Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on pienen lapsen (4-5v) kanssa vedessä, niin tarviiko pitää koko ajan kädestä kiinni?

Vierailija
25.07.2025 |

Sanotaan että kädenmitan päässä. Mutta jos lapsi kompastuu ja kaatuu naamalleen veteen, niin kyllähän se naama ehtii veden alle painua, ennen kuin käden mitan päässä oleva ehtii reagoida. Jos ei pidä koko ajan kiinni. 

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellukkeet käyttöön.

Vierailija
22/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan oppii uimaan jo yhden uimakerran jälkeen kun vanhempi kannattelee ensin vatsan alta ja antaa lapsen uida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen ehtii ylös nostaa, kunhan on vieressä. Miksi ihmeessä, ette käytä kellukkeita tms. uima-apua?

Kellukkeita ei pitäisi käyttää lainkaan. Lapsi ei todellakaan opi niiden kanssa mitään vaan saa täysin väärän käsityksen vedessä olemisesta.

Yksi typerimpiä asioita on antaa pikkulapsen hyppiä kellukkeiden kanssa veteen. Sen ikäinen ei tajua asiaa, vaan hyppää joku vähemmän kaunis kerta veteen ilman kellukkeita

Vierailija
24/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vanhempi itse ui, parempi jos olisi itsekin uimasillaan ja veisi lasta veteen ?  Totuttelu veteen on parasta kun lapsi näkee että vanhempi on itsekin vedessä 

Jos lapsi leikkii matalassa rantavedessä, ei sitä siihen voi keskenään jättää siksi aikaa, että aikuinen lähtee syvemmälle uimaan. Esimerkiksi meidän lähirannassa pitää kävellä noin 200m ennen kuin vesi on aikuiselle edes käsipohjauintiin sopivalla korkeudella. Ihan liian pitkä välimatka lapseen. 

Ei tietenkään jättää mutta voi uiskenella siten että ottaa lasta kiinni käsistä ja vie veteen . Kyllä voi lapsen ottaa turvallisesti käsipohjauinti korkeuteen jos itse valvoo 

Voi, mutta lapsi ei  välttämättä ole kiinnostunut tuollaisesta,

4-5v:n voi ihan hyvin antaa rakennella hiekkakakkuja ilman että pitää kädestä kiinni. Kunhan muistaa että kestää ehkä sen 4-5 sekuntia kun hiekkakakut ei kiinnosta ja lapsi on päällään laiturin toisella puolella.

Omalla lapsella oli sääntö että hän on aina rannan ja aikuisen välissä, ei avoveden puolella.

Vierailija
25/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole millään tavalla vaarallista, jos lapsen naama ehtii mennä veden alle. Olennaista on, että lapsi noukitaan ylös sekunneissa, ei minuuteissa.

Useimmissa uimatyyleissä kasvot menevät veteen, joten jos ei pysty kastamaan kasvoja ei pysty uimaakaan. Tämä on paradoksi, että miten oppia uimaan, jos päätä ei laita veteen.

Vierailija
26/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan oppii uimaan jo yhden uimakerran jälkeen kun vanhempi kannattelee ensin vatsan alta ja antaa lapsen uida. 

No ei opi. Kyllä se vaatii harjoittelua siinä missä muutkin taidot. 

Vierailija
27/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin olisi, kaikki olisivat uimataitoisia. Uintitaidon määritelmä on nykyään paljon vaativampi.

Vierailija
28/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole millään tavalla vaarallista, jos lapsen naama ehtii mennä veden alle. Olennaista on, että lapsi noukitaan ylös sekunneissa, ei minuuteissa.

Useimmissa uimatyyleissä kasvot menevät veteen, joten jos ei pysty kastamaan kasvoja ei pysty uimaakaan. Tämä on paradoksi, että miten oppia uimaan, jos päätä ei laita veteen.

Hyvin voi oppia uimaan, vaikka ei laita päätä veteen. Ui sammakkoa tai koiraa. 

Vierailija
29/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellukkeet käyttöön.

Isänsä siis uittakoon!

t. lapsen äiti

Vierailija
30/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla kädenmitan päässä, ei koko ajan kiinni. Olen nostanut omani vedestä, kun yritti matkia isompia ja sukeltaa veteen. Ei osannut uida eikä sukeltaa joten vajosi veteen. Koska olin lähellä, nostin vaan pinnalle. Ja ei tosiaan vettä ollut kovin paljon.

Vierailija
31/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vanhempi itse ui, parempi jos olisi itsekin uimasillaan ja veisi lasta veteen ?  Totuttelu veteen on parasta kun lapsi näkee että vanhempi on itsekin vedessä 

Jos lapsi leikkii matalassa rantavedessä, ei sitä siihen voi keskenään jättää siksi aikaa, että aikuinen lähtee syvemmälle uimaan. Esimerkiksi meidän lähirannassa pitää kävellä noin 200m ennen kuin vesi on aikuiselle edes käsipohjauintiin sopivalla korkeudella. Ihan liian pitkä välimatka lapseen. 

Ei tietenkään jättää mutta voi uiskenella siten että ottaa lasta kiinni käsistä ja vie veteen . Kyllä voi lapsen ottaa turvallisesti käsipohjauinti korkeuteen jos itse valvoo 

Voi, mutta lapsi ei  välttämättä ole kiinnostunut tuollaisesta,

Sittenhän sinulla ei ole mitään ongelmaa, nyt puhutaan uimisesta

Vierailija
32/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän uimakoulut aloittaa... laitetaan naama veteen ja puhalletaan kuplia, eikä vedetä vettä henkeen :) Eikä se henkeen vetäminenkään ole kuolemaksi kun sen tekee valvotusti matalassa vedessä.

Vierailija
33/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siellä vedessä ns.syvemmällä puolella ja vahdin siitä lapsia. Uimataidottomilla on uimaliivit mutta silti olen siinä vedessä. Välillä käydään yhdessä syvemmällä. 

Vierailija
34/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla KÄSIVARREN MITAN PÄÄSSÄ lapsesta ja katsoa koko ajan ,mitä touhuaa. Näinollen ei ehdi olla puolta minuuttiakaan veden alla. Hyvin selkeää ja yksinkertaista.

Vierailija
35/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin olisi, kaikki olisivat uimataitoisia. Uintitaidon määritelmä on nykyään paljon vaativampi.

Miten niin nykyään? Ei uimataitoa ole koskaan määritelty niin, että pystyy räpiköimään kuin aikuinen pitää mahan alta kiinni. 

Vierailija
36/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta lapsi ei&n

Ei puhuta uimisesta, vaan uimarannalla olemisesta. 

Vierailija
37/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten h*lvetissä olen pitänyt lapseni aikuisiksi asti elossa, ja ihan ilman vauvasivuja. Ei tarvitse hei pitää kiinni, yhtään mistään. Räplää vaan sitä puhelintasi, siellä ne kiinnostavat jutut on.

Vierailija
38/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai. Nykyään näkee 12-13 vuotiaita lapsia, jotka kävelevät äidin kanssa käsi kädessä kaupungilla. Kai se on sitten uusi normaali.

Vierailija
39/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei opi. Kyllä se vaatii harjoittelua siinä missä muutkin taidot. 

Tottakai harjoittelua muttei se tule ilman tuota oivallusta

Vierailija
40/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai. Nykyään näkee 12-13 vuotiaita lapsia, jotka kävelevät äidin kanssa käsi kädessä kaupungilla. Kai se on sitten uusi normaali.

Mitä pahaa siinä on, jos lapsi haluaa pitää äitiään kädestä? Minä olen kävellyt äidin kanssa käsikynkkää vielä 50-vuotiaanakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme