Olin tulla 22v vammaisen lapsen äidiksi. Tein abortin. Vasta nyt ajattelen että olisi ollut täydellistä tulla äidiksi tuossa iässä.
Jäin lapsettomaksi ja niin on parasta. Lääkärit sanoivat että teette uuden lapsen mutta suhteemme meni täysin paskaksi ja itse en ole pystynyt koskaan saamaan uutta rakkaussuhdetta. Jotakin miehiä on kyllä ollut tarjolla aviomieskandidaatteina mutta ei ketään toista johon olisin pystynyt panostamaan 100 % ja jos olisin hyväksynyt heistä jonkun uuden lapseni isäksi olisin tuntenut varastaneeni mieheltä elämän koska joku toinen nainen saattaisi voida panostaa juuri häneen 100 %:sti.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Sain itse ekan lapsen päälle parikymppisenä. Nuorena jaksoi muksujen kanssa. Nyt kunnon isoäiti huomaa kuinka raskasta lastenhoito on näin 50+. Silti moni tekee 40+ lapsensa. En olisi jaksanut.
Minä en olisi jaksanut enää yli 2-kymppisenä. Onneksi tein lapsen 14-vuotiaana kun vielä jaksoin, ja nyt olen reipas isoäiti alle 3-kymppisenä <3
Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään. Aikuisena lisääntyminen on kuitenkin jonkun verran yleistynyt viime vuosina.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli m urha
Se oli mu rha vain sinun suppean moraalikäsityksesi mukaan, ei lain mukaan.
Jumalan lain mukaan abortti on murha . Jumalan laki on kaiken yläpuolella. Raamattu.
Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, abortti on murha!
Alkio/Sikiö on ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste, mutta yhtä arvokas kun myöhemmät kehitysasteet!
T.eri
Ensimmäiset lapset sain kaksikymppisenä ja viimeisen yli nelikymppisenä. Yksi on lähellä vammaisuutta ja tarvitsee paljon apua. Onneksi ei ollut tiedossa ennen syntymää. Tosin en vammaista lasta abortoinutkaan. Ellei sitten ilman aivoja tai jotain muuta hyvin vakavaa.
En osaa sanoa tähän juuta enkä jaata sillä mieskin kyllä tiesi että näyttää vammaisen lapsen raskaudelta. Abortin jälkeen meni maan alle noin viideksi kuukaudeksi ja tuli sitten kosimaan mutta mä sanoin ei. Tämä ei tässä ollut mikään aborttikeskustelu vaan että nyt tuntuu että 22-23 vuotta olisi ollut ideaali ikä saada lapsi. Avioliittoon olisin ollut valmis jo 17-19-vuotiaana.