Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi tarjousta kylppärirempasta ja molemmat 25000 🙄

Vierailija
26.07.2025 |

Melko kallista...

Ja tähän vielä vähän kalusteita ja naulakoita ja peiliä yms. lisäksi. Ei oo ihme että konkkaan menee yritykset kun eihän kenelläkään ole varaa teettää remppaa jos se 30000 pitää varata tähän.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin itse. Pelkät tarvikkeet saa 6-7 tonnilla. Loppu eli oma työ on ilmaista.

Vierailija
22/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski ostaa vanhan paskan jota pitää remontoida isolla rahalla, eikä siitä siltikään uutta tule?

Itse tein kyseisen virheen aikoinaan, mutta onneksi koronakiiman aikaan sain myytyä voitolla pois. Nyt olis tilanne toinen.

En enää ikinä osta kuin uusia asuntoja.

Olen asunut asunnossani jo yli 25 vuotta. Kyllä siinä ajassa jo se aikanaan rempattu kylppäri pitää uusia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärin käyttöikä on vähintään 25 vuotta joten tuossa tulee alle 100 euroa/kk kustannuksia pitkällä juoksulla.

Vierailija
24/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski ostaa vanhan paskan jota pitää remontoida isolla rahalla, eikä siitä siltikään uutta tule?

Itse tein kyseisen virheen aikoinaan, mutta onneksi koronakiiman aikaan sain myytyä voitolla pois. Nyt olis tilanne toinen.

Ei missään nimessä uutta asuntoa, rakentamisen laatu on romahtanut 2000-luvulla. Pari vuotta vanhoja taloja joutuu remontoimaan kun kaikki on tehty päin persettä. Nykyinen talo on 1920-luvulta, ja "uusin", minkä olisin valmis ostamaan olisi ehkä 60-luvun alkupuoli. 

Vierailija
25/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole varaa niin ei tarkoita ettei muilla olis. Persaukiset on erikseen

No onhan tuo nyt paljon, kun ottaa huomioon sen, että kylppäriremontti harvoin on ainoa remontti talossa tai osakkeessa. Keittiöremontti? Yleisremontti? Putkiremontti? Ikkunaremontti? 

Vierailija
26/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh ..meillä kustansi taloon uusi peltikatot 31 000 euroa...

Paikkakunnalla josta saa hyviä omakotitaloja 50 000 eurolla...

Vierailija
27/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama hinta minullekin tarjottiin, 25 000e. En ottanut. Ostin suihkukaapin netistä. Hinta asennettuna 2500e. Seuraava maksaa minun kylpyhuonerempan. Katselen pilvien päältä, miten sujuu.

Vierailija
28/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan tyhmä ostaa uusia asuntoja nykyaikana. Huoh. 

Tämä kyseinen tyhmä haaveilee vaan 😬tuskin ostaa yhtään mitään! 

Vierailija
29/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama hinta minullekin tarjottiin, 25 000e. En ottanut. Ostin suihkukaapin netistä. Hinta asennettuna 2500e. Seuraava maksaa minun kylpyhuonerempan. Katselen pilvien päältä, miten sujuu.

Suihkukaapit on valitettavasti tulevaisuutta. Ei kukaan jaksa 25v välein uusia kylppäriä (tekn.käyttöikä -98 jälkeen tehdyissä)

Vierailija
30/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties urakkasuunnitelmassa on jotain karsimisen varaa? Näin äkkiseltään on paha sanoa, mikä olisi kohtuullinen hinta, kun et kerro, mitä kaikkea olette teettämässä.

Todennäköisesti tarjouspyynnön tiedot perustuu pelkkien sisustuslehtien kuviin siitä mitä olis kiva haluta, niin urakoitsijan on pakko laskea 60% katetta urakkaan. Ihmisillä on kauhea kiima saada sitova urakka hinta työlle, mutta eivät ymmärrä että se riskivaraus siinä eniten maksaa.

T. Urakoitsija

Tai niin että urakoitsijalla on töitä pitkäksi aikaa varattuna ja kiireessä heitetään joku iso summa uudelle asiakkaalle "ota tai jätä" ihan sama. 

Itse teetin kylppärirempan ilman saunaa noin 10 v sitten. Maksoi noin 6000€ sisältäen kalusteet, laatat, saunan oven ja kaikki aineet. Itse ne ostin ja keräsin kotiin. Itse myös poistin suurimman osan laatoista. Työmiehet teki rakennustyön. Keittiöremontti samoin eli purettiin kalusteet itse lähes kokonaan. LVI ja sähkötyöt teki eri yritykset ja uudet kalusteet asensi kolmas yritys. Maksoi noin 4000€. Mutta tästä nyt onkin jo 15 v ainakin aikaa. Tänä päivänä hinnat varmaan kolminkertaiset, ihan vaan "koska voi/kehtaa pyytää".

Vierailija
31/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on paljon ylihintaa. Jos tosiaan pelkkä kylppäriremppa niin joku max 12 000e olisi uskottava. Sisältäen vanhan purkamisen.

Höpsis, meillä maksoi pelkkä uusi wc-istuin yli 5000€!

Vierailija
32/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallista nykyään. Mun kämpän keittiö- ja kylppäriremonti maksoi yhteensa 26 000 euroa. 

Vierailija
33/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkukaapit on valitettavasti tulevaisuutta. Ei kukaan jaksa 25v välein uusia kylppäriä (tekn.käyttöikä -98 jälkeen tehdyissä)

Fiksu laittaa kylppäriin muovimatot lattiaan ja seinille. Valitettavasti laatta ja saumat on sen verran huokoista että kyllä se 25 vuotta tekee jo tehtävänsä. Pitäisi olla pakollista että kylppärissä on oltava avattava ikkuna. Sen kun avaa muutamaksi minuutiksi suihkun jälkeen niin nopeasti pakenee suurin osa kosteudesta pihalle. Uudet pikkuluukut suunnitellaan niin että kylppäri on lähellä rappukäytävää, joten ikkunan laittaminen on mahdotonta.

Vierailija
34/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetetty työ maksaa ja kylppärin kanssa sitä työtä tulee satoja tunteja. Niin usein kuulee tietämättömiltä kommentteja että "laitoitko jotain mosaiikki laattaa", laatat maksaa kylppäristä riippuen sen n.400-1000e. Kaikki muu maksaa helvetisti mutta ei laatat. Pari pöttiä vedeneristettä primeriä ja nurkka kankaat niin ollaan jo tonnissa niiden osalta. Kaivon vaihdot, lattialämmityksen uusinta, putkityöt, seinien uudelleen teko tai tasoitus maksaa rahaa. Oraksen optima sadettimella 750e.

Ja sä ihmettelet miksei kukaan tee sulle kylppäriä viidellä tonnilla

No viiden tonnin ja 25 tonnin väliin mahtuu vielä hieman vaihtoehtoja.

Jos vaikka lähdetään siitä, että ammmattilainen tekee tuon kuukaudessa täysillä päivillä, niin kymppi plus nuo 5 tonnin tarpeet pitäisi riittää. Eli 15 tonnia. Löytyykö sellaista tekijää, niin se on sitten eri juttu.

Hinnat tulevat hitaasti alas, mutta suunta on kyllä ihan selkeä.

Vierailija
35/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 tuhannessa on pelkkää arvonlisäveroa mukana yli 5 tonnia. Eli 19 tuhatta on suoria kustannuksia. Jos tuo remppa tehdään linjasaneerauksen yhteydessä, jolloin on varma tieto siitä, että myös putket ja sähköt tullaan uusimaan, niin kustannus on ihan keskiarvossa. Jos tuollainen pintaremontti tehdään vanhaan taloon, jossa putkien kunto on täysi arvoitus ja sähköt on jostain 70- luvulta, niin en suostuisi antamaan minkäänlaista kiinteähintaista tarjousta. Yksityinen kuluttaja on juridisesti niin vahvoilla. Kuluttaja voi milloin tahansa nostaa "kädet ylös" ja sanoa, ettei hän ymmärtänyt saamaansa tarjousta. Silloin et saa penniäkään. Voit vielä huonoimmillaan joutua vahingonkorvauksen maksajaksi.

Vierailija
36/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppäriremontin kulku, puretaan 2 puurunkoseinää rungolle saakka, kosta niissä on rungon jako 60cm ja pitää olla 30cm jaolla. Siihen sitte kyprokkia, vesisulkua laattaa. Lattiassa on omat hommansa. Piikkausta, lattialämmitys, viemärikaivon vaihto muoviseen. Siitä sitä sitten jossain vaiheessa pääsee rakentamaan kasaan. No minä en remonttia tilaa tuolla hinnalla, ehdin kuolla. Seuraava tekee tai teetättää.

Vierailija
37/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista kun palstan mielestä jokaikisen heijastinliivianteron hinnoittelu on aina oikein ja kohtuullista, vaikka joku 4 m3:n pihan auraus olisi 565 €+ alv.

Mutta jos joku myy fyysistä tavaraa netissä, niin sen hinta ei jostain syystä ole koskaan oikea, vaan joku vuoden vanha luksusbemarikin pitäisi saada 5k€:llä tai mieluummin kahdella. Kesämökistä tai veneestä pitää tinkiä ainakin 90 %.

Vierailija
38/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mahdollisimman paljon itse. Pyydä tarjous, jossa erotellaan jokainen vaihe. Ei kannata ammattilaisella maksattaa roskien pois vientiä.

Vierailija
39/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrosementti on loistava materiaali kylppäriin. Saumaton.

Vierailija
40/54 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuollakin alalla kartelli.