Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa mukava luontoon liittyvä asia tältä kesältä

Vierailija
23.07.2025 |

Olen laiska ruohonleikkaaja, joten emo varmaan jätti sen vuoksi poikasen turvallisen pitkän piharuohoni huomaan. Aluksi en varmasti pupua edes heinien seasta huomannut. Sittemmin olen joutunut ruohon leikkaamaan, mutta pupu on säännöllinen vierailija, myöhään illalla tai aamuisin. Itsekin tarkistan usein, näkyyköhän pupua, onko selvinnyt vaarallisessa maailmassa.

Onko sinulla kertoa hyvää mieltä tuovaa luontoon liittyvää asiaa tältä kesältä?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu soitti mökin ovella ovikelloa.

Kurkkasin ikkunasta kuka tulossa ja huomasin ketun hypänneen verannalla oven vierustalla olevalle pöydälle ja se painoi tassullaan ovikelloa. Olihan siinä ihmettelemistä. En uskaltanut avata. 

Vierailija
22/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kimalaisen seurailu kukkaa penkomassa on jo mieltä ylentävä luontokokemus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yksi myöhäinen ilta tosi ison ja komean yöperhosen (yökkönen, kiitäjä tms.) munimassa. Lenteli ympäriinsä ja valikoi puun alaoksilta sopivat lehdet, joille laski muutaman munan kullekin.

Tuota ei näe ihan joka yö!

Vierailija
24/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Suomenlinnassa. Siellä oli ihanasti valkoposkihanhien kakkaa joka paikassa. 💩🥰

Se on vain ruohoa toisessa muodossa. Turhaan vouhkaat.

Vierailija
25/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yksi myöhäinen ilta tosi ison ja komean yöperhosen (yökkönen, kiitäjä tms.) munimassa. Lenteli ympäriinsä ja valikoi puun alaoksilta sopivat lehdet, joille laski muutaman munan kullekin.

Tuota ei näe ihan joka yö!

Vau!

Vierailija
26/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukiipijän pesä oli vuokramökin pihapiirissä puussa. Veikeän näköistä liikehdintää. 

Millainen puukiipijä on ulkonäöltään? Seurasin erästä harmahtavaa(rusehtavaa? ) lintua, kun eteni puun runkoa ylöspäin. Saattoi olla valkeaa vatsapuolella. Tämä tapahtui kylläkin Helsingissä puistossa! Onkohan mahdollista?

Vierailija
27/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä on tullut tosi hyvin mesimarjoja. Ne oli lapsena mökin lähellä ihan mun lemppareita, mutta sielläkään ei ole enää moneen vuoteen niitä näkynyt. Pari vuotta sitten muutin uuteen paikkaan, viime vuonna näin täällä jo kukkia mutta marjoja niihin ei tullut. Nyt olen lopulta päässyt nautiskelemaan. 

Vierailija
28/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä on tullut tosi hyvin mesimarjoja. Ne oli lapsena mökin lähellä ihan mun lemppareita, mutta sielläkään ei ole enää moneen vuoteen niitä näkynyt. Pari vuotta sitten muutin uuteen paikkaan, viime vuonna näin täällä jo kukkia mutta marjoja niihin ei tullut. Nyt olen lopulta päässyt nautiskelemaan. 

Muistan omasta lapsuudestani maalla mesimarjat harvinaisena herkkuna!

Vierailija
30/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kimalaisen seurailu kukkaa penkomassa on jo mieltä ylentävä luontokokemus

Mun lempipuuhaa lapsuudessa oli kimalaisten seuraaminen. Taitoin voikukkia, otin kimalaisen kukalle, ja katselin. Ja sit seuraavan..😊

Vierailija
31/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kettu soitti mökin ovella ovikelloa.

Kurkkasin ikkunasta kuka tulossa ja huomasin ketun hypänneen verannalla oven vierustalla olevalle pöydälle ja se painoi tassullaan ovikelloa. Olihan siinä ihmettelemistä. En uskaltanut avata. 

Siis oikeastiko soitti ?

Vierailija
32/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lempipuuhaa lapsuudessa oli kimalaisten seuraaminen. Taitoin voikukkia, otin kimalaisen kukalle, ja katselin. Ja sit seuraavan..😊

Oii mikä idea, täytyykin kokeilla. Voi tarkastella oikein läheltä

Vierailija
33/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen juoksi moottoritiellä omistaja sai kiinni ilman vahinkoa,kaikki hyvin.

Vierailija
34/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoapilat nurmikolla.

Vierailija
35/68 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa laittaa vettä pihoille eläimille. Esim. siilit tarvitsevat vettä!

Vierailija
36/68 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva aloitus, olispa näitä enemmän.

Pieniä iloja ollut tähän mennessä:

Fasaanikoiras ekan kerran omassa pihassa. Komea lintu, karmea ääni. Harakkapariskunta kävi juomatauolla vesisaavillani.

Mansikkasato alkaa kypsyä, tulee ennätyssato.

Huonekasvit kasvaa kohisten tänä kesänä. Ulkokukat kituu, nyt hellejakso vähän piristänyt mutta turha esim odottaa satoa mistään vihanneksista. 

Vierailija
37/68 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoapilat nurmikolla.

Minullakin eka kesää valkoapilat kukkii nurmikolla.

Vierailija
38/68 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökkijärvellä järvisätkintä valkoisine kukkineen kelluu meidänkin rantaan, kun joutsenet käy syömässä sitä järven keskellä.

Vierailija
39/68 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä onko niin mukava mutta omasta mielestä hauska.. kuulin kun joku lintu ei-niin kaunilla äänellä rääkyi pihapuussa todella kovaa ja käännyin katsomaan niin siellä istui sellainen vähän takkuinen musta-harmaa isohko lintu (variksenpoikanen?) huutamassa kirjaimellisesti kurkku suorana. Samantien paikalle lensi samanlainen vähän isompi lintu, joka tuikkasi oletettavasti ruokaa tämän pienemmän suuhun eli siis vanhempi ruokki poikastaan. Se mikä asiasta teki hulvattoman oli, että tämä ruokkija tuuppasi sen ruuan sen poikasen suuhun sellaisella vauhdilla että se rääkyminen muuttui sellaiseksi kakkomiseksi. Että taisi olla emo vähän turhautunut siihen huutoon:) Ja itsekkin vanhempana kyllä pystyin samaistumaan emolinnun fiiliksiin.

Vierailija
40/68 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mesimarjoja täytyy olla hede- ja emikukallisia, muuten ei kukat pölyty ja tuota marjoja. Kukkia saattaa kyllä olla runsaastikin

Puutarhuri

Oma: kävelin alkukesästä tietä pitkin, yks kaks ojasta on nousemassa valkomusta pää eteeni, säikähdin ja äännähdin jotain pöö-tyyppistä. Kookas mäyrä käännähti nopsaan takaisin metsään. Eka mäyrä, minkä olen nähnyt. Kerran näin karhun, niitä liikkuu lähistöllä. Ilveksen tahtoisin nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä