"Leppävaara on nyt Espoon toiseksi halutuin kaupunginosa" - Ihmettelen suuresti, kun valkoisia ei tuolla enää juurikaan näy.
"pitkään ja hartaasti rakennetussa Leppävaarassa alkavat palaset loksahtamaan kohdilleen"
Kommentit (168)
Leppävaaran asemalla näet varmaan saman kun vaikka Itäkeskuksessa tai Vuosaaressa (metroasemilla). On muuttunut samalaiseksi slummiksi. Suomen kieli varmaan harvinaista kuulla. Asun onneksi nykyään kaukana pk-seudusta. En ikinä muuttaisi takaisin. 30 vuotta meni hyvin, nyt onnellisena rauhallisella alueella, missä lapset käyvät koulua ja itse töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leppävaaran sijainti on harvinaisen hyvä, löytyy iso urheilupuisto, sello ja liikenneyhteydet. Tapiolassakin on selvästi huonommat liikuntamahdollisuudet kuin Leppävaarassa. Tapiolasta ei löydy edes kunnollisia hiihtolatuja.
En muuttaisi Tapiolasta mistään hinnasta peukkupäiden Leppävaaraan.
Joo jos näiden kahden välillä pitäisi valita, niin ihan ehdottomasti Tapiola.
Kovaa vauhtia ollaan myös Tapiolaa pilaamassa!
Vierailija kirjoitti:
Leppävaaran asemalla näet varmaan saman kun vaikka Itäkeskuksessa tai Vuosaaressa (metroasemilla). On muuttunut samalaiseksi slummiksi. Suomen kieli varmaan harvinaista kuulla. Asun onneksi nykyään kaukana pk-seudusta. En ikinä muuttaisi takaisin. 30 vuotta meni hyvin, nyt onnellisena rauhallisella alueella, missä lapset käyvät koulua ja itse töissä.
Naantali vai Porvoo? Molemmissa toki ongelmana se, että ei löydy hyvää lukiota ja nuorisolla on tylsää niin keksivät kaikenlaista.
L-Cityyn on kaikki käsimerkin hallitsevat tervetulleita!
Vierailija kirjoitti:
Asun itse Leppävaaran lähellä, mutta Helsingin puolella ja suunnittelen muuttoa muualle. Tuntuu ahdistavalle että parin kilsan päästä kotoa pyörii jotain huumejengejä.
Luulet että leppävaara ei ole? Olin 2023 siellä asumassa ja koko ajan päivittäin näkyi huumekauppaa koko ajan osti ulkona ja muualla. Ja sieltä on sellasia kun se pimeä alikulku tunneli onneksi ei tarvitse enää kulkea siitä se oli niin synkkä. Ihan täysin arkipäivää huumekauppa myös tuolla. Siellä on sellasia tiettyjä paikkoja joihin ilmestyy tietynlaisia hahmoja jotka tienaa ja kuitenkin ns. Työtä ei näy, ovat niin. Ja sitten ne samat hahmot he tulee täälläkin ihan eri alueella joskus vastaan täysin sekavina. Esim. Festari aikaan ihan etenkin alkavat liikkua myös muualle. Jotain tuosta voi päätellä. Tuolla taitaa olla todella suuret markkinat. Ja myös muualla kyllä on. En tiedä missä alueella ei ole, mutta näissä kaikissa on eli Espoo, Vantaa, Turku. Helsingin lisäksi. Ja kauppa käy näkyy päivittäin. Ja etenkin päivällä näkyy. Diilerit ajaa kalliilla merkki autoilla ja muuta työtä ei heillä näy. Ja autot on.
Kaupunginosa on "haluttu", kun sinne työntyy paljon ulkomaalaisia.
Sellainen, joka ei maksa itse edes vuokraansa, voi asua halvassa kerrostalossa ja olla veronmaksajille kiitollinen. Ihan turha valittaa.
Asun E-Leppävaarassa. Monen vuoden kokemuksella totean, että täällä on rauhallista. Kerrassaan loistava paikka, kun ajattelee kokonaisuutta; palvelut, liikenneyhteydet, luonto, liikuntamahdollisuudet.