Joka kk palkasta jää 2300€ ylimääräistä kulujen jälkeen. Mitä ihmettä teen rahoille?
En keksi käyttöä. Talo maksettu ja huollettu, auto uusi, matkustelen liikaa, syön kallista ruokaa, lahjoitan köyhille, sijoitan, ei ole lapsia, mökkeilystä en tykkää.
Kommentit (38)
Osta joku ravintola. Siinä sulle rahareikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mikset sijoita? indeksirahastoihin ja osinko-osakkeisiin. 6-7% tuotto-oletuksella olet jo ~20 vuoden päästä miljonääri ja voit jäädä eläkkeelle......eikun joo unohdin inflaation 20 vuoden päästä ei ehkä miljoona enää riitä :)
"Mulla on liikaa rahaa, en keksi, mihin käyttäisin ne."
Ratkaisu: "Hanki lisää!"
Itse sijoittaisin ainakin, haluan pois työelämästä. Ei vaan jää tuollaisia summia palkasta sivuun, joten urakka on hidas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niille jotain erityistä pitäisi tehdä? Minulla jää noin 3500€/kk, varainhoitajani sijoittaa ne puolestani.
Jää sitten sukulaisille perinnöksi tai ehkä jossain vaiheessa muutetaan keskustaan jugend-taloon. Tai ostetaan huvila jostain eteläeuroopasta.
Minusta on ihan vaan mukavaa että sitä rahaa on olemassa, ja sitä myötä vaihtoehtoja.
Minua ainakin ahdistaa kun sitä on liikaa.
Just joo. Arvaa ahdistaako se kun sitä raha on vähän ja pitää laskea senttejä, että saa itselleen ruokaa! Ei heru sympatiaa ihmiselle jonka ongelma on se kun on muka liikaa rahaa.
Lahjoita osa läheisille? Aloita kallis harrastus? Tai osta sijoitusasuntoja ja ala harrastaa niiden vuokraamista? Tai matkustat kalliimmin? Annat enemmän hyväntekeväisyyteen?
Tuommoiset pikkurahat minä nakkaisin roskiin.
Pyyhkisin perseen noin pienellä summalla.
Ehdottomasti kysyisin neuvoja vauva.fiiltä. Toinen hyvä paikka kysyä rahankäytöstä on taksi. Taksikuski on todella hyvä anatamaan rahankäyttövinkkejä.
Polta vaikka nuotiossa jos et muuta keksi. Lämmittää hetken aikaa.
Pistä säästöön. Kyllä se päivä vielä tulee, kun keksit, mihin sen käytät.
Mä voin ottaa ne jos et tarvitse😺käyttöä löytyy😃
Huumeongelma ratkaisee liiallisen rahankertymisen seuraukset.
Nuuski kokaiinia porton pakaroilta koko rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Pistä säästöön. Kyllä se päivä vielä tulee, kun keksit, mihin sen käytät.
Säästössä jo yli 170 000€. En kyllä keksi niille käytröä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niille jotain erityistä pitäisi tehdä? Minulla jää noin 3500€/kk, varainhoitajani sijoittaa ne puolestani.
Jää sitten sukulaisille perinnöksi tai ehkä jossain vaiheessa muutetaan keskustaan jugend-taloon. Tai ostetaan huvila jostain eteläeuroopasta.
Minusta on ihan vaan mukavaa että sitä rahaa on olemassa, ja sitä myötä vaihtoehtoja.
Minua ainakin ahdistaa kun sitä on liikaa.
Mitä ne rahat siellä tilillä haittaavat?
Vierailija kirjoitti:
Onko tommonen varainhoito ilmaista?
Niiden voi vaan antaa olla. Itsellä menee automaatilla s&p500 etf:ään. Kattelen mitä niille kuuluu joskus ja jouluisin. Sitten kun keksii jotain rahareikiä, niin on mistä ottaa.
Et halua antaa rahaa esim. Minulle mutta et halua tai osaa käyttää sitä? Oletko jotenkin yksinkertainen?