Miksi aliupseerit ja reservinupseerit pärjäävät monesti paremmin yhteiskunnassa?
Kommentit (173)
Ne verkostoituu siellä toistsensa kanssa, niin pääsevät helpommin duuniin.
Kyllä tässä on nimenomaan koko ajan toitotettu, että he ovat ylivertaisia myös johtajina. Ja päätyvät nimenomaan johtajiksi.
Luepa avaus. Pärjäävät "yhteiskunnassa". Ei tarkempaa määrittelyä.
Paskat aloituksesta, tässä on matkan varrella kerrottu sitä sun tätä, ja tuo minun esittämäni on joidenkin mielestä totuus.
asenteestahan se on paljolti kiinni.jos ei työnteko kiinnosta niin ei sitä hyviä työpaikkoja silloin saada.
suolessa päättäjät pilanneet kaiken niin tavalliset ei pärjää. Pitää olla joku armeija nisti että pärjää elämässä.
Sen takia on pällitesti intissä että saadaan tyhmimmät alikersanteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon reservin aliupseeri eikä oo ollu mitään hyötyä siitä siviilielämäs. Oisin voinu sen ylimääräsen 6kk käydä vaan töissä ja rakastella kauniiden naisten kan
---
Oliko pakko mennä sinne?!
Oli. Mut määrättiin aukkiin vaikka halusin olla vaan puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä saa lisäpisteitä kun hakee opiskelu- tai työpaikkaa. Samoin luodaan helpommin verkostoja "hyvävelijärjestöihin".
Kuulun palkkatuloiltani terävimpään 4% joukkoon enkä missään vaiheessa ole tarvinnut hyväveljeilyä edes sieltä RUK:n ajoilta. Enkä todellakaan ole 20 vuoteen laittanut mihinkään näkyville "sotasaavutuksia" tai leuhoillu sotasankaruuksia töissä - jos alkaa "sotiminen" firman saunaillassa, olen se joka ärähtää ensimmäisenä "jotain muuta kiitos".
Mutta ainakin sinun tapauksessa siis pätee se että upseerikoulun käyneet vaikuttavat pärjäävän elämässä hyvin.
Ne pärjäämisen kyvyt kasvatettiin lapsiudenkodissani, pienyrittäjävanhemmat joilta oppi
Tai pärjäisivät ihan yhtä hyvin ilman mitään armeijatouhuja. Eikö ole omituista että meillä on naisia jotka pärjäävät eikä päivääkään intissä?
Itse kirjoitin kuusi laudaturia ja löydyn nykyään verokoneesta, silti puolen vuoden viestimies
Fiksuimmat menee sivariin nykyään tai hankkii C-paperit. Siellä armeijassa on niin kallu meno ettei sitä vähänkään fiksumpi kestä
Vieläkään ei näy ketjussa viitattuja tilastoja.
Vahva epäilys ettei niitä ole.
AUK myös en pidä yhtään minään, hölmösti niputettu aloituksessa. Ennenvanhaan sinne pakotettiin kiintiömäärä lukion käyneitä, harva aidosti halusi.
Aliupseeriksi pääsee kuka tahansa tavan tallaaja. RUK käyneet pärjäävät elämässä koska he ovat tunnollisia, kuten monet muutkin ihmiset.
Armeija tuottaisi hyviä yritysjohtajia ? Tuskin sentään, pitää ymmärtää bisnestä. Hyviä ihmisten johtajia - ehkä mutta minkälaisten ihmisten ? Sotilaiden. Entä suorittavien työläisten, itseohjautuvien asiantuntijoiden, luovien innovojien ?
Johtamista on monenlaista. Johtaminen on pitkä tie, ei sitä saa lahjana armeijasta tai kirjasta, täytyy panostaa ja täytyy uurastaa jos haluaa olla huippujohtaja.
Suurin tyhmyys on että ihminen ei muutu. Ihminen muuttuu kokoajan, johtaminen muuttuu kokoajan. Kaikki eivät vaan näe sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei näy ketjussa viitattuja tilastoja.
Vahva epäilys ettei niitä ole.
AUK myös en pidä yhtään minään, hölmösti niputettu aloituksessa. Ennenvanhaan sinne pakotettiin kiintiömäärä lukion käyneitä, harva aidosti halusi.
Nykyään aines on niin löysää että jos on kykyä ottaa edes pientä vastuuta (aliupseeri) niin jo sillä pärjää elämässä paremmin kuin suurin osa.
Ei kai tässä siitä keskustellakaan onko aliupseerikoulutus käänteentekevä paikka vaan siitä minkälaista ainesta valikoituu näille kursseille. Ja kyllä, kertomasi tosiaan vahvistaa sitä käsitystä että upseerikursseille valikoituu niitä ihmisiä jotka pärjäävät elämässä armeijan jälkeenkin.