Vaikea tilanne parisuhteessa. Mietin vakavasti jatkaako suhdetta vai erotako heti tänään.
Olen aivan tuuliajolla tässä "pari"suhteessa sanotaas se nyt kerrankin rehellisesti. Joinain päivinä mietin tykkäänkö miehestä yhtään kun mies käyttäytyy kuin kakara. Kyllä, sellainen käytös on kakaramaisuutta, kun edellisenä päivänä mies on sanonut että sopii romanttinen kävely käsikkäin tai ihan pelkkä kävely jotta voidaan viettää aikaa yhdessä, mutta kun saavun miehen luokse muuttuu äänikellossa. Minä kieltäydyn jos en halua. Naisen EI on aina EI eikä mitään muuta, mutta auta armias mies ei näytä tajuavan ja alkaa syyttämään minua. En tunnista miestä enää siksi samaksi ihmiseksi kuin tämä oli viime vuonna tutustuessa.
Olemme kaukosuhteessa elelevä pari, mies on minua vanhempi ja se aktiivisempi osapuoli lähes kaikessa kun taas minä olen hiljainen, hidas ja harkitseva. Olen aikuinen mutta myönnän ettei minulla ole aiemmin ollut laumaa miehiä, joiden kanssa olisin ollut suhteessa. Olemme olleet yhdessä miehen kanssa pian 7 kk:n ajan, mutta alkaa tuntua ettemme kohtaa millään tasoa ja koen täsät suhteesta enemmän ahdistusta ja stressiä kuin iloa. Minusta on myös sangen outoa, että mies salailee suhdettamme ystäviltään ja vanhemmiltaan, vaikka äitinsä tietää olemassa olostani, vaikkemme ole tavanneet kasvotusten. Täydellistä ihmistä ei ole, mutta yksi erittäin ärsyttävä piirre miehessä on se, kun hän aina korostaa kuinka ei voi tehdä jotain tai vastavuoroisesti tekee jonkin tietyn asian vain koska hän on mies. Esimerkiksi mies ei kanna kauppakasseja eikä tee ruokaa tai pyykkää, koska ne ovat naistenhommia ja kuuluvat automatic minulle. Mies ei myönnä, mutta joutuu tekemään noita silloin kun en ole hänen luonaan. Eilen meillä oli järkyttävä riita siitä, kun mies korosti taas isoon ääneen kuinka vahva libido hänellä on ja että kuka tahansa mies haluaa seksiä 24/7 eikä ikinä kieltäydy. Vastasin, että ystäväni mies ei ole sellainen ja on aina kunnioittava ystävääni kohtaan eikä vaadi p.nemista kuten poikaystävä vaatii. Mies veti herneet nenään ja murjottaa. En tee enkä ole tehnyt mitään mitä en halua. Olen sanonut monta kertaa että emme ajattele asiasta samalla tavalla, koska minulle seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa mutta miehelle ne ovat suorastaan käsikädessä kulkeva pakkomielle, jota yrittää nyt minulle syöttää.
Yritänkö vielä puhua vai oliko tämä tässä?
Kommentit (68)
Tunnetko itsesi rakastetuksi?
🇺🇦🇮🇱
Miksi jättää huomiselle sellaista, jonka voi tehdä jo tänään.
Kaffebulla kirjoitti:
En tunne koska tuntuu että mies haluaa vain seksiä eikä muuta. :( Ap
Eipä vaikuta kovinkaan potentiaaliselta suhteeseen. Saattaa olla epävarma, jonka peittää lapselliseen käytökseen. Olet varmasti hänen ensimmäinen naissuhteensa, sillä harva nainen jaksaisi tuollaista vauvelia.
Vanhat ukot roskikseen. He kuvitelevat olevansa auktoriteettiasemansa ikänsä tai muun psykoosin perusteella ja lisäksi tulevat "eri maailmasta" joka on aika paljon synkempi kuin se mihin nykynuoret ovat kasvaneet.
Ja tosiaan miehen libido ei ole ollenkaan sinun ongelmasi. Itsemääräämisoikeus ulottuu 100% parisuhteisiin ja avioliittoihin. Painostus ja aggressio aiheesta viestii ettei tämä asia ole miehelle ihan selvä eli eiköhän muitakin (pahoja) ongelmia ole edessä.
Mies on komea ja roikut siinä väkisin kuten naiset yleensä eivät halua jättää komeaa miestä vaikka se olisi kuinka kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mitä sä kuvittelet parisuhteen olevan? Taidat kaivata enemmän kaveria, kuin romanssia?
Vierailija kirjoitti:
Mies on komea ja roikut siinä väkisin kuten naiset yleensä eivät halua jättää komeaa miestä vaikka se olisi kuinka kusipää.
Niinpä. Itseä tympii nuo roikkujat, jotka itse haluavat suhteeseen, vaikka sanon, että en muutu ikinä, vaikka muodollisesti seurusteltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen meillä oli järkyttävä riita siitä, kun mies korosti taas isoon ääneen kuinka vahva libido hänellä on ja että kuka tahansa mies haluaa seksiä 24/7 eikä ikinä kieltäydy. Vastasin, että ystäväni mies ei ole sellainen ja on aina kunnioittava ystävääni kohtaan eikä vaadi p.nemista kuten poikaystävä vaatii. Mies veti herneet nenään ja murjottaa.
:D Anteeks, mutta nyt tyrskähti juomat näppikselle.
Ehkä on aina ei. Aina.
Kyllä taas ei sisällä ehkää. Se on aina vaan kyllä. Ei muuta.
Eli kun edes mietit ehkää tai ei:tä niin sisältyykö niihin edes kyllää?
No mitähän nyt taas? Mikä suhde tuo tuollainen on?
Ihan tiedoksi, ettei ole mikään pakko yrittää väen vängällä olla missään parisuhteessa. Ihan yksinkin saa olla ja elää - rauhassa ja tyytyväisenä.
Ethän sä saa tosta suhteesta enää mitään muuta kuin stressiä ja päänvaivaa. Suhteen pitäisi tuoda vain lisäiloa elämään, ei mitään lisätyötä ja itkua.
Sianjättöaika. Seksiä vonkaava sovinisti tuo on. Juokse äläkä taaksesi katso.
Eivät huonot parisuhteet ja epäsopivat kumppanit maagisesti odottelemalla parane. Monilla on se luulo.
Lue ekaa lausetta kunnes uskot. Ja usko siihen, miltä sinusta tuntuu. Se on sinulle totta.
Yhtään eroa en (50v naisena) ole katunut. Itse on ollut jätettävä miehet ja aina on löytynyt uusi ja paljon parempi, sitten kun olen halunnut.
Mutta en aina edes ole halunnut. Miehestä/parisuhteesta kun on myös oma vaivansa. Rakastuminen on sitten tullut lopulta väliin. Muutenhan olisin yksin.
Onneksi nykyään minulla on paras mies tähän asti ja erinomainen mies muutenkin. Maailmojen ero ensimmäiseen yritykseen.
Tätä emme onneksi pilaa enää esim. muuttamalla yhteen.
Miehen ja naisen, jos ovat heteroja ja muutenkin oman sukupuolensa perussorttia, yhteiselo saman katon alla on väistämättä useimmiten hankalaa.
Yleistys, joka silti hyvinkin totta:
Naisen koti on puhdas, rauhallinen, esteettinen ja siisti. Miehen koti on ainakin rumasti sisustettu ja likainen. Siis ihan oikeaa likaa ja saastaa, ei vain epäjärjestystä. (Homomiesten ei toki ole.)
Minä en suostu enää kenenkään kotipiiaksi enkä jaksa enkä tahdo muistuttaa koko ajan aikuista ihmistä täysin itsestäänselvistä asioista.
(Miehet sanoisivat: nalkuttaa. Mutta he ovat ihan itse syyllisiä siihen jatkuvaan turhaan kotikeskusteluun, joka uuvuttaa täysin myös naiset.)
Eihän se tuo turjake välttämättä vaihtamalla parane, ap, mutta tämä nykyisesi ainakin on huono. Jo yksin tuo painostava asenne seksiin... Hyi olkoon. Ei tuollaista voi haluta.
Kukaan nainen ei halua olla jonkun reikäseonrinkelilläkin -ukon patjana. Tuskinpa edes tyydyttää sinua, kun ei saa edes sytytettyä.
Olet miehen pyykinpesijä ja kokki vai kun olet sen luona. Onnea vaan elämäsi ei kovin hääviä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kai sitä nyt haluttaa jo ihan senkin vuoksi enemmän kun elätte kaukosuhteessa. Eikö sinua sitten haluta? Mutta joo, ette sovi toisillenne alkuunkaan.
Joo, ette sovi yhteen