Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan monelle helteiden hehkuttajalla on kotona ilmalämpöpumppu?

Vierailija
23.07.2025 |

Mielestäni todella tekopyhää hehkuttaa helteitä ja toivoa jotain 30+ asteen kidutuskäristyksiä muille kun todellisuudessa ovat itse viileässä asunnossaan heti jos alkaa ahdistaa.

Ei mitään empatiaa muita kohtaan tai ymmärrystä siitä että monet asuu pienissä kerrostaloissa joissa ei mitään ilmastointia jolloin helteet tarkoittaa sitä että olet viikkokaupalla 27+ asteessa 24 tuntia vuorokaudessa.

Vanhukset voi kirjaimellisesti kuolla siihen. Tai miettikää vaikka raksamiestä joka tekee raskaita töitä suojavarusteissa ilman pääsyä varjoon muuta kuin korkeintaan luonastauolla jos edes silloin.  Ja sitten nämä helleidiootit hehkuttaa näitä säitä kun todellisuudessa he nukkuvat viileissä asunnoissaan, ajavat töihin viileässä autossa ja tekevät kevyttä toimistotyötä viileissä toimistoissaan ja hellettä kohtaavat ehkä korkeintaan tunnin kerrallaan silloin kun itselleen sopii.

Kommentit (253)

Vierailija
81/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakkasista tykkäävällä on sisällä lämmitys? Aika tekopyhää olla sitten kuitenkin sisällä lämpimässä, eikä koko aikaa siellä ulkona kun siellä on -25. Kyllä silloin siitä pitäisi nauttia kokoajan. Eikä ne yhtään ajattele niitä vanhuksia ketkä palelee jo +22. Tai niitä ketkä joutuvat maksamaan itse lämmityksen ja pilkkomaan puita. Jos ulos sammut, niin sinne kuolet. 

Sanopa muuta. Aina ne on täällä hehkuttamassa, kuinka pakkasilla on kiva kääriytyä lämpöiseen filttiin ja juoda kuumaa kaakaota. Samaan aikaan haukkuvat niitä, jotka tykkäävät lämpimästä säästä. 

Vierailija
82/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kerrostalo urpoja. Itse tykkään helteestä, mutta on mukava saada yöksi viilennys.

Meillä on kerrostaloasunnossa viilentävä ilmalämpöpumppu, joten emme sääliäsi kaipaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkutan ja nautin hellteistä. Minulla on kotona ilmalämpöpumppu. Viimeksi se oli päällä kesäkuussa, kun piti lämmittää. Viilennykseen en ole käyttänyt sitä ikinä.

Vierailija
84/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä kerrostaloasumisen ihanuutta.

Nauttikaa nyt lämmöstä kun talvella paleltaa 18 asteen sisälämpötilassa.

18 astetta on minulle ainakin erittäin hyvä sisälämpötila. Pystyy vielä nukkumaan hyvin.

Minä tykkään nukkua erittäin kylmässä, mutta oleskelulämpötila on hyvä olla vähintään 23 astetta. Huh hei, on siinä säätämistä. 

Vierailija
85/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€.  Auttaa kerrostalossa.  Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja.  Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.

200 euron laite ei paljon viilennä. 

Vierailija
86/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€.  Auttaa kerrostalossa.  Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja.  Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.

Siihen sähkö päälle. Kaikilla ei ole varaa.

Vierailija
87/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa kidutusta on ja inhottaa ajatella, että pahempaakin voisi olla. Eikö esim. silloin 2018 kesällä kestänyt ihan 3-4 kuukautta nämä helteet? Ihmisiä nukkui kaupan lattiallakin.

Vierailija
88/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettäpä ihan kojeita. Tuon hintaluokan laitteet ovat kaiken lisäksi ritskuja, eli silkkaa rahanmenoa roinasta.

Kulta pieni, et ole koskaan takuusta kuullut....

Itsellä oli tuon hintaluokan laite joskus makuuhuonetta viilentämässä. Hyvin toimi.

Vierailija
89/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen sähkö päälle. Kaikilla ei ole varaa.

Näitä kuumia päiviä on kuitenkin niin vähän että kaikilla pitäisi olla varaa siihen hiukan suurempaan sähkönkulutukseen.

Jos ei ole niin peiliin täytyy katsoa.

Miten näillä samoilla valittajilla on varaa talvella lämmittää? Siihen menee sähköä ihan pirusti enemmän!

Moni tuntuu vinkuvan ihan huvikseen.

Vierailija
90/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pelkkiä tuulettimia, ainoastaan. 

T. N  50+

Vierailija
91/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettäpä ihan kojeita. Tuon hintaluokan laitteet ovat kaiken lisäksi ritskuja, eli silkkaa rahanmenoa roinasta.

Kulta pieni, et ole koskaan takuusta kuullut....

Itsellä oli tuon hintaluokan laite joskus makuuhuonetta viilentämässä. Hyvin toimi.

Ton hintaluokan koneeh, ei siis kojeet, yleensä laukeavat sopivasti juuri takuuajan jälkeen.

Vierailija
92/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla Only Fans että voi ostaa vain tuulettimia?

Vierailija
93/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän asun OK-talossa, järven rannalla.

Jos on kuuma, niin järveen. Jos on kylmä, niin rantasaunaan ja järveen. 

Sisällä lämpötila pysyy vakaana viilentävän ilmalämpöpumpun ansiosta.

Panostakaa hyvät ihmiset omaan asumiseen.

94/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään pumppuja, ja päivät oon pihalla töis 🎢🎡🎠😎

Vierailija
95/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakkasista tykkäävällä on sisällä lämmitys? Aika tekopyhää olla sitten kuitenkin sisällä lämpimässä, eikä koko aikaa siellä ulkona kun siellä on -25. Kyllä silloin siitä pitäisi nauttia kokoajan. Eikä ne yhtään ajattele niitä vanhuksia ketkä palelee jo +22. Tai niitä ketkä joutuvat maksamaan itse lämmityksen ja pilkkomaan puita. Jos ulos sammut, niin sinne kuolet. 

Typerys. Jätä se viilennys pois jos haluat leikkiä noilla omilla säännöillä. Sama kuin sen pakkasia pelkäävän, jonka talossa sisälämpötila laskee astetolkulla kun pakkanen kiristyy, niin hänellä on enemmän varaa valittaa kuin sillä, jolla lämmityksen hoitaa automaatti aina samaksi kuin yleensä. Ja jos vanhuksilla on niin kylmä, että kuolevat siihen olivat sisällä tai ulkona, niin sitten voidaan puhua vastaavuuksista pakkasen kanssa 

Vierailija
96/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siirrettävä ilmastointilaite ja se toimii oikein hyvin. 

Vierailija
97/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Aina ne on täällä hehkuttamassa, kuinka pakkasilla on kiva kääriytyä lämpöiseen filttiin ja juoda kuumaa kaakaota. Samaan aikaan haukkuvat niitä, jotka tykkäävät lämpimästä säästä. 

Pakkaselta voi suojautua lisäämällä vaatetusta, helteeltä voi suojautua repimällä ihon pois.

Vierailija
98/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siirrettävä ilmastointilaite ja se toimii oikein hyvin. 

Miten voit nukkua samassa huoneessa sen mölytoosan kanssa?

Vierailija
99/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ilmastointilaitteet vaatii sen, että poistoilmaputki laitetaan tuuletusikkunasta viemään ulos. Ei minun kerrostaloasunnossani ole mitään erillisiä tuuletusikkunoita, vain isot ikkunat. Eli en voi käyttää sellaista. 

Niistä ilmastointilaitteista, joissa ei tuota poistoilmaputkea ole, ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
100/253 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lomiimme asti kotona kaupungissa ja nyt ollaan maalla. Voin kertoa, että tuo asunto jos mikä laittoi ymmärtämään miksi helteitä vihataan niin paljon. Sisällä kuuma ja yötä myöten ulkona yhtä kuuma, niin ettei mikään yöllinen tuuletus auttanut oikeastaan ollenkaan. Maalla meillä on ilmalämpöpumppu, ja helppo oli sietää helteet kun pääsi niitä karkuun viileään. Täällä vielä ulkona on varjostavia puita pihalla, lisää kuumaa varaavan ja hohkaavan asfaltin sijasta. Kuin eri maailmassa olisi. 

Tuo kaupungin asunto on kylmä ja vetoisa talvella, taas kuin eri maailmassa kun maalla voi itse säätää lämmöt kokonaan ja senkin voi tehdä niin, että elävä tuli hoitaa osansa.

Kyllä se on tekopyhää hehkuttaa äänekkäästi jotain, minkä huonoista puolista ei tarvitse kärsiä yhtään. Sama vaikka talvella. Hellehulluista oikeasti siitä nauttivat olkoon puolestani vaikka ääneen iloisia ne kesän viikot, mutta tuollaiset viilennyksen alta hehkuttelijat ärsyttää kaikkia.