Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni väittää, että opettajat ovat KOVAPALKKAISIA

Vierailija
25.07.2025 |

Mitä mieltä täällä ollaan, ovatko vaiko eivät ?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittavuus sitä luokkaa että varmaan masennuksen ja ahdistuksen partaalla ja täten eivät ainakaan voi nauttia rahoistaan.

Vierailija
22/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne työmäärään suhteutettuna on kovapalkkaisia. Varsinkin lukion ja AMK:n opettajat tienaa tosi hyvin, kun suhteuttaa viikon työtunnit ja ne kaikki lomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittavuus sitä luokkaa että varmaan masennuksen ja ahdistuksen partaalla ja täten eivät ainakaan voi nauttia rahoistaan.

Masennus ja ahdistuksen partaalla olo on sitten työyhteisön sekä opettajan itsensä aiheuttama, palkka kyllä korvaa vaivan. Jos oppilaat masentavat opettajan, mitähän silloin kuuluisi tehdä, vaihtaa oppilaat vaiko opettaja ?

Vierailija
24/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat, jos huomioidaan todellinen työaika (eli pitkät lomat ja olemattoman lyhyet työpäivät, sekä että tunti töitä on itse asiassa vain 45 min).

Toinen on, että ei ole mitään tulosvastuuta. Voi opettaa miten huonosti vaan, kukaan ei opi, sama palkka.

Normaaliin 40h/viikko+1 kk lomaa vuodessa työntekijään verrattuna opettajan tuntipalkka on keskimäärin 38 euroa/tunti.

Vierailija
25/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatillinen opettaja ja palkkani on n. 4600 € kuussa. Plus 12 viikkoa vapaajaksoa eli lomaa. En valita.

Vierailija
26/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat, jos huomioidaan todellinen työaika (eli pitkät lomat ja olemattoman lyhyet työpäivät, sekä että tunti töitä on itse asiassa vain 45 min).

Toinen on, että ei ole mitään tulosvastuuta. Voi opettaa miten huonosti vaan, kukaan ei opi, sama palkka.

Normaaliin 40h/viikko+1 kk lomaa vuodessa työntekijään verrattuna opettajan tuntipalkka on keskimäärin 38 euroa/tunti.

Opettajat tekevät varmaan työtä myös kotona, joten todellista viikkotyötuntia en tiedä, normi tehdastyöläinen ei vie töitään kotiin. Opettaja ainakin suunnittelun tasolla.

Vierailija
27/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sun mies on joku pienipalkkainen duunari esim sähkömies, putkimies tai rekkamies, ni parikin tonnia voi jo tuntua suurelta palkalta.

Ai sähkömies, putkimies tai rekkakuski tienaa alle pari tonnia kuussa? Salli mun nauraa. 

Todellakin!!!

Vierailija
28/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatillinen opettaja ja palkkani on n. 4600 € kuussa. Plus 12 viikkoa vapaajaksoa eli lomaa. En valita.

Ansaitse yläkanttiin !

Vierailija
29/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopetuksen erkka saa peruspalkkana n. 3000e (+ ikälisät ja ylitunnit), lukion erkka tonnin enemmän, ensimmäinen joutuu kuuntelemaan jatkuvaa kettuilua ja valvomaan välkät sekä ruokatunnit, jälkimmäinen taas kohtaamaan entistä huonovointisempia teinejä ja osaamaan paljon vaikeampaa aineenhallintaa

Vierailija
30/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niille maksetaan lomailustakin niin ON

Vierailija
31/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusopetuksen erkka saa peruspalkkana n. 3000e (+ ikälisät ja ylitunnit), lukion erkka tonnin enemmän, ensimmäinen joutuu kuuntelemaan jatkuvaa kettuilua ja valvomaan välkät sekä ruokatunnit, jälkimmäinen taas kohtaamaan entistä huonovointisempia teinejä ja osaamaan paljon vaikeampaa aineenhallintaa

En tiennytkään, että lukioissakin on erityisopettajia, tosin omista lukioajoista on jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
32/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ammattikorkeakoulujen opettajilla on todella hyvät palkat. Myös aikuiskoulutuksessa ylipäätään on hyvä palkka.

Vierailija
33/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sun mies on joku pienipalkkainen duunari esim sähkömies, putkimies tai rekkamies, ni parikin tonnia voi jo tuntua suurelta palkalta.

Öööö sähkärit tienaa parin vuoden koulutusella helposti 3000€/kk, jopa 4000€/kk

Huge if true. Mutta eipä taida olla, ja ainakin tuosta löytyisi hyvä kilpailukykyä kohentava säästökohde ja asuntojen hinnatkin saataisiin järkevämmälle tasolle jos tuo pudotetaan oikealle tasolle.

Demari pääsi ääneen. Muut on saatava omalle työttömälle eli oikealle tasolle.

Vierailija
34/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niille maksetaan lomailustakin niin ON

Maksetaan lomailustakin, ja huom myös sellaisina vuosina, kun eivät ole lainkaan töissä lukuvuosien aikana. Palaavat muka töihin lomien ajaksi. 

Vierailija
35/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3000 kuukaudessa, työpäivät lyhyitä lomia melkein yhtä paljon kuin kansanedustajilla. Tässä talossa asuu yksi opettaja, viime lukuvuonna työt alkoi usein puolilta päivin, ja peruskoulussa kieltenopettaja, joten helppoa on 

Vierailija
36/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö sähkärit tienaa parin vuoden koulutusella helposti 3000€/kk, jopa 4000€/kk

No ei se jopa 4000 euroa tienaava sähkärikään ole kovapalkkainen.

Vierailija
37/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen nähden aineenopettajan liksa on verrattain hyvä, ja tietysti pitää ottaa huomioon sekin että lomat on mitä on. En nyt ehkä "kovapalkkaiseksi" sanoisi, mutta ilman muuta tukevasti keskiluokassa. 

Vierailija
38/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän lopettaa opettajan palkan jakaminen 12 erään ja maksaa se sen sijaan 9 nykyistä suuremmassa erässä. Opettajan vuositulot eivät muuttuisi, mutta ehkä märinä pitkistä lomista loppuisi.

Näin muinoin tehtiin

Vierailija
39/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peus ja lukio-opettajien palkat voi katsoa ovtessisrä, ne kun on taulukkopalkkoja. (Esim yksityiset oma juttunsa.)

Aineenopettajan aloituspalkka taitaa tällä hetkellä olla 3150e/kk. Onko tuomaitten hyvä palkka, niin riippuu, mihin verrata. Ensimmäinen palkankorotus tulee 5v työkokemuksen jälkeen, joka on peruskoulussa 4% eli 150e/kk lisää. Ja nyt siis puhutaan 5v työkokemusta. Seuraava tulee, kun työuraa on kertynyt 8v, sitten 10v, 15v ja viimeinen 20v. 

pitää kuitenkin muistaa, että opettajaksi ei mennä vaan sinne käydään yliopistokoulutus, jonne ei myöskään kävellä sisään. Olen itse luonnontieteellisestä valmistunut, maisteri, ja opiskellut opettajaksi sen lisäksi.

Olen tehnyt muiden töiden lisäksi nyt myös opettajan töitä viimeisen toistakymmentä vuotta ja koko opettajuus on muuttunut hurjasti. Jos nyt olisin samassa tilanteessa kuin aikoinani, en menisi opettajan töihin. Onneksi vuodet ovat kasvattaneet minua ja en helposti hätkähdä, mutta ymmärrän täysin niitä opettajia, jotka irtisanoutuu vuoden jälkeen. Opettajan työ ei ole sitä, mihin minä aikoinaan ja muut ikäiseni ovat tottuneet itse koulussa ollessaan. Erityisluokkia on lakkautettu ja käytännössä noin 1/3 oppilaista on jonkinlaisen tuen tarpeessa papereiden mukaan. Arvatkaapa, että tiedänkö ja muistanko, jos päivittäin opetan 200 oppilasta ja niistä 70 on jotain sovittuja opetusjärjestelyä, usein myös kysymätt minulta? No, en muista 

Vierailija
40/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseen nähden aineenopettajan liksa on verrattain hyvä, ja tietysti pitää ottaa huomioon sekin että lomat on mitä on. En nyt ehkä "kovapalkkaiseksi" sanoisi, mutta ilman muuta tukevasti keskiluokassa. 

Koulutukseen nähden? Ennemminkin niin, että koulutukseen nähden palkka ei ole kovinkaan hyvä mutta kaikki palkansaajat huomioiden ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän