Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
161/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään ristille polvilleen ja tunnustetaan ollaan nyt kuljettu vihan rakkaudettomuuden teitä ja oltu ikäviä muita kohtaan. AMEN. 

Vierailija
162/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te Raamattuun sanasta sanaan uskovat, kuinka selitätte lukuisat outoudet ja jopa pahuudet joita Raamatussa on, ja miksi otatte kirsikat kakun päältä esim. homous on syntiä, mutta naisen ei tarvitse olla vaiti ja miehelleen alisteinen?

Synagogalla on ihan eri ajanlasku kuin muilla on. Mosse. Etsit jälleen oikeutusta naisvihaasi joka oikeasti on itseinhoa. Sinuakaan ei olisi olemassa ellei nainen olisi synnyttänyt ja sekin harmittaa.  Kain Abel kateus . 

Sorry, olen kylläkin nainen jolla ei ole naisvihaa.

Mies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te uskotte siihen, että meidät kidutetaan kuoliaaksi ikuisessa helvetin tulessa. Minusta se on paska aate.

Mun ei tarvitse uskoa mihinkään tuollaiseen, luotan vain Jumalan armoon omalla kohdallani. Muiden asioista en mitään tiedä, eikä se olisi edes mahdollista. 

Vierailija
164/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te Raamattuun sanasta sanaan uskovat, kuinka selitätte lukuisat outoudet ja jopa pahuudet joita Raamatussa on, ja miksi otatte kirsikat kakun päältä esim. homous on syntiä, mutta naisen ei tarvitse olla vaiti ja miehelleen alisteinen?

Synagogalla on ihan eri ajanlasku kuin muilla on. Mosse. Etsit jälleen oikeutusta naisvihaasi joka oikeasti on itseinhoa. Sinuakaan ei olisi olemassa ellei nainen olisi synnyttänyt ja sekin harmittaa.  Kain Abel kateus . 

Mies!

Kyllä olin nainen ainakin viimeksi kun alakertaan katsoin.  Odota niin tsekataan.  Joo,olen nainen. Huh, helpotus, melkein jo säikähdin..

Vierailija
165/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mutta minä en salli, että vaimo opettaa"

No niin, no niin, oonks mä syntine ku oon luokanopettaja?

Raamattua pitää lukea aikakontekstiin liittyen se opetetaan jo ala- asteella... Oma 4lk tietää sen jo kun koulussa opetetiin.

Paitsi silloin, kun puhutaan homoista, silloin synti on aina synti ja piste. Sillä, että kukaan Raamatun kirjoittajista ei tiennyt, mitä homoseksuaalisuus on tai mistä se johtuu ei ole mitään merkitystä.

Jeesus kun sua puhuttelee että eikö sun elämässä ole mitään elämisen arvoista kun pakkomielteesi homoihin saastuttaa päiväsi ja läheisesi. 

Ei mulla ole mitään pakkomiellettä homoihin. Tuomitsevuus seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan on yksi ilmiselvimmin epäoikeudenmukaisista yleisesti kannatetuista kristinuskon ominaisuuksista, joten pidän keskustelua aiheesta tärkeänä.

Sitten kun päätätte ottaa tosissanne vaikkapa ihmisten omistamista tai ekalla kerralla verta vuotamattomien morsmaikkujen kivittämistä koskevat lait "pyhässä" kirjassanne, niin saatan keskittyä enemmän niihin.

Vierailija
166/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän se raamatusta löytyy vastaus tie on kapea ja vain harva valitsee Jumalan lopulta. 

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

"Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!

Sydän pumppaa verta, aivot on se elin joka uskoo tai on uskomatta.

Ja edelleenkään en voisi uskoa kristinuskoa todeksi vaikka haluaisin sitä enemmän kuin mitään muuta, kun se on parhaan ymmärrykseni mukaan epätotta. Sellaisia asioita ei voi uskoa todeksi.

Vierailija
167/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaat, aateliset ja kirkossa työskentelevät saavat nauttia tällä hetkellä kaikesta maailman antimista, mutta köyhät ja huono-osaisille kerrotaan, että he pääsevät nauttimaan niistä vasta kuoltuaan ja tehtyään paljon työtä tämän eteen?

Vierailija
168/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te uskotte siihen, että meidät kidutetaan kuoliaaksi ikuisessa helvetin tulessa. Minusta se on paska aate.

Mun ei tarvitse uskoa mihinkään tuollaiseen, luotan vain Jumalan armoon omalla kohdallani. Muiden asioista en mitään tiedä, eikä se olisi edes mahdollista. 

Kristillinen narsismi täydessä vauhdissa.

Vierailija
169/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuten taannoinen esimerkki näkymätöntä autoa myyvästä kauppiasta: tärkeintä että luotat.

Vierailija
170/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan, koska tietoa on rajallisesti. En tiedä esim. varmuudella onko raamatun tekstejä muokattu tarkoituksella tai alunperinkin kirjoitettu pönkittämään tiettyjä agendoja. Luotan siihen, että Jeesus niminen ihminen on ollut olemassa, luotan siihen sanomaan mitä hän välitti ihmiskunnalle. Se riittää. Muita asioita on hyödytöntä pohtia, koska ihmisen tietämiselle on asetettu rajat. 

Vierailija
171/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksi rikkaat, aateliset ja kirkossa työskentelevät saavat nauttia tällä hetkellä kaikesta maailman antimista, mutta köyhät ja huono-osaisille kerrotaan, että he pääsevät nauttimaan niistä vasta kuoltuaan ja tehtyään paljon työtä tämän eteen?

Jos joku rikkaiden eliitti olisi keksinyt uskonnon, jonka funktio on pitää orjat ja köyhät osiinsa tyytyväisenä, että saa itse nauttia rikkauksistaan ja vallastaan rauhassa niin sen oppi olisi sama kuin kristinuskon oppi. Keisarille se, mikä keisarin on, olemme kaikki Jumalan orjia, tärkeintä on kohtalo tuonpuoleisessa, orjakin voi päästä taivaaseen, helpompi on kamelin käydä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivaaseen - jokainen kohta ohjaa köyhää ja kipeätä tyytymään osaansa ja olemaan vaatimatta oikeudenmukaista kohtelua niiltä, jolla on rahaa ja valtaa.

Vierailija
172/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Kyllä olin nainen ainakin viimeksi kun alakertaan katsoin.  Odota niin tsekataan.  Joo,olen nainen. Huh, helpotus, melkein jo säikähdin..

Hyvä se on välillä tarkastaa 😂

Vierailija
173/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän se raamatusta löytyy vastaus tie on kapea ja vain harva valitsee Jumalan lopulta. 

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

"Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!

Sydän pumppaa verta, aivot on se elin joka uskoo tai on uskomatta.

Ja edelleenkään en voisi uskoa kristinuskoa todeksi vaikka haluaisin sitä enemmän kuin mitään muuta, kun se on parhaan ymmärrykseni mukaan epätotta. Sellaisia asioita ei voi uskoa todeksi.

"5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi

äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi."

Vierailija
174/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. Päivi Räsänen ei vaikene kun ottaa Raamatun niin sanasta sanaan totuutena? 

Vierailija
175/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miksi rikkaat, aateliset ja kirkossa työskentelevät saavat nauttia tällä hetkellä kaikesta maailman antimista, mutta köyhät ja huono-osaisille kerrotaan, että he pääsevät nauttimaan niistä vasta kuoltuaan ja tehtyään paljon työtä tämän eteen?

Jos joku rikkaiden eliitti olisi keksinyt uskonnon, jonka funktio on pitää orjat ja köyhät osiinsa tyytyväisenä, että saa itse nauttia rikkauksistaan ja vallastaan rauhassa niin sen oppi olisi sama kuin kristinuskon oppi. Keisarille se, mikä keisarin on, olemme kaikki Jumalan orjia, tärkeintä on kohtalo tuonpuoleisessa, orjakin voi päästä taivaaseen, helpompi on kamelin käydä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivaaseen - jokainen kohta ohjaa köyhää ja kipeätä tyytymään osaansa ja olemaan vaatimatta oikeudenmukaista kohtelua niiltä, jolla on rahaa ja valtaa.

Tuota on ihmisten keksimät uskonnot kyllä, mutta usko Jumalaan ei. 

Vierailija
176/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi esim. Päivi Räsänen ei vaikene kun ottaa Raamatun niin sanasta sanaan totuutena? 

Miksi hänen pitäisi vaieta? Uskovan pitää levittää evankeliumia.

Vierailija
177/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletetaanpa että olet harras, hyvä ja syvästi uskovainen muslimi, juutalainen tai mikä vaan, siis muu kuin kristitty.  Uskot omaan Jumalaasi ja elät häntä palvellen tai mitä Jumalasi nyt haluaakaan.  Kuinka käy heille? Hehän uskovat pelastukseen oman uskontonsa mukaan.  Voivatko he kaikki muka olla väärässä?  n.70% ihmisistä.

Voisiko olla niin, että on yksi Jumaluus, yksi Jumala kutsuttaisipa häntä millä nimellä tahansa, mutta kuitenkin sama tyyppi olipa hän sitten kristittyjen Jumala tai vaikkapa luonnonkansan kivijumala?  Eli olisi vain yksi Jumala, mutta erilaisia uskontoja erilaisissa kulttuureissa.

Tietenkin Jumalaa on vain yksi, Pyhä kolmiyhteinen.

Määreet kertovat, onko uskonto oikeassa vai ei. Jos yksi sanoo että tee näin ja näin ja pelastut, ja toinen että uskomalla Jeesukseen Herranasi pelastut, niin siinä on järjellinen ristiriita. Vain toinen määritelmä on oikeassa, mutta Jumala on silti vain yksi.

Vierailija
178/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta minä en salli, että vaimo opettaa"

No niin, no niin, oonks mä syntine ku oon luokanopettaja?

Tahallasiko esität tyhmää opettajaa? Kyse on seurakunnan opettamisesta. Luokkasi ei ole srk josta Raamatussa tässä kohdassa puhutaan.

ope myöskin

Vierailija
179/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnoille on omat keskustelupalstansa.

Tämä on aihe vapaa eli voi keskustella myös uskonnoista vai kieltääkö säännöt?

Mutta kuten olet havainnut, keskustelut poistuvat. Kannattaako jänkätä vastaan, jos vaihtoehtona on kestävämpiäkin foorumeita?

Kannattaa jänkätä, koska ei pidä suostua vaiennetuksi ja luopua sananvapaudesta. Muuten sen oikeasti menettää.

Mutta turhaahan tämä on tästä aiheesta täällä, koska trollit ja asiattomat ja muuten vain peetä aivoistaan ulos suoltavat elämänsä tuhlaajat täyttävät 1000 sivua kuonallaan. Sitten se menee vessanpönttöön.

Aloittajaa suosittelen etsiytymään ihan oikeiden kristittyjen pariin keskustelemaan aiheesta. Paikkakunnalta löytynee joko evlut: herätysliikkeiden toimipisteitä, helluntai- tai one way-seurakunta, tai luterilainen lähetyshiippakunta. Ainakin näiden piiristä pitäisi löytyä selkeitä vastauksia.

Vierailija
180/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan, koska tietoa on rajallisesti. En tiedä esim. varmuudella onko raamatun tekstejä muokattu tarkoituksella tai alunperinkin kirjoitettu pönkittämään tiettyjä agendoja. Luotan siihen, että Jeesus niminen ihminen on ollut olemassa, luotan siihen sanomaan mitä hän välitti ihmiskunnalle. Se riittää. Muita asioita on hyödytöntä pohtia, koska ihmisen tietämiselle on asetettu rajat. 

Kannattaisiko kumminkin kolkutella niitä rajoja ja ottaa selvää asioista. Vai pelkäätkö että voisi paljastua sellaista, joka ei stemmaakaan uskomuksiesi kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme