Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kaksi tarjousta kylppĂ€rirempasta ja molemmat 25000 🙄

Vierailija
26.07.2025 |

Melko kallista...

Ja tÀhÀn vielÀ vÀhÀn kalusteita ja naulakoita ja peiliÀ yms. lisÀksi. Ei oo ihme ettÀ konkkaan menee yritykset kun eihÀn kenellÀkÀÀn ole varaa teettÀÀ remppaa jos se 30000 pitÀÀ varata tÀhÀn.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ tekisin itse. PelkÀt tarvikkeet saa 6-7 tonnilla. Loppu eli oma työ on ilmaista.

Vierailija
22/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kÀski ostaa vanhan paskan jota pitÀÀ remontoida isolla rahalla, eikÀ siitÀ siltikÀÀn uutta tule?

Itse tein kyseisen virheen aikoinaan, mutta onneksi koronakiiman aikaan sain myytyÀ voitolla pois. Nyt olis tilanne toinen.

En enÀÀ ikinÀ osta kuin uusia asuntoja.

Olen asunut asunnossani jo yli 25 vuotta. KyllĂ€ siinĂ€ ajassa jo se aikanaan rempattu kylppĂ€ri pitÀÀ uusia. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KylppÀrin kÀyttöikÀ on vÀhintÀÀn 25 vuotta joten tuossa tulee alle 100 euroa/kk kustannuksia pitkÀllÀ juoksulla.

Vierailija
24/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kÀski ostaa vanhan paskan jota pitÀÀ remontoida isolla rahalla, eikÀ siitÀ siltikÀÀn uutta tule?

Itse tein kyseisen virheen aikoinaan, mutta onneksi koronakiiman aikaan sain myytyÀ voitolla pois. Nyt olis tilanne toinen.

Ei missÀÀn nimessĂ€ uutta asuntoa, rakentamisen laatu on romahtanut 2000-luvulla. Pari vuotta vanhoja taloja joutuu remontoimaan kun kaikki on tehty pĂ€in persettĂ€. Nykyinen talo on 1920-luvulta, ja "uusin", minkĂ€ olisin valmis ostamaan olisi ehkĂ€ 60-luvun alkupuoli. 

Vierailija
25/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole varaa niin ei tarkoita ettei muilla olis. Persaukiset on erikseen

No onhan tuo nyt paljon, kun ottaa huomioon sen, ettĂ€ kylppĂ€riremontti harvoin on ainoa remontti talossa tai osakkeessa. Keittiöremontti? Yleisremontti? Putkiremontti? Ikkunaremontti? 

Vierailija
26/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ohhoh ..meillÀ kustansi taloon uusi peltikatot 31 000 euroa...

Paikkakunnalla josta saa hyviÀ omakotitaloja 50 000 eurolla...

Vierailija
27/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sama hinta minullekin tarjottiin, 25 000e. En ottanut. Ostin suihkukaapin netistÀ. Hinta asennettuna 2500e. Seuraava maksaa minun kylpyhuonerempan. Katselen pilvien pÀÀltÀ, miten sujuu.

Vierailija
28/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan tyhmĂ€ ostaa uusia asuntoja nykyaikana. Huoh. 

TĂ€mĂ€ kyseinen tyhmĂ€ haaveilee vaan 😬tuskin ostaa yhtÀÀn mitÀÀn! 

Vierailija
29/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama hinta minullekin tarjottiin, 25 000e. En ottanut. Ostin suihkukaapin netistÀ. Hinta asennettuna 2500e. Seuraava maksaa minun kylpyhuonerempan. Katselen pilvien pÀÀltÀ, miten sujuu.

Suihkukaapit on valitettavasti tulevaisuutta. Ei kukaan jaksa 25v vÀlein uusia kylppÀriÀ (tekn.kÀyttöikÀ -98 jÀlkeen tehdyissÀ)

Vierailija
30/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties urakkasuunnitelmassa on jotain karsimisen varaa? NÀin ÀkkiseltÀÀn on paha sanoa, mikÀ olisi kohtuullinen hinta, kun et kerro, mitÀ kaikkea olette teettÀmÀssÀ.

TodennÀköisesti tarjouspyynnön tiedot perustuu pelkkien sisustuslehtien kuviin siitÀ mitÀ olis kiva haluta, niin urakoitsijan on pakko laskea 60% katetta urakkaan. IhmisillÀ on kauhea kiima saada sitova urakka hinta työlle, mutta eivÀt ymmÀrrÀ ettÀ se riskivaraus siinÀ eniten maksaa.

T. Urakoitsija

Tai niin ettĂ€ urakoitsijalla on töitĂ€ pitkĂ€ksi aikaa varattuna ja kiireessĂ€ heitetÀÀn joku iso summa uudelle asiakkaalle "ota tai jĂ€tĂ€" ihan sama. 

Itse teetin kylppĂ€rirempan ilman saunaa noin 10 v sitten. Maksoi noin 6000€ sisĂ€ltĂ€en kalusteet, laatat, saunan oven ja kaikki aineet. Itse ne ostin ja kerĂ€sin kotiin. Itse myös poistin suurimman osan laatoista. Työmiehet teki rakennustyön. Keittiöremontti samoin eli purettiin kalusteet itse lĂ€hes kokonaan. LVI ja sĂ€hkötyöt teki eri yritykset ja uudet kalusteet asensi kolmas yritys. Maksoi noin 4000€. Mutta tĂ€stĂ€ nyt onkin jo 15 v ainakin aikaa. TĂ€nĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ hinnat varmaan kolminkertaiset, ihan vaan "koska voi/kehtaa pyytÀÀ".

Vierailija
31/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on paljon ylihintaa. Jos tosiaan pelkkÀ kylppÀriremppa niin joku max 12 000e olisi uskottava. SisÀltÀen vanhan purkamisen.

Höpsis, meillĂ€ maksoi pelkkĂ€ uusi wc-istuin yli 5000€!

Vierailija
32/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On kallista nykyÀÀn. Mun kĂ€mpĂ€n keittiö- ja kylppĂ€riremonti maksoi yhteensa 26 000 euroa. 

Vierailija
33/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkukaapit on valitettavasti tulevaisuutta. Ei kukaan jaksa 25v vÀlein uusia kylppÀriÀ (tekn.kÀyttöikÀ -98 jÀlkeen tehdyissÀ)

Fiksu laittaa kylppÀriin muovimatot lattiaan ja seinille. Valitettavasti laatta ja saumat on sen verran huokoista ettÀ kyllÀ se 25 vuotta tekee jo tehtÀvÀnsÀ. PitÀisi olla pakollista ettÀ kylppÀrissÀ on oltava avattava ikkuna. Sen kun avaa muutamaksi minuutiksi suihkun jÀlkeen niin nopeasti pakenee suurin osa kosteudesta pihalle. Uudet pikkuluukut suunnitellaan niin ettÀ kylppÀri on lÀhellÀ rappukÀytÀvÀÀ, joten ikkunan laittaminen on mahdotonta.

Vierailija
34/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetetty työ maksaa ja kylppÀrin kanssa sitÀ työtÀ tulee satoja tunteja. Niin usein kuulee tietÀmÀttömiltÀ kommentteja ettÀ "laitoitko jotain mosaiikki laattaa", laatat maksaa kylppÀristÀ riippuen sen n.400-1000e. Kaikki muu maksaa helvetisti mutta ei laatat. Pari pöttiÀ vedeneristettÀ primeriÀ ja nurkka kankaat niin ollaan jo tonnissa niiden osalta. Kaivon vaihdot, lattialÀmmityksen uusinta, putkityöt, seinien uudelleen teko tai tasoitus maksaa rahaa. Oraksen optima sadettimella 750e.

Ja sÀ ihmettelet miksei kukaan tee sulle kylppÀriÀ viidellÀ tonnilla

No viiden tonnin ja 25 tonnin vÀliin mahtuu vielÀ hieman vaihtoehtoja.

Jos vaikka lÀhdetÀÀn siitÀ, ettÀ ammmattilainen tekee tuon kuukaudessa tÀysillÀ pÀivillÀ, niin kymppi plus nuo 5 tonnin tarpeet pitÀisi riittÀÀ. Eli 15 tonnia. Löytyykö sellaista tekijÀÀ, niin se on sitten eri juttu.

Hinnat tulevat hitaasti alas, mutta suunta on kyllÀ ihan selkeÀ.

Vierailija
35/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

25 tuhannessa on pelkkÀÀ arvonlisÀveroa mukana yli 5 tonnia. Eli 19 tuhatta on suoria kustannuksia. Jos tuo remppa tehdÀÀn linjasaneerauksen yhteydessÀ, jolloin on varma tieto siitÀ, ettÀ myös putket ja sÀhköt tullaan uusimaan, niin kustannus on ihan keskiarvossa. Jos tuollainen pintaremontti tehdÀÀn vanhaan taloon, jossa putkien kunto on tÀysi arvoitus ja sÀhköt on jostain 70- luvulta, niin en suostuisi antamaan minkÀÀnlaista kiinteÀhintaista tarjousta. Yksityinen kuluttaja on juridisesti niin vahvoilla. Kuluttaja voi milloin tahansa nostaa "kÀdet ylös" ja sanoa, ettei hÀn ymmÀrtÀnyt saamaansa tarjousta. Silloin et saa penniÀkÀÀn. Voit vielÀ huonoimmillaan joutua vahingonkorvauksen maksajaksi.

Vierailija
36/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KylppÀriremontin kulku, puretaan 2 puurunkoseinÀÀ rungolle saakka, kosta niissÀ on rungon jako 60cm ja pitÀÀ olla 30cm jaolla. Siihen sitte kyprokkia, vesisulkua laattaa. Lattiassa on omat hommansa. Piikkausta, lattialÀmmitys, viemÀrikaivon vaihto muoviseen. SiitÀ sitÀ sitten jossain vaiheessa pÀÀsee rakentamaan kasaan. No minÀ en remonttia tilaa tuolla hinnalla, ehdin kuolla. Seuraava tekee tai teetÀttÀÀ.

Vierailija
37/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huutista kun palstan mielestĂ€ jokaikisen heijastinliivianteron hinnoittelu on aina oikein ja kohtuullista, vaikka joku 4 m3:n pihan auraus olisi 565 €+ alv.

Mutta jos joku myy fyysistĂ€ tavaraa netissĂ€, niin sen hinta ei jostain syystĂ€ ole koskaan oikea, vaan joku vuoden vanha luksusbemarikin pitĂ€isi saada 5k€:llĂ€ tai mieluummin kahdella. KesĂ€mökistĂ€ tai veneestĂ€ pitÀÀ tinkiĂ€ ainakin 90 %.

Vierailija
38/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tee mahdollisimman paljon itse. PyydÀ tarjous, jossa erotellaan jokainen vaihe. Ei kannata ammattilaisella maksattaa roskien pois vientiÀ.

Vierailija
39/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mikrosementti on loistava materiaali kylppÀriin. Saumaton.

Vierailija
40/54 |
26.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuollakin alalla kartelli.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi seitsemÀn kuusi