Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan monelle helteiden hehkuttajalla on kotona ilmalämpöpumppu?

Vierailija
23.07.2025 |

Mielestäni todella tekopyhää hehkuttaa helteitä ja toivoa jotain 30+ asteen kidutuskäristyksiä muille kun todellisuudessa ovat itse viileässä asunnossaan heti jos alkaa ahdistaa.

Ei mitään empatiaa muita kohtaan tai ymmärrystä siitä että monet asuu pienissä kerrostaloissa joissa ei mitään ilmastointia jolloin helteet tarkoittaa sitä että olet viikkokaupalla 27+ asteessa 24 tuntia vuorokaudessa.

Vanhukset voi kirjaimellisesti kuolla siihen. Tai miettikää vaikka raksamiestä joka tekee raskaita töitä suojavarusteissa ilman pääsyä varjoon muuta kuin korkeintaan luonastauolla jos edes silloin.  Ja sitten nämä helleidiootit hehkuttaa näitä säitä kun todellisuudessa he nukkuvat viileissä asunnoissaan, ajavat töihin viileässä autossa ja tekevät kevyttä toimistotyötä viileissä toimistoissaan ja hellettä kohtaavat ehkä korkeintaan tunnin kerrallaan silloin kun itselleen sopii.

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekopyhää siinä on? Ihan samalla tavalla talvea ja pakkasta hehkuttavilla on kotona lämmitys päällä. Ja pimeyttä hehkuttavilla on kotona sähkövalaistus.

Tämä! 

Tämä aloitus ja iloitsevien ihmisten tuomitseminen on tekopyhää! 

Vierailija
62/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kerrostalo urpoja. Itse tykkään helteestä, mutta on mukava saada yöksi viilennys.

Itse olet urpo. Mä asun omakotitalossa eikä täällä mitään viilennystä ole. 

Mikset sitten hanki sellaista, urpo?

Säkö sen mulle maksat? Mä elän kädestä suuhun, että saan yksin maksettua tämän talon kulut. Ei todellakaan ole rahaa ostaa mitään viilennyslaitteita. Mä tingin jo omasta ruoasta, että saan rahaa säästöön talvea varten kun kaukolämpölaskut on isoja. Ei, en muuta pois koska tämä on väliaikaista. 

Riskiarviointi pettänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin taas 

Vierailija
64/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakkasista tykkäävällä on sisällä lämmitys? Aika tekopyhää olla sitten kuitenkin sisällä lämpimässä, eikä koko aikaa siellä ulkona kun siellä on -25. Kyllä silloin siitä pitäisi nauttia kokoajan. Eikä ne yhtään ajattele niitä vanhuksia ketkä palelee jo +22. Tai niitä ketkä joutuvat maksamaan itse lämmityksen ja pilkkomaan puita. Jos ulos sammut, niin sinne kuolet. 

Vierailija
65/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ja talvella pidän sisällä 24. 

Vierailija
66/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu hurautti avoautolla venerantaan ja lähti veneilemään. Illalla poreammeeseen pihalle ja ilmalämpöpumpun alle nukkumaan.

Ihmetteli miksi ihmiset valittaa kun kerrankin hyvät ilmat. Nii. Saa nauttia, mutta ehkä kannattaa miettiä mitä ne muut valittaa ja olla kysymättä.

Vierailija
67/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin lämmöstä ja meillä on ilmalämpöpumppu 

Vierailija
68/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi muttei ole vielä ollut niin kuuma että tarvisi käyttää t. Hellehullu 

Vierailija
69/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmalämpöpumppu. En soita sukulaiselle kun vasta syksyllä. Suorastaan vihainen mulle kun tykkään helteistä. Koko kesä ollut kylmää ja en minä ilmoista päätä. Tuliko myötäelämistä kun oli kauan kylmät ilmat. 

Normaali kesäsää niinhän täällä on sanottu.

Vierailija
70/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole. Enkä aio hankkiakaan. Nautin kun ei tarvitse palella.

Vierailija
71/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmalämpöpumppu ja pidän helteestä. Sisällä on aina suunnilleen 23 tai 24 astetta. 

Vierailija
72/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kerrostalo urpoja. Itse tykkään helteestä, mutta on mukava saada yöksi viilennys.

Säkö sen mulle maksat? Mä elän kädestä suuhun, että saan yksin maksettua tämän talon kulut. Ei todellakaan ole rahaa ostaa mitään viilennyslaitteita. Mä tingin jo omasta ruoasta, että saan rahaa säästöön talvea varten kun kaukolämpölaskut on isoja. Ei, en muuta pois koska tämä on väliaikaista. 

Riskiarviointi pettänyt?

Ei vaan tuli avioero kesken mun opiskeluiden. Kestää aikansa, että saan talouden tasapainoon opiskeluiden jälkeen. Se on niin helppo vittuilla, kun omassa elämässä menee kaikki helposti.

Vierailija
73/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiarviointi pettänyt?

Ei vaan tuli avioero kesk

Eli puolisoriski realisoitui. Olisit myynyt kämpän ja ostanut tuulettimen.

Vierailija
74/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta ilmastointikojeita saa reilusti alle 200€.  Auttaa kerrostalossa.  Joka ikinen kesä Suomessa on hellejaksoja.  Isolla osalla valittajista olisi mahdollista säästää tuo summa vuoden mittaan.

Ettäpä ihan kojeita. Tuon hintaluokan laitteet ovat kaiken lisäksi ritskuja, eli silkkaa rahanmenoa roinasta.

Vierailija
75/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiarviointi pettänyt?

Ei vaan tuli avioero kesk

Perintörahoilla tässä rellestetään ja on vielä hyvä eläkekin. Mutta hauta kohta odottaa, joten pistetään kaikki sileäksi vaan.

Vierailija
76/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette yhtä äkäisiä vaikka ei mainitsisi ilpistä mitään. Oon 60- vuotias ja nyt toista kesää on ilppi.  Tiedän kyllä sen kärsimyksen ja ollaan vihaisia. Valitettavasti aurinkoa on luvassa lisää ja lisää. Sen jälkeen varmasti ukkostaa ja on kosteaa.

Vierailija
77/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tkkään lämmöstä kylmää enemmän. Nautin kun en palele.

Vierailija
78/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toista viikkoa hellettä.

Vierailija
79/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilppi. Tisin ei käytetä viilennykseen. Tykkään helteistä. Vuoden parasta aikaa!

Vierailija
80/253 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ilmastointia kotona. Tykkään kuumasta. Tulin just äsken ulos ilmastoidusta (lue: kylmästä) bussista ja oli ihanaa päästä ulkoilman lämpöön.