Miesystävä asettaa lapsensa joka asiassa ykköseksi, minä olen aina kakkonen
Tälläinen ongelma on miehen kanssa ja se alkaa ärsyttää. Minullakin on lapsi, mutta hän on jo parikymppinen ja elää omillaan. Miesystävä on tullut isäksi vanhempana ja on yhä 50/50 isä. Kuitenkin nelivitonen jo. Emme asu yhdessä.
Etenkin koulujen loma-aikana minulle ei löydy juuri aikaa. Yleensä johtuu siitä, että mies on lapsensa kanssa matkoilla, joihin en pääse mukaan. Loma-aikojen ulkopuolellakin olen se kakkonen eli mies peruu tapaamiset samantien tai lähtee jopa luotani kotiin, jos tulee jotain lapseen liittyviä menoja. Mutta lapsi on kuitenkin jo ylä-asteikäinen eikä siis ihan pieni enää.
Onko muita, joilla on tai on ollut samaa samaa? Miten homma eteni?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, niin sen kuuluu ollakin kunnes lapsi muuttaa pois kotoa.
Tän takia en deittaile isukkeja, vaikka ne kovasti haluaisivat tapailla tällaista lapsetonta naista. Se on ihan luonnollista, että mies priorisoi lastaan. Mä taas en ole mikään kakkosviulun soittaja. Parempi, että lapselliset tapailee toisiaan.
Minulle olisi valtava turn off, jos mies ei pitäisi lastaan aina tärkeimpänä. Lapsi menee aina edelle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan epäsuosittu mielipide, mutta ei ole ok, JOS se ukko siis jättää sinut kaikissa näissä tilanteissa vaan täysin syrjään. Eroaisin, jos ei pysty sisällyttämään minuakin tähän perhekuvioonsa ja suunnitelmien muutoksiinsa. Ja eroaisin toki myös, jos ei ylipäänsä kiinnosta itse osallistua sen lapsen elämään.
Olen joskus suutuspäissäni uhkaillut miestä erolla, mutta mies sanoo, että tässä on se tärkeysjärjestys eikä hän voi siitä joustaa moneen vuoteen. ap
mies toimii oikein. Älä seurustele lapsen vanhemman kanssa jos et kestä sitä että lapsi on ykkönen.
Jos oma isäni olisi asettanut minut naisystävänsä edelle, kun olin yläasteella, niin se olisi tuntunut lähinnä kiusalliselta. Eihän minulle itsellenikään tärkein ihminen ollut isä, vaan yksi rinnakkaisluokan poika. Toiseksi tärkeintä en osaa edes sanoa, mutta varmasti sekään ei ollut isä tai äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo välttämättä siitä johdu, että lapsi olisi miehelle tärkeämpi kuin sinä. Kokee ehkä vain velvollisuudekseen huolehtia lapsestaan, kun hän ei ole vielä ihan aikuinen eikä pärjää vielä omillaan. Eli vähän sama kuin jos miehellä olisi koira ja lähtisi luotasi hoitamaan sitä.
Tottakai lapsi on tärkeämpi kuin vaimo/aviomies tai nais/miesystävä. Ihmeellinen kommentti.
Noilla asioilla on se ero, että parisuhde perustuu siihen, että kumppani on se tärkein. Siksi ihmisellä on vain yksi kumppani. Suhde lapseen taas perustuu sukulaisuussuhteeseen, joka on olemassa tunteista riippumatta.
Varmaan epäsuosittu mielipide, mutta ei ole ok, JOS se ukko siis jättää sinut kaikissa näissä tilanteissa vaan täysin syrjään. Eroaisin, jos ei pysty sisällyttämään minuakin tähän perhekuvioonsa ja suunnitelmien muutoksiinsa. Ja eroaisin toki myös, jos ei ylipäänsä kiinnosta itse osallistua sen lapsen elämään.