Jaa mukava luontoon liittyvä asia tältä kesältä
Olen laiska ruohonleikkaaja, joten emo varmaan jätti sen vuoksi poikasen turvallisen pitkän piharuohoni huomaan. Aluksi en varmasti pupua edes heinien seasta huomannut. Sittemmin olen joutunut ruohon leikkaamaan, mutta pupu on säännöllinen vierailija, myöhään illalla tai aamuisin. Itsekin tarkistan usein, näkyyköhän pupua, onko selvinnyt vaarallisessa maailmassa.
Onko sinulla kertoa hyvää mieltä tuovaa luontoon liittyvää asiaa tältä kesältä?
Kommentit (68)
Tänä kesänä on ollut harvinaisen paljon luonnonkukkia.
Eksyttiin lapsen kanssa syvään metsään ja löydettiin sattumalta paranvoi ja pöllönoksennuspalloja. Siinä oli ihmeteltävää. Löysimme takaisin kotiin myös.
Herään aikaisin aamulla töihin. Nyt kun helteen takia täytyy pitää ikkunat yöt auki, kuulen ensimmäiseksi herätessäni kurkien laulun. Yksi lempiäänistäni.
Näin alkukesästä elämäni ensimmäisen kerran untuvikon kurjen poikasen, joka vanhempiensa mukana taapersi mökin pihamaalla kiltisti toisen vanhemman perässä. Toinen kurkivanhempi vahti kauempaa kuin henkivartija ikään. Olin sisällä ja piti jähmettyä siihen paikkaan, koska kurki varoo ihmisiä. Toinen jännä juttu ovat talon ulkoseinästä punamultaa nuolevat metsäkauriit, joten kai siinä on suolaa tai muuta mitä ne haluavat. Siro metsäjänis vierailee aika ajoin myös pihamaalla ja sillä on kauniit, ruskeat nappisilmät. Sanon sille hei, koska se antaa tulla yllättävän lähelle. Mustarastas seuraa minua uimaan ja pitkin pihamaata, koska sillä on toinen poikue meneillään ja uskoo minun olevan merkittävä uhka sen perheelle. Ilahduttaa myös sammakoiden määrä sateisen alkukesän myötä. Ne ovat olleet kuivina kesinä ihan kadoksissa. TAlon alla lymyävät kyykäärmeet eivät niinkään ilahduta, vaikka kiitän niitä myyrien ja rottien syömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Eksyttiin lapsen kanssa syvään metsään ja löydettiin sattumalta paranvoi ja pöllönoksennuspalloja. Siinä oli ihmeteltävää. Löysimme takaisin kotiin myös.
Todellisen luontofanin tunnistaa siitä että jaksaa innostua limasienistä ja pöllön yrjöstäkin, ei vain söpöistä eläimistä, luonnonantimista ja esteettisesti miellyttävistä asioista kuten kukista. Monimuotoisuudessa on kauneutta.
Korjaus tekstiini. Kirjoitin myyriä ja rottia syövistä kyykäärmeistä, mutta rottien sijaan piti kirjoittaa hiiret. Sori
Näin alkukesästä elämäni ensimmäisen kerran untuvikon kurjen poikasen, joka vanhempiensa mukana taapersi mökin pihamaalla kiltisti toisen vanhemman perässä. Toinen kurkivanhempi vahti kauempaa kuin henkivartija ikään. Olin sisällä ja piti jähmettyä siihen paikkaan, koska kurki varoo ihmisiä. Toinen jännä juttu ovat talon ulkoseinästä punamultaa nuolevat metsäkauriit, joten kai siinä on suolaa tai muuta mitä ne haluavat. Siro metsäjänis vierailee aika ajoin myös pihamaalla ja sillä on kauniit, ruskeat nappisilmät. Sanon sille hei, koska se antaa tulla yllättävän lähelle. Mustarastas seuraa minua uimaan ja pitkin pihamaata, koska sillä on toinen poikue meneillään ja uskoo minun olevan merkittävä uhka sen perheelle. Ilahduttaa myös sammakoiden määrä sateisen alkukesän myötä. Ne ovat olleet kuivina kesinä ihan kadoksissa. TAlon alla lymyävät kyykäärmeet eivät niinkään ilahduta, vaikka kiitän niitä myyrien ja rottien syömisestä.
Nostettiin muutama pudonnut lepakonpoikanen hanskoilla seinälle, josta kömpivät takaisin pesäänsä. Asuvat mökillä välikatolla siis.
Linnut saa mut iloiseksi. Maailma on hyvä paikka, kun saa kuunnella linnunlaulua.🤗