Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
141/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te Raamattuun sanasta sanaan uskovat, kuinka selitätte lukuisat outoudet ja jopa pahuudet joita Raamatussa on, ja miksi otatte kirsikat kakun päältä esim. homous on syntiä, mutta naisen ei tarvitse olla vaiti ja miehelleen alisteinen?

Vierailija
142/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta minä en salli, että vaimo opettaa"

No niin, no niin, oonks mä syntine ku oon luokanopettaja?

Tietysti ihan kaikki on syntisiä koska se on ihmisen osa. Normi opettaminen hieno taito. Nämä uskontolahkot sekoittaa arjen ja koukoukset. Paulus ei pitänyt naisista vaikka oli hänellä vaimo. Hän hermostui niihin kun he kyseli ja juorusi kokouksen aikana. Monien opintuulten viskelemiä naisparkoja aina opetusta saamassa eikä tule koskaan totuuden tuntoon. Oli kyse lähinnä tyhmyydestä ja keskittömyskyvyttömyydestä kuunnella. Häiritsivät kun muut kuunteli.  Kun joku opiskelee ei saa häiritä. Tiedetään naiset voi sekoittaa hyvin äkkiä hengelliset asiat maallisiin ja alkaa lajitella ihmisiä tunteiden mukaan. Sehän ei sovi evankeliumin julistukseen. Lajittelu. 3000 otti vastaan sanan jne kerralla ei niitä lajiteltu. Kaikille julistetaan evankeliumi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te Raamattuun sanasta sanaan uskovat, kuinka selitätte lukuisat outoudet ja jopa pahuudet joita Raamatussa on, ja miksi otatte kirsikat kakun päältä esim. homous on syntiä, mutta naisen ei tarvitse olla vaiti ja miehelleen alisteinen?

Raamattua ei voi lukea kirjaimellisesti mutta sisältö pysyy samana. Se opastaa miten elää harmoniassa muiden kanssa. 

Vierailija
144/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kunhan et ala miestäs opettamaan ;)))

Miestä on pakko opettaa miten naista käsitellään seksissä. Mutta myös puuron keitossa. Ei ole siitä kysymys. Kun joku julistaa evankeliumia ollaan hiljaa että muut kuulee. Kun platform on paikka mistä ei alkaa huudella omia fiiliksiä ihmisille. Eikä puhutella aikuisia kuin lapsia. Eikä huudella muita häpäisten. Että evankeliumin pitää tapahtua rakkaudesta. 

Vierailija
145/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattua ei voi lukea kirjaimellisesti mutta sisältö pysyy samana. Se opastaa miten elää harmoniassa muiden kanssa. 

Sinä olet se mies.  Sinä et elä harmoniassa kenenkään kanssa. Etkä tunnusta omia rikkomuksia edes. 

Vierailija
146/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten uskovat palstalla, mihin seurakuntaan voisin mennä lapseni kanssa ( 11 v) Helsingissä? Olen luterilainen mutta en tunne sitä kirkkoa omakseni enää. Haluaisin yhteysöllisempää. En halua julistaa mitään mutta Jumala on kutsunut minua jo pidempään ja olen saanut johdatusta. En tunne helluntailaisia tms mutta olisiko se meille hyvä yhteisö? Miten eroaa luterilaisuuden opeista? 

Vierailija
147/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattua pitää lukea aikakontekstiin liittyen se opetetaan jo ala- asteella... Oma 4lk tietää sen jo kun koulussa opetetiin.

Sen verran olen oppinut noista Raamatun lukemiskonteksteista että niitä löytyy vaikka mihin tarkoitukseen. Naisten ja homojen kyykyttämiseen on omansa mutta onhan niitä joka lähtöön.

Vierailija
148/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synagogalla on ihan eri ajanlasku kuin muilla on. Mosse. Etsit jälleen oikeutusta naisvihaasi joka oikeasti on itseinhoa. Sinuakaan ei olisi olemassa ellei nainen olisi synnyttänyt ja sekin harmittaa.  Kain Abel kateus . 

Vierailija
149/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten uskovat palstalla, mihin seurakuntaan voisin mennä lapseni kanssa ( 11 v) Helsingissä? Olen luterilainen mutta en tunne sitä kirkkoa omakseni enää. Haluaisin yhteysöllisempää. En halua julistaa mitään mutta Jumala on kutsunut minua jo pidempään ja olen saanut johdatusta. En tunne helluntailaisia tms mutta olisiko se meille hyvä yhteisö? Miten eroaa luterilaisuuden opeista? 

Oikeasti . Paholainen sekoittaa pakkaa maan päällä. Pysy silti uskollisena ristille. Ikävää ettei sinulla ole puolisoa . Helluntailaiset käyttää muiden tiloja myös luterilaisten . Mutta lasta vauvaa he eivät kasta ei myös vapaakirkko kasta.  Niissä on ikäänkuin uskoon tulo yksilön oma valinta. Jos olet jo Jeesuksen tunnustanut ja kastettu silloin myös lapsesi on kastettu ja voit luottaa siihen et ihmisiin. Lupaukset on lunastettu ylhäältä käsin ei maailman mukaan. 

Vierailija
150/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty mutta en usko tempaukseen ei kuulu minun kirkkoni opetukseen. Ja myös kuolinvuoteella voi kääntyä uskoon.

Itselleni on tapahtunut paljon pahaa mutta ilman Jumalaa en olisi tässä. Miksi paha on tapahtunut,en tiedä mutta Jumala on pelastanut. 

Tempaus oli siihen aikaan kun Jeesus nousi kuolleista . Hän on taivaassa. 

Vierailija
151/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattua pitää lukea aikakontekstiin liittyen se opetetaan jo ala- asteella... Oma 4lk tietää sen jo kun koulussa opetetiin.

Paitsi silloin, kun puhutaan homoista, silloin synti on aina synti ja piste. Sillä, että kukaan Raamatun kirjoittajista ei tiennyt, mitä homoseksuaalisuus on tai mistä se johtuu ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
152/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovissa on eroja.

Suhtautuminen eri asioihin vaihtelee suurestikin kuten esimerkiksi naispappeuteen, homoihin, alkoholiin, televisioon, kevyeen musiikkiin, onko Raamattu sanatarkasti totta ja 100% Jumalan sanaa, kiroiluun, valehteluun, rahanhimoon, lähimmäisenrakkauteen, pukeutumiseen, ei uskossa oleviin etc.  

Suvussa, miehen suvussa ja lähipiirissämme on helluntalaisia, lestadiolaisia, lut. kirkkouskovia, ortodokseja, vapaakirkkolaisia ja onpa roomalaiskatolinenkin.  Heissä on uskossa olevia, herätyksen saaneita ja meitä rivikristittyjä.  On suhtautumista joka lähtöön ja jos kaikki kerralla olisivat nokakkain, voisi väittely olla aika kiivasta kun kaikki olevinaan oikeassa.

Vierailija
153/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi silloin, kun puhutaan homoista, silloin synti on aina synti ja piste. Sillä, että kukaan Raamatun kirjoittajista ei tiennyt, mitä homoseksuaalisuus on tai mistä se johtuu ei ole mitään merkitystä.

Jeesus kun sua puhuttelee että eikö sun elämässä ole mitään elämisen arvoista kun pakkomielteesi homoihin saastuttaa päiväsi ja läheisesi. 

Vierailija
154/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKIEN OPINTUULTEN VISKELEMIÄ MIESPARKOJA !  AINA OPPIA SAAMASSA EIKÄ KOSKAAN PÄÄSE TOTUUDEN TUNTOON. AMEN. 

Vierailija
155/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uskotte siihen, että meidät kidutetaan kuoliaaksi ikuisessa helvetin tulessa. Minusta se on paska aate.

Vierailija
156/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synagogalla on ihan eri ajanlasku kuin muilla on. Mosse. Etsit jälleen oikeutusta naisvihaasi joka oikeasti on itseinhoa. Sinuakaan ei olisi olemassa ellei nainen olisi synnyttänyt ja sekin harmittaa.  Kain Abel kateus . 

Sorry, olen kylläkin nainen jolla ei ole naisvihaa.

Vierailija
157/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLLÄTYS HEI .  RISTILLÄ.  SE TEHTY. AMEN.  KUOLEMA MISSÄ ON SINUN OTASI. 

Vierailija
158/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus kun sua puhuttelee että eikö sun elämässä ole mitään elämisen arvoista kun pakkomielteesi homoihin saastuttaa päiväsi ja läheisesi. 

Hullu!  Eri

Vierailija
159/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se raamatusta löytyy vastaus tie on kapea ja vain harva valitsee Jumalan lopulta. 

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

"Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!

Vierailija
160/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi keskustelu joka ei poistu https://www.vauva.fi/keskustelu/5985487/uskon-jumalaan-haluatko-kysya-m…

tulkaa sinne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi