"Leppävaara on nyt Espoon toiseksi halutuin kaupunginosa" - Ihmettelen suuresti, kun valkoisia ei tuolla enää juurikaan näy.
"pitkään ja hartaasti rakennetussa Leppävaarassa alkavat palaset loksahtamaan kohdilleen"
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
ei sentään ole vielä itis...se on aivan järkyttävä paikka
Kohta siellä ei kantiskaan saa kävellä ilman kaapua.
Vierailija kirjoitti:
Leppävaarassa on paljon hyviä puolia, on isoja viheralueita, urheilualueita, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet. Ei niin täyteen rakennettu kuin Matinkylä tai Niittykumpu.
Ja Helsinkiin pääsee junalla vartissa. Sopii myös autottomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkkiniemeläinen, Sellossa ostoksilla, mukava ostoskeskus. Samoin Sellosalissa hyviä konsertteja, kirjasto hyvä.
Kerropa minulle ihan omin sanoin miten voit ylistää Leppävaaraa asuinpaikkana kun et itse asu edes samassa kaupungissa vaan Helsingin kovatuloisimpaan lintukotoon kuuluvassa munkassa ja vierailet kerran kuussa turvallisesa, vartioita parveilevassa ostarissa ja samaan kompleksiin kuuluvassa sellosalissa.
Kävelepä edes kerran illalla Sellosalin konsertin jälkeen tunnelia radan toiselle puolelle kanadanhanhet päälläsi ja niket jalassa niin katsotaan jatkuuko sama heruttelu.
Olen eri, mutta olen asunut sekä Munkkiniemessä että Leppävaarassa ja ihan rauhassa olen saanut kävellä Leppävaarassakin. Keskellä yötä tosin en liiku jalan missään päin pk-seutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etelä-lepuski oli vielä 10v sitten ihan ok, onneksi pääsin pois...eihän siellä edes ole mitään muuta kuin sello
Ihan hyvä urheilupuisto+hiihtoladut löytyy!
kenttiä ja latuja on muuallakin missä on kaikkea muutakin
Joo niin löytyy, lähinnä meinasin että jos jotain hyvää haluaa Leppävaarasta kaivaa niin tuo liikuntapuisto se on.
Se liikuntapuisto on kaikkien espoolaisten käytössä ja sinne saa tulla vaikka ei olisi asunut Leppävaarassa päivääkään.
Siellä on suuret ilmaiset parkkipaikat joten myös vielä jäljellä olevat espoolaiset veronmaksajat pääsevät sinne vaivatta autoillaan.
Toki toki Hesarin vassaritoimittelija on kärppänä paikalla just nyt. Mites sattuikaan, kun juuri meille on kerrottu leppävaaralaisten erikoisesta uintikulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitäisi kysyä, mikä ryhmä sinne haluaa. Suomenruotsalaiset? Somalit? Köyhät?
Kaikki hyvän itsetunnon omaavat edistykselliset ihmiset jotka kannttavat inkluusiota ja vihaavat persuja, esim. kaikki palstamammat.
painu vit tuun nat si emakko inkluusionesi
ulkomaalaiset naiset on tervetulleita, sinä et ole
mene sinne sinimustiin, omiesi joukkoon
Niin menenkin. Alkaa tapahtumaan. Meitä on monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei sentään ole vielä itis...se on aivan järkyttävä paikka
Tai kontula, pahempaa ghettoa saa hakea
Nyt meni pieleen ja pahasti. Et ole tainnut ghettoa koskaan edes nähdä. Todella rauhallista ja väljää asumista, paljon vihreää ja loistavat liikuntamahdollisuudet. En ikinä muuttaisi takaisin kantakaupunkiin.
Jos olisi 100% pakko muuttaa Espooseen, niin muuttaisin Nuuksion-Röylän-Siikajärven suuntaan isotonttiseen omakotitaloon. Mutta jos pitäisi jostain syystä kulkea junalla Turkuun päin säännöllisesti, olisi Leppävaara vaihtoehtona kärkipäässä, koska kaukojunat pysähtyvät siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leppävaarassa on paljon hyviä puolia, on isoja viheralueita, urheilualueita, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet. Ei niin täyteen rakennettu kuin Matinkylä tai Niittykumpu.
Ja Helsinkiin pääsee junalla vartissa. Sopii myös autottomalle.
Miksi minä haluaisin Helsinkiin millään kulkuneuvolla jos asun jo suomen suurimpiin kuuluvan ostoskeskuksen kyljessä josta löytyvät kaikki samat ketjuliikkeet kuin Helsingin keskustassa on jäljellä mutta yhden katon alta lämpimässä
Pelkästään Leppävaarassa on enemmän hyväpalkkaisia työpaikkoja ja yritysten toimitiloja kuin Helsingin keskustassa.
Kaikki koulutettujen työpaikat kaikkosivat keskustasta viimeisen 25v aikana samalla kun hyvätuloisten koulutettujen eli yksityisautoilijoiden työmatkat tehtiin sietämättömän hankaliksi.
Leppävaarassa on lisäksi urheilupuistoa, ulkoilualueita ja suuri maauimala. Tuolla asuvalla ei ole mitään tarvetta käydä Helsingissä koskaan sen paremmin työn kuin vapaa-ajankaan puolesta.
Me on asuttu kohta 15 Leppävaarassa eikä haluta pois. On joo paljon ulkkareita, mutta en näe sitä ongelmana. Hyvin heterogeeninen alue, on paljon erittäin hyvin toimeentulevia ihmisiä kaiken taustaisissa, ja on syrjäytyneitäkin. Tämä on oma kaupunki kaupungin sisällä. Varmasti on rikollisuutta, mutta niinpä on pikkukaupungeissakin monenmoista huumehörhöä ja syrjäytynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkkiniemeläinen, Sellossa ostoksilla, mukava ostoskeskus. Samoin Sellosalissa hyviä konsertteja, kirjasto hyvä.
Kerropa minulle ihan omin sanoin miten voit ylistää Leppävaaraa asuinpaikkana kun et itse asu edes samassa kaupungissa vaan Helsingin kovatuloisimpaan lintukotoon kuuluvassa munkassa ja vierailet kerran kuussa turvallisesa, vartioita parveilevassa ostarissa ja samaan kompleksiin kuuluvassa sellosalissa.
Kävelepä edes kerran illalla Sellosalin konsertin jälkeen tunnelia radan toiselle puolelle kanadanhanhet päälläsi ja niket jalassa niin katsotaan jatkuuko sama heruttelu.
Olen eri, mutta olen asunut sekä Munkkiniemessä että Leppävaarassa ja ihan rauhassa olen saanut kävellä Leppävaarassakin. Keskellä yötä tosin en liiku jalan m
Mua kummastuttaa nämä yötä pelkäävät aina. Olen vuosia työn vuoksi liikkunut ympäriinsä pk-seudulla niin päivällä kuin yöllä, niin kesällä kuin talvella, niin arkena kuin pyhänä, eikä kyllä tulisi mieleenkään pelätä jotain täällä. Kuollutta joka paikassa, kun jätetään ihan Stadin ydinkeskusta pois. Joku aikaiseen aamuvuoroon menevä tai myöhäisestä iltavuorosta tulija saattaa liikkua jossain.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut täällä jo vuodesta 2000. Lapseni on käynyt koko peruskoulun Sellon lähellä. Asuinalueena on kiva paikka. Täällä asuu ihan tavallisia ihmisiä. En ole huomannut häiriökäyttäytymistä, tosin en liiku öisin.
Luulen, että kritisoijat eivät asu täällä, huutelevat puskista ja värittävät kertomuksiaan.
Joo oma kokemus että ihan rauhallista. Sellon ympärillä näkee joskus narkkareita.
Lasten koulu on rauhallisempi kuin omassa lapsuudessani ysärillä pohjoisessa Suomessa isossa koulussa. Nykyään toleranssi häiriökäyttäytymiselle on pienempi kuin silloin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepuski oli ennen ihan hyvää aluetta ja oikeasti suosittu kaikkien väestönryhmien joukossa. opiskelijat, lapsiperheet, eläkeläiset, sinkut ja dinkut, kaikki viihtyi vehreässä väljästi rakennetussa kaupunginosassa.
En tajua nyt sanaakaan siitä mitä selität mutta ainakin näytät tietävän että se ainoa oikeasti haluttu ja hyvä asuinalue noilla nurkilla eli Lintuvaara ei kuulu edes Suur-Leppävaaraan.
Pohjois-Leppävaara ei ole ollut koskaan hyvää aluetta ja Etelä-Leppävaarassa ei ollut silloin "ennen" yhtään mitään. Sitten siihen rakennettiin valtava kerrostaloslummi.
Lähes poikkeuksetta nämä ihanaa lepuskia hehkuttavat ovat olleet päiväkävelyllä Lintuvaarassa.
Kyllä Lintuvaara Suur-Leppävaaraan kuluu, äläpä nyt höpötä omiasi.
"Kaikki koulutettujen työpaikat kaikkosivat keskustasta viimeisen 25v aikana"
Paskapuhetta. Joudun ramppaamaan jatkuvasti keskustassa asiakkaiden toimistoilla, ei ne mihinkään ole muuttaneet. Ja sitten on tietysti julkisen puolen porukka päälle ministeriöistä alkaen, sieltä nekin löytyy pitkin kantakaupunkia.
Autoilu toki on tuskaa, tosin niin se on ollut aina.
Miksi on poistettu kommentti jossa todettiin että tottakai se jos tietty ryhmä, joka ylläpitää väestönkasvua kunnassa, suosii jotain tiettyä aluetta, sen alueen suosio kasvaa? Kenen idiootin itsetuntoon tuokin toteamus iski, että se piti ilmiantaa? Ollaanko täällä tosiaan niin rasistisia, että faktatkin sattuvat?
Kela vuokraa ja sinne halutaan omien pariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitäisi kysyä, mikä ryhmä sinne haluaa. Suomenruotsalaiset? Somalit? Köyhät?
Kaikki hyvän itsetunnon omaavat edistykselliset ihmiset jotka kannttavat inkluusiota ja vihaavat persuja, esim. kaikki palstamammat.
Ei palstamammoilla ole varaa lepuskiin, vuokra menee reilusti kelan maksimin yli.
Tapiola-Matinkylä-Leppävaara. Kyllä ne minustakin ovat parasta Espoota. Money talks!
Suur-Leppävaara on aika laaja alue. Siellä on paljon erilaisia asumista, muutakin kuin ne keskuksen vuokrakasarmit.