Asiakkaita pyydetään näyttämään kassit kassalla - näin perustelee kauppias
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011382105.html
"Yleensä asiakkaat suhtautuvat pyyntöön hyvin, mutta eivät aina. Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."
Kommentit (509)
Menen lähes aina repun kanssa kauppaan, eikä koskaan ole pyydetty näyttämään sisältöä. Toki en ole myöskään koskaan varastanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
En mene kauppaan asioille minkään kassin kanssa paitsi jos sieltä ei löydy säilytyslokeroita. Tyhjän pakkauskassin vilautan aina että tyhjä ja jos jotain muita nyssyköitä on esim. apteekin pussi niin nostan sen hihnalle pyytämättä että myyjä halutessaan voi kurkata mitä siellä on - ei ole ongelmaa.
Missähän nykyään olisi säilytyslokeroita? Ei ainakaan meillä päin ole missään kaupassa. Menen jopa ruokakaupassa toiseen. Minulla on kuitti tallessa ja kassi kiinni kaupassa. En oleta minua luultavan varkaaksi. Enkä ole varastanut Prisman tuotteita Lidlistä tai toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä pitää tehdä numero? Ei tuon pitäisi olla ongelma muille kuin varkaille.
Joissain Euroopan metropoleissa (esim. Roomassa) kauppaan ei saa edes viedä reppua tai omaa kassia.
Luulen, että karkottavat enemmän rehellisiä asiakkaita kuin vähentävät varastelua tuolla käytännöllä. Mutta kauppiaan oma valinta. Kilpailjat ottavat mielellään nuo asiakkaat vastaan.
Minä taas luulen Roomassa käyneenä, että siellä ei juuri mihinkään kauppaan pääse omien kassien/reppujen kanssa.
No entäs käsilaukku? Vai pitääkö kortti työntää rintaliiveihin ja kaivaa sieltä esille kassalla? Tekevätkö myös sisätutkimuksen, eli lateksihanska käteen ja sormet alapäähän ja pyllyyn? Onneksi en asu Roomassa, enkä aio tällä "suosittelulla" edes käydä siellä.
Varkaushävikki on iso asia. Suomi on muuttunut. Miljoona il aiselle682 hillotolpalle tullutta ja Ukrainan voitelua. Johan siinä rupeaa ihmisiltä hyvinvointi loppumaan. Itsepä olette valinneet tämän tien.
Ihan hyvä että tarkastetaan kassi iloitsee nuo haastateltavat. Kyllähän se kasintarkastus on oletusarvoisesti sitä, että sinua epäilään varkaaksi. Monessa paikasta puuttuu nuo lokerikot tai sitten ne on rikottu tai vastaavasti vaativat jotain 2 euron kolikkoa mitä ei juuri silloin löydy.
Mitä tekevät naisten käsilaukkujen kanssa? Siellähän voi olla intiimisalvaa, reseptilääkkeitä, käytettyjä kestositeitä (Nämä toki pussissa. Mutta pitäähän pusdikin aukaista.) jne. Ne varmaan sitten laitetaan siihen hihnalle kaiken kansan pällisteltäväksi. Ainakin itsellä on niin iso käsilaukku, että kyllä sinne mahtuu tavaraa 4-5 maitopaketin verran.
Miettikää, mikä vähemmistövaltuutettujen kuoro olisi ulisemassa, jos olisi kaupassa kyltti, että näyttäkää kassalla avatut kassit ja nostakaa hameen helmat.
Entäs shoppailuhameet? Niitten alle taitaa sujahtaa paljon enemmän
Mitä jos reppu täynnä? Kamat pitää ottaa pois?
Yksityisomaisuuttaan ei tarvitse esitellä yhtään kenellekään. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, mikä vähemmistövaltuutettujen kuoro olisi ulisemassa, jos olisi kaupassa kyltti, että näyttäkää kassalla avatut kassit ja nostakaa hameen helmat.
Tuskin uskaltavat manneillta pyytää näyttämään hameen tai kassin sisältö.
Minua pyydettiin avaamaan kassi ja näyttämään sen sisältö, joten ryhdyin hyvin hitaasti ja huolelellisesti tyhjentämään käsilaukun tavaroita liukuhihnalle. Oli passi (vastahaettu), nenäliinoja, joku mainos, kynsiviila, pienet sakset jne. eli sitä tavallista roinaa, mitä laukkuun kertyy. Myyjä sanoi, että ei tarvitse, mutta minä intin, että totta kai tämä nyt kaikki katsotaan ja lopuksi ojensin tyhjän laukun hänelle varmistettavaksi. Aikaa kului ja jono kasvoi, sieltä jo huudeltiin, että mikä kestää. Minä vastasin, että tarkistetaan laukkua sen varalta, että olen unohtanut sinne jotain maksamatonta. Ei rehellisyyden varmistaminen kovin äkkiä käy.
Mulla oli kerran iso kieppi verkkokaapelia repussa ja se ilmeisesti jotenkin laukaisi varashälyttimen! No, silloin piti näyttää kassi, mutta ne tiesivät heti, että joo, se oli tuo kaapeli varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämies ilahtuu tuosta pyynnöstä
No just meinasin kysyä että onko joku näyttänyt jo ihan oikeat kassit?
Tuli mieleen se Fingerpori-hahmo, mikä sen nimi nyt onkaan. Olis tuon kaupan vakkariasiakas.
Sinänsä jännä että kassit pitää näyttää mutta meisselin vartta jos samalla vilahtaa, tulee vartijat kimppuun ja uhkaavat poliisilla.
Yleensä kassien näyttämisestä joku soittaa Poliisit paikalle.
Nytkö se sitten onkin pakollista?
Niin ne ajat muuttuu ja aina huonompaan suuntaan.
Miksei vaan ruuan verkkokauppoja ? miksi kukaan enää käy tavan kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekevät naisten käsilaukkujen kanssa? Siellähän voi olla intiimisalvaa, reseptilääkkeitä, käytettyjä kestositeitä (Nämä toki pussissa. Mutta pitäähän pusdikin aukaista.) jne. Ne varmaan sitten laitetaan siihen hihnalle kaiken kansan pällisteltäväksi. Ainakin itsellä on niin iso käsilaukku, että kyllä sinne mahtuu tavaraa 4-5 maitopaketin verran.
Tästä tuli mieleen kaveri, joka lentää paljon työmatkoja ja aina vain käsimatkatavaralaukun kanssa. Pakkaa reissussa käytetyt bokserit aina päällimmäiseksi erilliseen muovipussiin. Ei ole kuulema vielä löytynyt lentokenttävirkailijaa, joka olisi uskaltanut pussin avata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kaveri, joka lentää paljon työmatkoja ja aina vain käsimatkatavaralaukun kanssa. Pakkaa reissussa käytetyt bokserit aina päällimmäiseksi erilliseen muovipussiin. Ei ole kuulema vielä löytynyt lentokenttävirkailijaa, joka olisi uskaltanut pussin avata...
Eihän ne mitään availekaan vaan läpivalaisee
Oliko ne sisältä löytyneet munat omia vai kaupan hyllystä vohkittu?