Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
41/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tulee vaikea tilanne kannattaa muistuttaa mahdollisesta fyysisestä konfliktista. Yleensä ovat lihavia ja kömpelöitä. Tai vaikka olisikin kunnossa ei niistä vanhuksista mihinkään ole. Tämä on itsellä toiminut. 

Vierailija
42/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa. 

Nainen 55-vuotta

Kiitos esimerkistä. Itseään täynnä oleva kurppa unohtanut oman nuoruutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on aina oikeassa

No eikä ole. Asiakkaan vain annetaan luulla olevansa oikeassa.

N46

Vierailija
44/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen keski-ikäinen nainen enkä käyttäydy tuolla tavalla. Ei voi yleistää ja huonosti käyttäytyviä löytyy kaiken ikäisistä. Voin sanoa tämän entisenä baarityöntekijänä.

N46

Miksi niin moni eukko täällä kuvittelee, että tuossa puhutaan hänestä? Osuiko kuvaus omaan nilkkaan vai eikö kapasiteetti riitä luetun ymmärtämiseen?

Vierailija
45/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki keski-ikäiset leimataan tuollaiseksi. Jos niiden kortilla ei ole rahaa ja miettivät mitä tehdä, miten asia ratkaistaan, onko vaihtoehtoja muuta kuin lähteä kotiin. Onko ne odottaneet tuntikausia tilaustaan vai vain vähän aikaa. Huuto ei ole hyvä asia. Ehkä ravintolan pitää parantaa omiakin käytäntöjään jos moni ei ole tyytyväinen? Onko nuoret työntekijät sanoissa töksäyttäviä tietämättään myös?

Vähän itseänikin ihmetytti, että miten niin ei ole vaihtorahaa antaa. Ei tietenkään oikeuta huutamaan eikä ole tarjoilijan vika, mutta tämä antaa ravintolasta vähän erikoisen kuvan.

Vierailija
46/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa. 

Nainen 55-vuotta

Mitä jos vaan tappaisit itsesi. Harmittaako olla ruttuinen ja lihava 😀

Sunko käytös on sitten asiallista? Melkoisen sairasta käskeä jonkun tappamaan itsensä. 

Vierailija
47/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen keski-ikäinen nainen enkä käyttäydy tuolla tavalla. Ei voi yleistää ja huonosti käyttäytyviä löytyy kaiken ikäisistä. Voin sanoa tämän entisenä baarityöntekijänä.

N46

Miksi niin moni eukko täällä kuvittelee, että tuossa puhutaan hänestä? Osuiko kuvaus omaan nilkkaan vai eikö kapasiteetti riitä luetun ymmärtämiseen?

Hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija
48/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Antakaa esimerkki.  Karenit on nyt muotia ja jokaisella pitää olla karen-kokemus.  Voi olla että keski-ikäisiin nuori jo suhtautuu kuin varmaan kareniin. 

Vierailija
49/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni, joka on kaupan kassalla, kysyy usein, miksi keski-ikäiset naiset on niin kiukkuisia. Nämä varttuneet naiset tulevat kassalle oikuttelemaan ties mistä keksimästään jutusta. Eivät esim poimia oikeita alennustuotteita, eivät osaa käyttää kanta-asiakassovelluksia, tai kiukkuavat, kun kassahenkilö ei pakkaa heidän ostoksiaan heidän omaan kassiinsa. Ja heissä itsessään ei tietenkään ole koskaan mitään vikaa. Viis muista asiakkaista, kunhan he saavat huomiota ja ylimääräistä palvelua.

Vierailija
50/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki keski-ikäiset leimataan tuollaiseksi. Jos niiden kortilla ei ole rahaa ja miettivät mitä tehdä, miten asia ratkaistaan, onko vaihtoehtoja muuta kuin lähteä kotiin. Onko ne odottaneet tuntikausia tilaustaan vai vain vähän aikaa. Huuto ei ole hyvä asia. Ehkä ravintolan pitää parantaa omiakin käytäntöjään jos moni ei ole tyytyväinen? Onko nuoret työntekijät sanoissa töksäyttäviä tietämättään myös?

Vähän itseänikin ihmetytti, että miten niin ei ole vaihtorahaa antaa. Ei tietenkään oikeuta huutamaan eikä ole tarjoilijan vika, mutta tämä antaa ravintolasta vähän erikoisen kuvan.

Nykyisin maksetaan niin vähän käteisellä, että harvalla vähänkään pienemmällä paikalla on iso käteiskassaa. Siinä kun muutama asiakas maksaa isommalla seteleillä, käy äkkiä niin, ettäk kolikkovarasto on tyhjä.

t. pienessä myymälässä työskennellyt

Vierailija
51/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuotta

Mitä jos vaan tappaisit itsesi. Harmittaako olla ruttuinen ja lihava 😀

Sunko käytös on sitten asiallista? Melkoisen sairasta käskeä jonkun tappamaan itsensä. 

Sitä saa mitä tilaa, kuten Nainen 55-vuotta totesi.

Vierailija
52/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuotta

Se kirjoitetaan 55 vuotta, ilman väliviivaa. 

Vierailija
53/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski ikäinen nainen ja olen ratkaissut ongelman sillä tavalla että en enää käy ravintoloissa syömässä. Alkoi rasittamaan se että aina oli joko huono ruoka tai huono palvelu, tai annos vääränlainen tai jotain puuttui tilauksesta. Silloin tällöin ollaan haettu kotiin hampparipaikasta ruokaa mutta kun nyt kolmannen kerran puuttui tilauksesta jotain niin saa sekin nyt olla. Tällä ei ole tekemistä työntekijöiden iän kanssa, en edes ole pannut sellaista asiaa merkille. Ei vain enää tässä iässä jaksa jatkuvasti olla valittamassa jostain, ja ihmetyttää miten mikään paikka voi pysyä pystyssä tuolla tekemisellä? Jos tekisin omaa työtäni tuohon tyyliin niin potkut olisi tullut jo moneen kertaan.

Win-win tilanne, kun työntekijät pääsevät kuulemasta sinun ulinaasi ja sitä saat syödä kotona. 

Vierailija
54/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet ovat pahimpia asiakkaita. Kukaan ei kirjoita uutista jos mies perseilee. Kukaan ei moiti miehiä vaikka he edustavat aivan absoluuttisesti rikostilastoissa. Minulla on ollut miesasiakkaita jotka saavat aivan eläimellisiä raivareita. He eivät saa lisänimiä, eikä kukaan heistä kirjoita juttuja.

Voitteko lopettaa naisten yleistämisen? Miehiä ei saa ikinä yleistää, vaikka heidän käytöksensä on järkyttävää.

Vierailija
55/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua, keski-ikäistä naista, taas ovat nuoret naisasiakaspalvelijat kohdelleet huonosti. Katsovat kuin halpaa makkaraa ja ovat ylimielisiä. Itse olen kiltti ja vaatimaton, ei tulisi tulisi mieleenkään valittaa edes silloin, kun olisi aihettakin.

Onneksi poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
56/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski ikäinen nainen ja olen ratkaissut ongelman sillä tavalla että en enää käy ravintoloissa syömässä. Alkoi rasittamaan se että aina oli joko huono ruoka tai huono palvelu, tai annos vääränlainen tai jotain puuttui tilauksesta. Silloin tällöin ollaan haettu kotiin hampparipaikasta ruokaa mutta kun nyt kolmannen kerran puuttui tilauksesta jotain niin saa sekin nyt olla. Tällä ei ole tekemistä työntekijöiden iän kanssa, en edes ole pannut sellaista asiaa merkille. Ei vain enää tässä iässä jaksa jatkuvasti olla valittamassa jostain, ja ihmetyttää miten mikään paikka voi pysyä pystyssä tuolla tekemisellä? Jos tekisin omaa työtäni tuohon tyyliin niin potkut olisi tullut jo moneen kertaan.

Valittaminen on ihan oma valinta, mummohyvä. Ei ole mikään pakko valittaa jatkuvasti kaikesta. 

Vierailija
57/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Yllättäkö sinua kovasti, jos kerron, että kaikessa ei ole kyse sinusta? 

Voi luoja taas. On se kumma kun mihinkään ei saisi ikinä vastata omalta osaltaan. Lisäksi mä puutuin typerään yleistämiseen, mutta sehän ei sulle käynyt. Missään en kuvitellut, että kaikessa olisi kyse vain musta. En ole sellainen ihminen joka kuvittelee tuollaisia. Sulla tässä nyt joku ongelma on. 

N46

Vierailija
58/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuotta

Kiitos esimerkistä. Itseään täynnä oleva kurppa unohtanut oman nuoruutensa.

En ole kurppa, itse olet kurppa. Olen hoitanut itseäni koko ikäni, entäpä sinä oletko kovinkin lihava ja ruttuinen kaljaa kittaava mies tai nainen. Jos haukut muita kurpaksi, olet itse KURPPA.

Vierailija
59/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Aspat, pitääkö tämä paikkansa?

Ei pidä. Inkkelin provo.

Vierailija
60/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on normaalia. Missä vaiheessa aloit ajsttelemaan että kaiken pitää mennä täydellisesti? Mun tilauksesta puuttuu välillä jotain myös tai tilaus voi olla vähän eri kuin mitä tilasin. Yleensä vain totean että ei haittaa. Ymmärrän ettei kukaan tahallaan ole tehnyt virhettä enkä halua että hyvää ruokaa heitetään pois, jos se näyttää hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä