Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni väittää, että opettajat ovat KOVAPALKKAISIA

Vierailija
25.07.2025 |

Mitä mieltä täällä ollaan, ovatko vaiko eivät ?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhutaanko me nyt varhaiskasvatuksen opettajista vai lukion lehtoreista?

Vierailija
2/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nyt voi väittää ihan mitä tahansa, vaikkapa korostaa uskollisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko opettajana perus/lukio/yliopisto vai amis/amk.

Oon itse amisope ja ihan tyytyväinen palkkaani, viiden vuoden koulutuksella ~4000€kk ja 10 viikon vuosiloma. Koulukseltani oon peruskoulun aineenopettaja ja jos olisin sitä hommaa tehnyt, palkkani olisi noin tonnin vähemmän.

Vierailija
4/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sun mies on joku pienipalkkainen duunari esim sähkömies, putkimies tai rekkamies, ni parikin tonnia voi jo tuntua suurelta palkalta.

Vierailija
5/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on hänen mielipiteensä se. 

Vierailija
6/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sun mies on joku pienipalkkainen duunari esim sähkömies, putkimies tai rekkamies, ni parikin tonnia voi jo tuntua suurelta palkalta.

Ai sähkömies, putkimies tai rekkakuski tienaa alle pari tonnia kuussa? Salli mun nauraa. 

Vierailija
7/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö sähkärit tienaa parin vuoden koulutusella helposti 3000€/kk, jopa 4000€/kk

Vierailija
8/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne siihen työmäärään nähden hyväpalkkaisia. Muutama tunti opetusta päivässä ja palkka täydeltä ajalta.

Vierailija
9/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk, amis ja lukio-opettajilla on ihan kova liksa, jos ovat jo jonkun vuoden opettaneet. Peruskoulussa ei koville liksoille meinaa päästä kukaan, ei edes rehtori.

Vierailija
10/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne siihen työmäärään nähden hyväpalkkaisia. Muutama tunti opetusta päivässä ja palkka täydeltä ajalta.

Ja pyhä henki suunnittelee tunnit ja korjaa kokeet.

Vierailija
11/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tienaa, inkkeli 😂😂

Vierailija
12/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puhutaanko me nyt varhaiskasvatuksen opettajista vai lukion lehtoreista?

Eritysopettajista sekä varhaiskasvatuksessa että ylemmillä luokilla, ei lukiossa.

Vierailija
13/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amk, amis ja lukio-opettajilla on ihan kova liksa, jos ovat jo jonkun vuoden opettaneet. Peruskoulussa ei koville liksoille meinaa päästä kukaan, ei edes rehtori.

Peruskoulussa parastaa palkkaa taitaa saada laaja-alaiset erityisopettajat. Lisäksi jos oot hyvä erkka, saat valita mihin koulun meet töihin.

Vierailija
14/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi nyt voi väittää ihan mitä tahansa, vaikkapa korostaa uskollisuuttaan.

Typerin vastaus tähän mennessä luetuista, et kai vaan ole USKONNON opettaja ?

Vierailija
15/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko opettajana perus/lukio/yliopisto vai amis/amk.

Oon itse amisope ja ihan tyytyväinen palkkaani, viiden vuoden koulutuksella ~4000€kk ja 10 viikon vuosiloma. Koulukseltani oon peruskoulun aineenopettaja ja jos olisin sitä hommaa tehnyt, palkkani olisi noin tonnin vähemmän.

Nyt ei kysytty AMISOPEN palkkaa, vaan eritysopettajn kautta sektorin.

Vierailija
16/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huge if true. Mutta eipä taida olla, ja ainakin tuosta löytyisi hyvä kilpailukykyä kohentava säästökohde ja asuntojen hinnatkin saataisiin järkevämmälle tasolle jos tuo pudotetaan oikealle tasolle.

Vierailija
17/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan nähden joo. Pitkät lomat, lyhyet päivät, ei tulosvastuuta, pomo ei mikromanageeraa, ei työkavereita (jos ei mee kahvihuoneeseen), eka vuoden jälkeen voi papukaijana toistaa sitä samaa.

Vierailija
18/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sähkömies, putkimies tai rekkakuski tienaa alle pari tonnia kuussa? Salli mun nauraa. 

Samaa mieltä ja jos sillä sähkömiehellä tai putkimiehellä on oma yritys, sitäkin suuremmalla syyllä voi nauraa.

Vierailija
19/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5000 euroa/kk ansaitsee ystäväni, joka työskentelee amk-opettajana. Täydet palvelulisät ja jotain ekstraa, mitä annetaan harkinnan mukaan. Tekee kyllä paljon töitä ja pitää kesälläkin kursseja etänä. 

Että riippuu ja roikkuu, missä työskentelee. Pitää olla pätevyydet kunnossa siellä amk:ssakin ja monien osata opettaa englanniksikin.

Vierailija
20/91 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän lopettaa opettajan palkan jakaminen 12 erään ja maksaa se sen sijaan 9 nykyistä suuremmassa erässä. Opettajan vuositulot eivät muuttuisi, mutta ehkä märinä pitkistä lomista loppuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä