Ärsyttää kaverit, jotka haluavat nähdä juuri viikonloppuisin
Monesti nämä ihmiset ovat yksineläjiä. Itselläni on mies ja lapsi, joitten kanssa haluan viettää viikonloput, sen minkä jaksan työstä palautumiselta. Näitten kavereitten kanssa sitten pitäisi sopia jo pari viikkoakin etukäteen joku lyhyt tapaaminen viikonlopulle, etteivät vain joutuisi olemaan yksinään.
Kerran minulla oli jopa kaveri, jota en nähnyt koskaan viikonloppuisin hänen ollessaan parisuhteessa, mutta kun hän jäi sinkuksi (itse olin parisuhteessa), olisi pitänyt tavata juuri viikonloppuisin ja jopa juhannuksena kökkiä kahdestaan. Ilman perhettäni tietenkin.
Ymmärrän kyllä, että joku ei viihdy omassa seurassaan, ja viikonloput voivat siksi tuntua pelottavalta mustalta aukolta, mutta kannattaisi hakeutua samassa tilanteessa olevien seuraan silloin.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla ylipainoinen, se on vain se selkein merkki siitä, ettei liikunta maistu. Liikunta auttaa nimenomaan henkiseen stressiin. Mistä sinä fyysisen työn keksit, kun siitä ei ollut mitään puhetta?
Liikunta ei poista introverttiyttä. Sinä itse nostit esiin ylipainon, joten luonnollisesti oletin, että puhut fyysisestä rasituksesta, koska ylipaino ei vaikuta aivojen kuormittumiseen. Toki ylipaino ei myöskään tarkoita sitä, etteikö harrastaisi liikuntaa. Liikunnallinen ei ole sama asia kuin hoikka.
Tekstissäsi ei ole päätä eikä häntää. Liikunta ei ehkä poista introverttiyttä, mutta se helpottaa sosiaalisen stressin kanssa.
Eli et tiedä, mitä tarkoittaa introvertti. No otapa selvää äläkä jankuta asioista, joista et tied
Ksipää on ihminen, joka haukkuu muita, vaikka ei tiedä heidän elämästään yhtään mitään. Ksipää kerjää huomioita provamalla puutaheinää vauvapalstalla.
Normaalisti ihmiset opiskelevat, saavat ammatin ja menevät töihin ammattia vastaavaan työhön, eivätkä jää kituuttamaan aikuisina surkeassa työssä. Muutenkin on aika älyvapaata hakeutua alalle, jolle ei sovi. Sun on varmaan aika vaikeaa hahmotta, että työn ja ammatin voin valita, jos korvien välissä on riittävästi kapasiteettia?
Edelleen: Kaikilla meillä ei ole isukkia, joka maksaa elämisen vielä 38-vuotiaalle pojalleenkin. Joidenkin meistä on tehtävä myös epämieluisaa työtä, koska muuten ei tipu rahaa. Sellaista on aikuisten elämä, josta sinulla ei selkeästi ole minkäälaista käsitystä.
Normaalisti ihmiset opiskelevat, saavat ammatin ja menevät töihin ammattia vastaavaan työhön, eivätkä jää kituuttamaan aikuisina surkeassa työssä. Muutenkin on aika älyvapaata hakeutua alalle, jolle ei sovi. Sun on varmaan aika vaikeaa hahmotta, että työn ja ammatin voin valita, jos korvien välissä on riittävästi kapasiteettia?
Voi sua pientä <3 Minkähän ammatin sä luulet saavasi, jos opiskelet vaikkapa historiaa yliopistossa?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: Kaikilla meillä ei ole isukkia, joka maksaa elämisen vielä 38-vuotiaalle pojalleenkin. Joidenkin meistä on tehtävä myös epämieluisaa työtä, koska muuten ei tipu rahaa. Sellaista on aikuisten elämä, josta sinulla ei selkeästi ole minkäälaista käsitystä.
Näinpä. Lisäisin vielä että työpaikoilla on paljon joustamattomuutta ja palautumista haittaavia käytäntöjä, joita ei välttämättä itse huomaa jos ne eivät vaivaa tai vaivaavat vain vähän. Mulle esim. tää tiukentunut asenne etätöitä kohtaan (joita olen tehnyt enemmän tai vähemmän 10 vuotta) on varsinaista kryptoniittia. Toimistopäivät, jotka toki joskus ovat tarpeen, syövät sosiaalista patteria todella paljon.
Olen yksineläjä ja saan viikolla sosiaalisen annokseni täyteen, ärsyttää perheelliset kaverit, jotka saavat juuri lauantaiksi sen lastenvahdin ja haluavat juuri silloin poukkoilla sinne tänne. Itse lataisin mieluusti akkuja vaikka hyvän kirjan parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saatanan tyhmä pitää olla, jos kuvittelee, että joku vtun hikitreeni vähentää puheliaspaan tulevien puheluiden määrää ja sitä kautta poistaa sosiaalista kuormittavuutta`????? :DD::::
Kirjoituksesi taso kertoo ihan kaiken oleellisen. Miten daiju pitää ylipäätään olla, että päätyy tuollaiseen työhön ellei ole joku parikymppinen opiskelija kesätyössä?
Sitä saa mitä tilaa, Veetipieni. Älä jankuta niin et saa asiattomia kommentteja. Ja yritä ymmärtää, että kaikilla ei ole isiä, joka maksaa kulut, vaan aikuisten pitää käydä töissä ihan rahan takia.
Normaalisti ihmiset opiskelevat, saavat ammatin ja menevät töihin ammattia vastaavaan työhön, eivätkä jää kituuttamaan aikuisina surkeassa työssä. Muutenkin on aika älyvapaata hakeutua alalle, jolle ei so
Ai voi tuosta vaan valita, että minäpä alan NHL-jääkiekkolijaksi? Missäs koulussa tähän ammattiin voi opiskella? :D
Voi jessus mikä ketju. Mutta jos aiheessa pysytään niin moni jo vastasikin, että kun et ketään halua nähdä niin muutaman vuoden päästä ei taatusti enää ystäviä olekaan, joten ongelma poistuu automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä trolli. Ärsyttääkö sua Ap se, että sulla ei ole ystäviä? Aika pelottavaa jos olisi sellainen kumppani, että koko perhe hajoaa jos sattuu näkemään satunnaisina viikonloppuina samaa sukupuolta olevaa ystävää vaikka kahvin merkeissä. Hyvillä ystävyyssuhteilla on tutkitusti positiivinen vaikutus ihmisen terveydelle ja sen takia niitäkin on hyvä vaalia.
En oikein osaa pitää hyvinä kavereina ihmisiä, jotka haluavat seuraani lähinnä täyttämään tyhjää viikonloppua. Siksi sana kaveri, ei ystävä. Yleensä tähän kuuluu vielä se, että hölöttävät lähinnä omista asioistaan. Olen kunkin tällaisen kohdalla jäänyt joksikin aikaa odottelemaan, josko tilanne muuttuisi, mutta jättäydyn kyllä pois heidån elämästään jos ei.
ap
Sinulla on aivan kamala asenneongelma, kun painotat koko ajan sitä, että "yksineläjän pitää täyttää tyhjää viikonloppua minun seurallani". Ajattelet, että yksin asuva on vain yksinäinen onneton raukka, joka kaipaa seuraasi, ettei ala hautoa itsetuhoisia ajatuksia siinä alhaisessa yksinäisyydessään. Ja miksi sitten viihtyvät kaikki arki-illat kuitenkin itsekseen, jos ovat niin kipeästi seuraa vailla?
Olet oksettava ihminen ja ystävä. Niillä yksin asuvilla on parempi ilman tuollaista paskaa selän takana puhuvaa ja heitä säälittelevää "kaveria".
Vierailija kirjoitti:
Olen yksineläjä ja saan viikolla sosiaalisen annokseni täyteen, ärsyttää perheelliset kaverit, jotka saavat juuri lauantaiksi sen lastenvahdin ja haluavat juuri silloin poukkoilla sinne tänne. Itse lataisin mieluusti akkuja vaikka hyvän kirjan parissa.
Oletko ehdottanut että näkisitte viikolla, söisitte vaikka päivällisen ystäväsi kotona niin ei tarvitse lapsia raahata minnekään tai hankkia hoitajaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus mikä ketju. Mutta jos aiheessa pysytään niin moni jo vastasikin, että kun et ketään halua nähdä niin muutaman vuoden päästä ei taatusti enää ystäviä olekaan, joten ongelma poistuu automaattisesti.
Aika ääriajattelua. Eli jos minä en halua nähdä kahtena päivänä viikossa, mutta viitenä päivänä mulle sopisi, minä olen se joka ei halua nähdä ja on joustamaton? -ei ap
Onpa typerää, että täällä ei voi asiallisesti keskustella aiheesta. Hirveä raivoaminen tuntemattoman ihmisen mielipiteistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ääriajattelua. Eli jos minä en halua nähdä kahtena päivänä viikossa, mutta viitenä päivänä mulle sopisi, minä olen se joka ei halua nähdä ja on joustamaton? -ei ap
Nimenomaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää, että täällä ei voi asiallisesti keskustella aiheesta. Hirveä raivoaminen tuntemattoman ihmisen mielipiteistä.
ap
Sellaista se on kun aloittaa provoketjun. Tiesit kyllä, mitä on luvassa. Muutenhan et olisi tällaist ketjua edes avannut runkkausmateriaaliksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehdottanut että näkisitte viikolla, söisitte vaikka päivällisen ystäväsi kotona niin ei tarvitse lapsia raahata minnekään tai hankkia hoitajaa?
Ei se toimi, kun ne nimenomaan haluaa pois kotoa ja vapaata lapsista. Tavallaan ymmärrän ja käytännössä taas en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSellaista se on kun aloittaa provoketjun. Tiesit kyllä, mitä on luvassa. Muutenhan et olisi tällaist ketjua edes avannut runkkausmateriaaliksesi.
Mitä provoa tässä on? Onko se, etteivät kaikki halua täyttää viikonloppujaan sosiaalisella menolla muka niin provosoivaa? Ajattelen joitain yksityiskohtia lukuunottamatta samalla tavalla kuin aloittaja. Viikonloput ovat minulle, perheelle, parisuhteelle, ehkä joskus ihan todella läheisille ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se toimi, kun ne nimenomaan haluaa pois kotoa ja vapaata lapsista. Tavallaan ymmärrän ja käytännössä taas en jaksa.
Ahaa, no kieltämättä tuollaisilla ihmisillä sosiaalinen elämä on sitten todella rajoittunutta ja vaatii läheisiltä melkoista joustoa. Mulla on lähinnä sellaisia perheellisiä ystäviä, jotka ovat huojentuneita kun ei tarvitse järjestää lapsivapaata tai mitään erityistä, jaetaan vain sitä arkea yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus on nähdä ystävää, niin silloin ei ole lapset mukana. Karsea ajatuskin, että pitäisi yrittää jutella kuulumisia, kun lapset vieressä vaatii huomiota eikä pysty keskittymään aikuisten väliseen juttutuokioon.
Aina, kun tapaan lapsellisia ystäviäni he nimenomaan haluavat nähdä ilman lapsiaan, mieluiten poissa kotoa ja se käy minulle paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus on nähdä ystävää, niin silloin ei ole lapset mukana. Karsea ajatuskin, että pitäisi yrittää jutella kuulumisia, kun lapset vieressä vaatii huomiota eikä pysty keskittymään aikuisten väliseen juttutuokioon.
Aina, kun tapaan lapsellisia ystäviäni he nimenomaan haluavat nähdä ilman lapsiaan, mieluiten poissa kotoa ja se käy minulle paremmin kuin hyvin.
Ei kai sitä nyt kannata etukäteen manata tai toisten puolesta kertoa, mikä on yleisesti karseaa. Huomion hakeminen riippuu tosi paljon lapsesta, ja yleensä sillä lapsella on toinenkin vanhempi joka voi hetken viihdyttää. Viimeksi nähtiin yhden ystävän kanssa niin, että kokattiin heillä yhdessä illallinen samalla kun lapset leikkivät olkkarissa. Käsittääkseni tällainen on ennen ollut ihan tavallista ystävyyttä.
Ymmärrän toki lapsivapaita kaipaaviakin, se on heidän tapansa toimia. En kutsuisi karseaksi ajatukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Korjaan: Sellaista on lahjattoman aikuisen elämä. Lahjakkaalla on varaa valita oma alansa.