä oli rempannut kylppärit aika vasta ja nyt pakkoremppa uudestaan. Kymppitonneja hukkaan heillä.
Vierailija kirjoitti:
Sisältää myös talon putkirempan? Kuulostaa aika kalliilta. Oulussa samaa tehty 10-15000e hintaan.
Ei sisällä mitään putkiremppaa, eikä muuten sähkömiehen töitä. Eli vanhan kiukaan asennus ja valot ja valojen asennus. Eli ei riitä tuo 30000 kun tässähän puuttui nämäkin! Luoja mikä hinta!!!
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tuollakin alalla kartelli.
On kartelli ainakin Kajaanissa. Kaikki muut tarjoukset mitkä saatiin oli esim 2-3 kertaiset alimpaan. Ja kummasti sattui samaan aikaan työmaa naapuritalonyhtiöön ja osa työukoista kävi siellä välillä. Sovittu juttu firmojen kesken niin selvästi.
Tehkää ihmeessä itse. Ihan rakennusluvan hakemisesta asti. Hallitus ja isännöitsijäkin tykkää. Ja mikä parasta: sen jälkeen olette hirmu paljon viisaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sisällä mitään putkiremppaa, eikä muuten sähkömiehen töitä. Eli vanhan kiukaan asennus ja valot ja valojen asennus. Eli ei riitä tuo 30000 kun tässähän puuttui nämäkin! Luoja mikä hinta!!!
Älä helvetissä ota tuota tarjousta.. joudut käytännössä vielä itse myös valvomaan ja ohjeistamaan tuohon päälle koska joka rempassa vaan joutuu,ei ne osaa muuten tehdä. Jos välttämättä haluat rempata niin tee itse/osta erikseen tietyt työt joltain remppaukolta. Tarvikkeet saat halvalla kun kasaat listan ja kilpailutat eri isot firmat stark,k rauta,byggmax. He antaa siis ihan murto-osahinnoilla kamat kun niin tekee,ainakin muutama vuosi sitten meidän navetan kattotyömaalle kun kyselin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kalliilta kuulostaa, mutta jos iso kylppäri ja laadukkaammat materiaalit ja sauna samalla kertaa niin kyllä siihen varmasti rahaa menee.
Kysy vielä jokunen tarjous niin näkee onko markkinahinta. Voi hyvinkin olla noin kallista. Työllistäminen Suomessa ylipäätään todella kallista joten yrittäjiä en ensimmäisenä syytä. Ei kukaan työntekijäkään ilmaiseksi tule töihin.
Melko halpa jos sisältää saunankin. Mä teetin uuden omakotitalon, niin pelkkään saunan lisävarusteluun/muutostöihin tuli kymppitonni lisähintaa.
Tietty jos haluaa sitä halvinta 10*10 valkoista laattaa ja keltaiset kuusi lauteet niin mikäs siinä..
Jos vanha on loppuunajettu, niin nekin ovat luksusta. Samanlaista remonttia olen tuossa itsellenikin miettinyt. Luksusta, vai tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kalliilta kuulostaa, mutta jos iso kylppäri ja laadukkaammat materiaalit ja sauna samalla kertaa niin kyllä siihen varmasti rahaa menee.
Kysy vielä jokunen tarjous niin näkee onko markkinahinta. Voi hyvinkin olla noin kallista. Työllistäminen Suomessa ylipäätään todella kallista joten yrittäjiä en ensimmäisenä syytä. Ei kukaan työntekijäkään ilmaiseksi tule töihin.
Melko halpa jos sisältää saunankin. Mä teetin uuden omakotitalon, niin pelkkään saunan lisävarusteluun/muutostöihin tuli kymppitonni lisähintaa.
Tietty jos haluaa sitä halvinta 10*10 valkoista laattaa ja keltaiset kuusi lauteet niin mikäs siinä..
Jos vanha on loppuunajettu, niin nekin ovat luksusta. Samanlaista remonttia olen tuossa itsellenikin miettinyt. Luksusta, vai tavallista.
Nuo luksusjutut kuulostaa niin rahantuhlaukselta. Kuinka paljon oikeasti hengailet kylppärissä? Ja liian erikoinen luksus on jo jatkossa rasite kun muoti muuttuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanha on loppuunajettu, niin nekin ovat luksusta. Samanlaista remonttia olen tuossa itsellenikin miettinyt. Luks
Joo. Tavalliseen toimivaan olen kallistumassa.
Sauna ja kylppäri rempattaisiin. Yksi suihkun siirto. Kaivot jäisi samaan kohtaan. Itse puretaan sauna ja katto. Laatat olisi 1500€. Ei tule mitään seinän purkuja tai siirtoja. Tosiaan 30 000 ei edes riitä jos sitten sattuukin löytymään jotain kuivatettavaa... talo 2006 rakennettu. AP