"Kotoilu on parisuhteissa mennyt liian pitkälle."
"He ovat kyllästyneitä, uupuneita"
www.uusisuomi.fi/uutiset/a/3ae190b8-b1c1-4035-98de-aa4192ee05c2
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi kaikki tuet ja töitä ei ole. Ihmiset ovat pelkästään kotona.
Tämä. Itse elän toimeentulotuella eikä minulla ole varaa pääkaupunkiseudun ABCD vyöhykkeen lippuun kun joudun täällä kaukana asumaan.
Mihin sä jotain ABCD lippua tarttet? Kai sun lähellä on myös kävelyteitä ja polkuja? Jos ei ole niin voit itse lähetä metsään kävelemään ja katsoa, missä eläimet ovat menneet ja kävellä niitä polkuja pitkin. Tämä saattaa viedä sinut vaikka joen, lammen, järven tai meren rannalle niin pääset uimaan. Eikö teillä ole kirjastoa siellä missä asut? Entä jotain työttömiä aktivoivia toimintoja?
Palstalla on paljon ihmisiä, jotka asuvat niin korvessa että tarvitsevat kalliita bussilippuja käydäkseen missään, mutta toisaalta paikassa jossa ei ole kävelymaastoja tai luontoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei satu olemaan urheilijatyyppi niin kyllähän parisuhde on aina laiskittanut kun ei tarvi enää kulkea etsimässä kumppania vaan saa rauhassa rojahtaa sohvalle katsomaan ruutua.
Kotonakin voi jumpata. Youtubesta löytyy ilmaisia jumppavideoita.
Miksi tuollaista itsestäänselvyyttäkin alapeukutetaan. Minä pysyn ihan hyvässä kunnossa käymällä lenkillä ja tekemällä kehonpainotreeniä kotona. Leuanvetoa, yhdenjalan kyykkyjä, punnerruksia, sekä vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Miksi tähän kallis salikortti tarvittaisiin?
Ja ilmaisia sekä halpoja salejakin tosiaan on, jos se on se mikä motivoi. Suomessa on paljon ilmaisia ja edullisia palveluita, mutta jos ihmiset eivät käytä niitä, ne lakkautetaan
Yleensä noihin mennessä pitää olla rahaa linja-autoon. Meidän kaupungissa ei ole työttömille mitään ilmais juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse elän toimeentulotuella eikä minulla ole varaa pääkaupunkiseudun ABCD vyöhykkeen lippuun kun joudun täällä kaukana asumaan.
Mihin sä jotain ABCD lippua tarttet? Kai sun lähellä on myös kävelyteitä ja polkuja? Jos ei ole niin voit itse lähetä metsään kävelemään ja katsoa, missä eläimet ovat menneet ja kävellä niitä polkuja pitkin. Tämä saattaa viedä sinut vaikka joen, lammen, järven tai meren rannalle niin pääset uimaan. Eikö teillä ole kirjastoa siellä missä asut? Entä jotain työttömiä aktivoivia toimintoja?
Palstalla on paljon ihmisiä, jotka asuvat niin korvessa että tarvitsevat kalliita bussilippuja k
On asuinalueita jotka ei ole keskustassa eikä maaseudulla.
Ite olen aina vapaa-ajan kotona, harvoin liikun missään, mutta ei me möllötetä sohvalla telkkua tuijotellen todellakaan, vaan ihan riittää puuhaa niin fyysisesti kuin henksisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei satu olemaan urheilijatyyppi niin kyllähän parisuhde on aina laiskittanut kun ei tarvi enää kulkea etsimässä kumppania vaan saa rauhassa rojahtaa sohvalle katsomaan ruutua.
Kotonakin voi jumpata. Youtubesta löytyy ilmaisia jumppavideoita.
Miksi tuollaista itsestäänselvyyttäkin alapeukutetaan. Minä pysyn ihan hyvässä kunnossa käymällä lenkillä ja tekemällä kehonpainotreeniä kotona. Leuanvetoa, yhdenjalan kyykkyjä, punnerruksia, sekä vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Miksi tähän kallis salikortti tarvittaisiin?
Ja ilmaisia sekä halpoja salejakin tosiaan on, jos se on se mikä motivoi. Suomessa on paljon ilmaisia ja edullisia palveluita, mutta jos ihmiset eivä
Pitääkö palvelun olla ilmainen nimenomaan vain työttömille?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Kun tavataan joku tuttavapariskunta pitkästä aikaa tai vaikka kesän jälkeen ja kysytään, mitä ovat tehneet, yleensä sanovat etteivät oikein mitään. Poikkeuksena muutama pariskunta, joiden elämä vaikuttaa muutenkin olevan eniten mallillaan.
Meillä on kyllä elämä mallillaan, mutta emme halua tehdä mitään erityistä lomalla kun arki on niin hektistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on paljon ihmisiä, jotka asuvat nii
Mutta aika vähän sellaisia, missä ei voisi kävellä tai pyöräillä. Metsää tai metsikköjä on Suomessa muuallakin kuin maaseudulla
Aamulla heräät 5.20, herätät ja ruokit/puet lapset 3kpl, viet ne hoitoon, ajat töihin jossa olet 7.30, olet töissä, haet lapset kotimatkalla 16.30, syötät lapset, siivoat, valmistaudut seuraavaan päivään ja kello onkin 19, laitat lapset nukkumaan, peset pyykkiä, siivoat ja menet nukkumaan että jaksat taas herätä aamulla 5.20
Ei siinä kulttuuririennoissa tai metsässä tutkimassa villieläinten sorkanjälkiä kerkeä käymään. Sori siitä. M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Kun tavataan joku tuttavapariskunta pitkästä aikaa tai vaikka kesän jälkeen ja kysytään, mitä ovat tehneet, yleensä sanovat etteivät oikein mitään. Poikkeuksena muutama pariskunta, joiden elämä vaikuttaa muutenkin olevan eniten mallillaan.
Meillä on kyllä elämä mallillaan, mutta emme halua tehdä mitään erityistä lomalla kun arki on niin hektistä.
Kiva teille, kirjoitapa vastine tuolle kolumnistille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on paljon ihmisiä, jotka asuvat nii
On asuinalueita, jotka eivät ole keskustassa eikä maaseudulla, mutta se on ainakin Helsingissä asuville epäselvää.
Olen vauvan kanssa ollut melkein vuoden kotona. Käyn silti vaunukenkeillä lähes joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sinä siitä maaseudusta jankutat? Vastasin tuohon jo. Pk-seudulla en asu, mutta sielläkin on paljon lenkkeilymaastoja.
Nykyään ei edes saunota yhdessä, kun ei ole saunaa 😂.
Vierailija kirjoitti:
Työt loppuvat klo 23.00 eikä ole enää saunavuoroja vapaana tohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähin yleinen sauna on 10 km päässä, lähempänä jos uimahallit lasketaan mutta niissä ei voi vastakkaista sukupuolta olevan kanssa saunoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähin yleinen sauna on 10 km päässä, lähempänä jos uimahallit lasketaan mutta niissä ei voi vastakkaista sukupuolta olevan kanssa saunoa.
Niinpä.
Julkiset saunat on maksullisia. En ole ollut saunassa moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Eikös jutussa puhuta lähinnä kyllästymisestä ja uupumisesta? Ei se kaikilla johdu persaukisuudesta.
Voi että olisi ihanaa päästä uimaan tai saunaan.
Ei ole yleistä rantaa ja julkiset saunat maksullisia.
Suomessa saunakulttuuri on loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Eikös jutussa puhuta lähinnä kyllästymisestä ja uupumisesta? Ei se kaikilla johdu persaukisuudesta.
No, on se aika kyllästyttävää olla aina kotona. Kokeile yksi vuosi. Käyt vapaa-ajalla korkeintaan ruokakaupassa.
Vuokra-asuntoon ei suunnitella myöskään kauheasti remontteja.