Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä asettaa lapsensa joka asiassa ykköseksi, minä olen aina kakkonen

Vierailija
23.07.2025 |

Tälläinen ongelma on miehen kanssa ja se alkaa ärsyttää. Minullakin on lapsi, mutta hän on jo parikymppinen ja elää omillaan. Miesystävä on tullut isäksi vanhempana ja on yhä 50/50 isä. Kuitenkin nelivitonen jo. Emme asu yhdessä.

Etenkin koulujen loma-aikana minulle ei löydy juuri aikaa. Yleensä johtuu siitä, että mies on lapsensa kanssa matkoilla, joihin en pääse mukaan. Loma-aikojen ulkopuolellakin olen se kakkonen eli mies peruu tapaamiset samantien tai lähtee jopa luotani kotiin, jos tulee jotain lapseen liittyviä menoja. Mutta lapsi on kuitenkin jo ylä-asteikäinen eikä siis ihan pieni enää.

Onko muita, joilla on tai on ollut samaa samaa? Miten homma eteni?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtava isä. Tuollaisia saisi olla maailmassa enemmänkin.

Siinä on vaan se, että todennäköisesti teini-ikäinen lapsi kaipaa isän huomiota paljon vähemmän kuin tyttöystävä. Sen ikäisen mielessä on jo omat tyttö- ja poikaystävät, ei vanhemmat.

Vierailija
22/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vaan se, että todennäköisesti teini-ikäinen lapsi kaipaa isän huomiota paljon vähemmän kuin tyttöystävä. Sen ikäisen mielessä on jo omat tyttö- ja poikaystävät, ei vanhemmat.

Kyllä teini-ikäinen lapsi nimenomaan tarvitsee aikaa vanhemmiltaan. Se mitä tyttöystävä (siis aikuinen nainen?) kaipaa on sivuseikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut anna miehen laittaa lapset etusijalle..siis AINA ja pitää sinua itsestäänselvyytenä. Jatka matkaa ja karista ukko kannoiltasi. Näin minä tein ja nyt ukko vonkaa kaikin tavoin takaisin. On luvannut kuun taivaalta ja tajunnut miten minua kohteli. Takaisin en ole menossa tietenkään!😂

Vierailija
24/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just tuollainen, tosin lapset on yhteisiä. Lomat on lasten ehdoilla, koska tahansa mies voi lähteä mökiltä hakemaan poikaa urheilukisoista, kun soitto tulee.

Ei ole käynyt edes mielessä, että 14v:n pitäisi pärjätä kaikessa itsekseen, koska on jo yläasteikäinen tai että me vanhemmat lähtisimme yhdessä lomailemaan todeten lapselle, että et ole tärkeä, etsi joku paikka, jossa saat yösijan ja ruokaa.

Vierailija
25/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän oudolta, kun lapsi ei enää ole pieni. Toisaalta riippuu siitäkin kuinka tärkeintä ne lapseen liittyvät asiat ovat. Kyllähän sitä peruu omat menonsa vaikka ventovieraan takia, jos tällä on tarpeeksi paha tilanne.

Mies haluaa viettää lomaa kesällä 5 viikkoa lapsensa kanssa. Sen vuoksi hän joutuu tekemään ylitöitä ne toiset viisi viikkoa kesällä, jotta lomat riittää myös syys- ja hiihtolomaan. Sama juttu joulua varten eli ennen ja jälkeen joulun mies tekee ylitöitä, jotta saa pitää joululoman lapsensa kanssa. Näillä ylityöjaksoilla en juuri näe häntä. ap

Vierailija
26/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo välttämättä siitä johdu, että lapsi olisi miehelle tärkeämpi kuin sinä. Kokee ehkä vain velvollisuudekseen huolehtia lapsestaan, kun hän ei ole vielä ihan aikuinen eikä pärjää vielä omillaan. Eli vähän sama kuin jos miehellä olisi koira ja lähtisi luotasi hoitamaan sitä.

Vierailija
27/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin että minun mieheni olisi tuollainen. Meillä on yhteiset lapset mutta hän asettaa aina "lapsuuden" perheensä meidän ydinperheen edelle. Aina. Eli hänen äitinsä ja sisaruksensa ovat hänelle ykkösiä. Ystävät kakkosia ja me vasta kolmantena tärkeysjärjestyksessä.

Miksi tämä oli saanut niin paljon yläpeukkuja?

Vierailija
28/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teini-ikäinen lapsi nimenomaan tarvitsee aikaa vanhemmiltaan. Se mitä tyttöystävä (siis aikuinen nainen?) kaipaa on sivuseikka.

En minä muista kaivanneeni aikaa vanhemmilta tuon ikäisenä. Siinä iässä vanhemmat ovat epäkiinnostavampia henkilöitä kuin koskaan aikaisemmin tai myöhemmin.

Vierailija
29/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän oudolta, kun lapsi ei enää ole pieni. Toisaalta riippuu siitäkin kuinka tärkeintä ne lapseen liittyvät asiat ovat. Kyllähän sitä peruu omat menonsa vaikka ventovieraan takia, jos tällä on tarpeeksi paha tilanne.

Mies haluaa viettää lomaa kesällä 5 viikkoa lapsensa kanssa. Sen vuoksi hän joutuu tekemään ylitöitä ne toiset viisi viikkoa kesällä, jotta lomat riittää myös syys- ja hiihtolomaan. Sama juttu joulua varten eli ennen ja jälkeen joulun mies tekee ylitöitä, jotta saa pitää joululoman lapsensa kanssa. Näillä ylityöjaksoilla en juuri näe häntä. ap

Voi jumalauta sun kanssasi.

Vierailija
30/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä valitetaan kuinka vähän isät on lastensa kanssa. Nyt näin päin.

Vierailija
31/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin että minun mieheni olisi tuollainen. Meillä on yhteiset lapset mutta hän asettaa aina "lapsuuden" perheensä meidän ydinperheen edelle. Aina. Eli hänen äitinsä ja sisaruksensa ovat hänelle ykkösiä. Ystävät kakkosia ja me vasta kolmantena tärkeysjärjestyksessä.

Miksi tämä oli saanut niin paljon yläpeukkuja?

Onhan se erikoista, että oma perhe on miehelle vähemmän tärkeä kuin sukulaiset ja kaverit.

Vierailija
32/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävä asettaa hevosensa joka asiassa ykköseksi, koiran kakkoseksi, minä olen aina kolmonen.

Vierailija
33/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo välttämättä siitä johdu, että lapsi olisi miehelle tärkeämpi kuin sinä. Kokee ehkä vain velvollisuudekseen huolehtia lapsestaan, kun hän ei ole vielä ihan aikuinen eikä pärjää vielä omillaan. Eli vähän sama kuin jos miehellä olisi koira ja lähtisi luotasi hoitamaan sitä.

Tottakai lapsi on tärkeämpi kuin vaimo/aviomies tai nais/miesystävä. Ihmeellinen kommentti.

Vierailija
34/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä muista kaivanneeni aikaa vanhemmilta tuon ikäisenä. Siinä iässä vanhemmat ovat epäkiinnostavampia henkilöitä kuin koskaan aikaisemmin tai myöhemmin.

Teini tarvitsee vanhempaansa. Sitä että vanhempi on läsnä kun teini häntä tarvitsee. Teininä tehdään myös isoja tulevaisuutta koskevia päätöksiä.

Vierailija
35/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika kun otit lapsellisen miehen.

Vierailija
36/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No j*malauta näin sen pitäisi normaalielämässä mennäkkin! Lapsi / lapset aina ja ikuisesti ykkösenä, sitten vasta muut ihmissuhteet. Naisia ja miehiä on maailma täynnä, omia lapsia ei voi millään korvata. Ikinä. Jos et tätä totuutta kestä, etsi mies jolla ei ole lapsia. 

Vierailija
37/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olet kakkosvaimo ja osa haaremia. 

Siihen on syy, miksi raamatussa kielletään eronneen naiminen. Satutat sillä vain itseäsi.

Toinen vaihtis on tietysti elää 100% itselleen ja lakata roikkumasta miehessä ja tämän huomiossa. 

Vierailija
38/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisystävä asettaa hevosensa joka asiassa ykköseksi, koiran kakkoseksi, minä olen aina kolmonen.

Se on eri asia.

Vierailija
39/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jo sitä kakkosta äläkä narise.

Vierailija
40/48 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä. Toivottavasti lasten äiti toimii samoin, ja toivottavasti sinäkin asetit lapsesi etusijalle hänen ollessaan alaikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän