"Kotoilu on parisuhteissa mennyt liian pitkälle."
"He ovat kyllästyneitä, uupuneita"
www.uusisuomi.fi/uutiset/a/3ae190b8-b1c1-4035-98de-aa4192ee05c2
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Miten kotoilu rahatilanteeseen liittyy? Kyllä minulla oli opiskelijana ja työttömänäkin varaa ulkoilla ja harrastaa muita ilmaisia, tai lähes ilmaisia asioita. Minä ainakin kävin kirjastossa, työväenopiston kursseilla, ilmaistapahtumissa, mökillä jne.
Vika ei siis ole taloudessa vaan halussa tai mielikuvituksen puutteessa.
Samaa mieltä. Vähän viitseliäisyyttä niin saa tietää noista halvoista ja ilmaisista vaihtoehdoista, sen jälkeen niitä on helppo hyödyntää.
"Pariskunnat tarvitsevat arjen yläpuolelle kohottavia kokemuksia. Jos ollaan vain kotona, ei tule uusia virikkeitä ja uusia asioita, joista puhua."
Vierailija kirjoitti:
"Pariskunnat tarvitsevat arjen yläpuolelle kohottavia kokemuksia. Jos ollaan vain kotona, ei tule uusia virikkeitä ja uusia asioita, joista puhua."
Työkokeilussa ei saa palkkaa, mutta puheenaiheita kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kotoilu rahatilanteeseen liittyy? Kyllä minulla oli opiskelijana ja työttömänäkin varaa ulkoilla ja harrastaa muita ilmaisia, tai lähes ilmaisia asioita. Minä ainakin kävin kirjastossa, työväenopiston kursseilla, ilmaistapahtumissa, mökillä jne.
Samaa mieltä. Vähän viitseliäisyyttä niin saa tietää noista halvoista ja ilmaisista vaihtoehdoista, sen jälkeen niitä on helppo hyödyntää.
Ei ole ilmaisia, kun pitää mennä linja-autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei nuo ole heti siinä kävelymatkan päässä ja matkalippuun ei ole varaa.
Ja kaikilla ei myöskään ole kesämökkiä ilmaiseksi käytössä😂😡😂
Suurin osa ihmisistä kuitenkin asuu pyöräilymatkan päässä palveluista, eikä käytetty polkupyörä kovin kallis ole. Vaan kyllähän kotoilusta pitävä syitä keksii, ettei mihinkään tarvitse lähteä. Monilla on myös sukulaisia ja ystäviä, joiden kesämökillä voi silloin tällöin käydä. Ainakin meidän sukumökillä käy kesäisin vieraita ja me käydään kavereiden mökeillä.
Minusta tuntuu, että köyhyys on vain tekosyy passiiviselle elämäntavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ilmaisia, kun pitää mennä linja-autolla.
Jos asut keskellä korpea, siinähän on todennäköisesti paljon kävelymaastoja joista hakea luontoelämyksiä. Tai sitten city spottingia. Ja kommentissani mainitsin tosiaan myös halvat vaihtoehdot, en vain ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tossa vaiheessa kannattaa erota, jos ei kestä toisen naamaa. Netistäkin löytyy maksuttomia verkkopelejä,runoja ja uutisia. Youtuben avulla saattaa matkailla.
Vierailija kirjoitti:
Youtube täynnä mielenkiintoisia videoita, minidokkareita ja kursseja. Toki kotoa hyvä joskus poistua, mutta virikkeitä ja puheenaiheita saa vaikka mistä
Kaikilla ei edelleenkään ole mitään sukumökkiä😂😂😂😂
Työkokeilu on sitä varten, että työtön pääsee pois kotoa ja jotain puheenaiheita puolison kanssa.
Palkkaa siitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu jo sen sukumökin kanssa. On niitä muitakin asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän mökkiä mainostit useaan otteeseen😂😂😂
Polkupyörät varastetaan nykyään, vaikka on kahdella lukolla kiinni. Ei monella ole pyörää enää.
Mikä vatun kotoilu? Talvella lapset on kouluilemassa ja illat urheilusaleilemassa joskus. Kohta aletaan lomailemaan ja siellä vähän hotelleillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei satu olemaan urheilijatyyppi niin kyllähän parisuhde on aina laiskittanut kun ei tarvi enää kulkea etsimässä kumppania vaan saa rauhassa rojahtaa sohvalle katsomaan ruutua.
Kotonakin voi jumpata. Youtubesta löytyy ilmaisia jumppavideoita.
Miksi tuollaista itsestäänselvyyttäkin alapeukutetaan. Minä pysyn ihan hyvässä kunnossa käymällä lenkillä ja tekemällä kehonpainotreeniä kotona. Leuanvetoa, yhdenjalan kyykkyjä, punnerruksia, sekä vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Miksi tähän kallis salikortti tarvittaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän mökkiä mainostit useaan otteeseen😂😂😂
En ole mainostanut kertaakaan
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu on sitä varten, että työtön pääsee pois kotoa ja jotain puheenaiheita puolison kanssa.
Palkkaa siitä ei saa.
Ennen oli palkkatöitä ja pariskunnilla kesämökkejä ja matkoja
Nykyään ei eli puhutaan kotona työkokeilusta, millaista siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei satu olemaan urheilijatyyppi niin kyllähän parisuhde on aina laiskittanut kun ei tarvi enää kulkea etsimässä kumppania vaan saa rauhassa rojahtaa sohvalle katsomaan ruutua.
Kotonakin voi jumpata. Youtubesta löytyy ilmaisia jumppavideoita.
Miksi tuollaista itsestäänselvyyttäkin alapeukutetaan. Minä pysyn ihan hyvässä kunnossa käymällä lenkillä ja tekemällä kehonpainotreeniä kotona. Leuanvetoa, yhdenjalan kyykkyjä, punnerruksia, sekä vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Miksi tähän kallis salikortti tarvittaisiin?
Ja ilmaisia sekä halpoja salejakin tosiaan on, jos se on se mikä motivoi. Suomessa on paljon ilmaisia ja edullisia palveluita, mutta jos ihmiset eivät käytä niitä, ne lakkautetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi kaikki tuet ja töitä ei ole. Ihmiset ovat pelkästään kotona.
Tämä. Itse elän toimeentulotuella eikä minulla ole varaa pääkaupunkiseudun ABCD vyöhykkeen lippuun kun joudun täällä kaukana asumaan.
Mihin sä jotain ABCD lippua tarttet? Kai sun lähellä on myös kävelyteitä ja polkuja? Jos ei ole niin voit itse lähetä metsään kävelemään ja katsoa, missä eläimet ovat menneet ja kävellä niitä polkuja pitkin. Tämä saattaa viedä sinut vaikka joen, lammen, järven tai meren rannalle niin pääset uimaan. Eikö teillä ole kirjastoa siellä missä asut? Entä jotain työttömiä aktivoivia toimintoja?
Näin siinä kuulemma käy, mikä on minusta tosi jännää. En ole urheilija, mutta liikun koska mulle tulee siitä hyvä olo. Miehet nyt kelpuuttais millaisen plösön vaan, ei niitä varten tarvitse liikkua.