Keskustelua kristinuskosta
Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai? Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän. Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?
Kommentit (1854)
Moni kommentti on kuin saatanan itsensä keksimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous ei ole oma valinta, se on myötäsyntyinen ominaisuus josta monet jopa kärsivät. Homoseksuaalisuus ei ole syntiä. t. homon sisko
Homoudesta ei oletusarvoisesti kuulu kärsiä. Uskikset toki tekevät kaikkensa että siitä kärsittäisiin.
Homo kärsii, koska sielussaan tietää tekevänsä väärin. Ja lisäksi on Herran antamat fyysiset varoitusmerkit, kuten hiv ja aids.
Homo kärsi kun häntä kiusattiin koulussa, vanhemmat homot ovat kärsineet kun homous on pitänyt piilottaa yhteiskunnan tuomitsevaisuuden vuoksi. Veljeni ei kärsi, sillä koulukiusaus on muisto vain ja hänet hyväksytään omana ihanana itsenään. Hän on onnellinen 2 lapsen isä, aviomies ja arvostettu ammatissaan. Hän on ihmisistä parhain ja sielunsa voi hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Kiroiluiltamien logiikka on kummallinen. Siellä manataan ja kutsutaan pahaa paikalle. Paha on olemassa, miksi sitä pitää kutsua? Ja jos ei usko pahan olemassa-oloon, niin mikä syy sitten on pitää kiroiluiltamia?
Kun ihminen tiedollisella ja rationaalisella tasolla pääsee eroon aivopesulla iskostetuista valheellisista uskomuksista, se jättää usein jäljelle alitajuisia tai tiedostettuja irrationaalisia pelkoja. Tällaisia pelkoja voi olla esim. kiroilua kohtaan. Voin kuvitella, että jokin kiroiluiltaman tyyppinen tapahtuma voi auttaa pääsemään niistä eroon.
Toki ennen kaikkea ne luultavasti ovat hyviä paikkoja tavata samanhenkisiä ihmisiä. En tiedä kuinka paljon Suomessa on sitä ongelmaa, että uskonsa menettäneet jäävät kaipaamaan entistä yhteisöään, joka Jenkeissä on hyvin yleistä - koska siellä niin iso osa elämästä monilla pyörii seurakunnan ympärillä - mutta jos tällaista kaipuuta on, niin erilaiset uskonnottomien tapahtumat voivat paikata tätä tarvetta.
Itse en ole koskaan osallistunut kiroiluiltamiin enkä ole itse asiassa kuullutkaan sellaisista ennen tätä.
3. Mooseksen kirja
21:16 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
21:17 Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
21:18 Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton
21:19 jalkansa tai kätensä taittanut,
21:20 kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu.
21:21 Pappi Aaronin jälkeläisistä älköön kukaan, jossa on joku vamma, lähestykö uhraamaan Herran uhreja; hänessä on vamma, sentähden hän älköön lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
21:22 Kuitenkin hän syököön Jumalansa leipää, sekä korkeasti-pyhää että pyhää.
21:23 Mutta älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni; sillä minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous ei ole oma valinta, se on myötäsyntyinen ominaisuus josta monet jopa kärsivät. Homoseksuaalisuus ei ole syntiä. t. homon sisko
Homoudesta ei oletusarvoisesti kuulu kärsiä. Uskikset toki tekevät kaikkensa että siitä kärsittäisiin.
Homo kärsii, koska sielussaan tietää tekevänsä väärin. Ja lisäksi on Herran antamat fyysiset varoitusmerkit, kuten hiv ja aids.
Sellaistahan te yritätte homoille tyrkyttää. Häpeäisitte edes!
Vierailija kirjoitti:
Saatana kysyy, miksi Jumala loi sitten minut? Miksi Jumala loi kaiken pahan ja antaa sen tapahtua? Saatana syyttää Jumalaa inkvisitiosta ja kaikesta pahasta, mitä kirkko on tehnyt. Saatana haluaa kääntää kaiken toisinpäin. Ylpeys on hyvä. Maailma on paha, älä siis synnytä, nihilismi on hyve. Narsismi on hyve, rakasta itseäsi ja toteuta kaikki mielitekosi. Älä uhraa huomiselle, se on turhaa. Uhriudu, sinulla on siihen oikeus, se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisinä aikoina maan päällä tapahtuu kauheuksia. Miksi?
Milloin maan päällä ei olisi tapahtunut kauheuksia?
Niinpä, mutta viimeisinä aikoina lisätään kierroksia ihan huolella.
Eli ne viimeiset ajat oli joskus 1500 vuotta sitten koska siitä asti niiden kauheuksien määrä on ollut jatkuvassa laskussa?
1. Kor. 14:34-35 "Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua,
vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan
omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."
1. Tim. 2:11-12 "Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo
opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa."
3. Moos. 12:2-5 "Puhu israelilaisille ja sano: Kun vaimo tulee hedelmälliseksi ja synnyttää poikalapsen,
olkoon hän saastainen seitsemän päivää; yhtä monta päivää kuin hänen kuukautisensa kestävät, hän olkoon
saastainen. (4) Mutta vaimo pysyköön kotona kolmekymmentä kolme päivää puhdistavan verenvuotonsa
aikana; älköön hän koskeko mihinkään, mikä on pyhää, älköönkä tulko pyhäkköön, ennenkuin hänen
puhdistuspäivänsä ovat kuluneet umpeen. (5) Mutta jos hän synnyttää tyttölapsen, olkoon hän saastainen
kaksi viikkoa, samoinkuin kuukautisissaan, ja pysyköön kotona kuusikymmentä kuusi päivää puhdistavan
verenvuotonsa aikana."
5. Moos. 22:5 "Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä
jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana kysyy, miksi Jumala loi sitten minut? Miksi Jumala loi kaiken pahan ja antaa sen tapahtua? Saatana syyttää Jumalaa inkvisitiosta ja kaikesta pahasta, mitä kirkko on tehnyt. Saatana haluaa kääntää kaiken toisinpäin. Ylpeys on hyvä. Maailma on paha, älä siis synnytä, nihilismi on hyve. Narsismi on hyve, rakasta itseäsi ja toteuta kaikki mielitekosi. Älä uhraa huomiselle, se on turhaa. Uhriudu, sinulla on siihen oikeus, se on hyvä.
Äläkä vaan ota vastuuta itsestäsi tai hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet.
Vai on ne hiv ja aids Jumalan asettamia varoitusmerkkejä. Samaa ovat vissiin mm. kuppa, klamydia, tippuri jne. ja jopa huuliherpes! Älkää harrastako seksiä, ei homo- eikä heterosellaista tai tulee tauti!!
Ihmiselämä on kuin unta. Kovin vähän me ymmärretään ja tiedetään ihan aidosti oikeasti. Raamattu sanoo, antakaa rakkauden ohjata elämäänne. Ainakin jos sitä noudattaa niin ei voi mennä kovin pahasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia täytyy elää läheisessä suhteessa Jumalaan ja vaeltaa Hänen tietään joka päivä Armossa Eikä kääntyä luopio pastoreiden puoleen ja marssia pridessa, he eivät voi auttaa.
Eihän ne luopioita kun Jeesuksen uskon pitävät. Sun suhteesi " JUMALIIN " näkyy siinä ettet rakasta ketään ja sun arkissa vaellus on naurettavaa. Vertaat itseäsi Jeesukseen vai . Monenko synnit kävit sovittamassa ja kuollut ystäviesi puolesta ? Nythän on niin että Jeesuksen ystäviä saattaa löytyä vaikka homojen joukosta. Ja rakkautta. Ja armoa. Ala nyt opetella itä ensin itse.
Olen kristitty mutta en usko tempaukseen ei kuulu minun kirkkoni opetukseen. Ja myös kuolinvuoteella voi kääntyä uskoon.
Itselleni on tapahtunut paljon pahaa mutta ilman Jumalaa en olisi tässä. Miksi paha on tapahtunut,en tiedä mutta Jumala on pelastanut.
"mutta minä en salli, että vaimo opettaa"
No niin, no niin, oonks mä syntine ku oon luokanopettaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karl Marx oli saatananpalvoja, joka inhosi kristinuskoa.
Marxissa ja marxilaisuudessa on selkeä yhteys raamatun Kainin katkeruuteen, kateuteen ja pahantahtoisuuteen. Kain surmasi veljensä Abelin kateudesta, eikä katunut tekoaan, vaan purki vihaansa Jumalaan, joka oli hänen mielestä ollut epäoikeudenmukainen. Sama eksistentiaalinen ja nihilistinen viha ja katkeruus Jumalaa ja kaikkea olevaa kohtaan elää äärivasemmiston ajatuksissa edelleen.
Näkyyhän tuo viha selkeästi. Suvivirren sensurointi on vain pintaraapaisu marxilaisen intersektionalismi -ideologian halussa tuhota kristillinen länsimainen kulttuuri. Pahimmillaan tilalle on tarjolla kiroiluiltamia, joissa maailma nähdään paikkana, johon ei lapsia kannata synnyttää. Jos tuo ei ole nihilismiä, niin mikä? Vit
Elämä on lahja samoin syntymä.
Ei kaikki kristityt usko tempaukseen, monet muutkin asiat on Raamatussa kerrottu symboliikan voimin.
Vierailija kirjoitti:
Et kunhan et ala miestäs opettamaan ;)))
Vierailija kirjoitti:
Raamattua pitää lukea aikakontekstiin liittyen se opetetaan jo ala- asteella... Oma 4lk tietää sen jo kun koulussa opetetiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusata Jumalaa tuollaisella juupas eipäs pohdinnalla kun Raamattu puhuu selkeästi miehen ja naisen välisestä Avioliitosta ja Jeesus vahvistaa tämän Luomisjärjestyksessä. Samalla kun vaaditaan että Jumalan pitäisi hyväksyä tälläinen Raamattu sanoo että tunnustakaa syntinne. Jos siis yhtenä päivänä sanoo että anna minulle tämä Synti anteeksi ja ota se pois, sitten toisaalla maata miehen/naisen kanssa, eikö siinä ole ristiriita?
1, Koko Raamattu ei voi olla sanasta sanaan totta ja jotkin kohdat Raamatusta ovat varmasti epätotta
2. Meillä ei ole käytössä objektiivisia keinoja osoittaa, mitkä kohdat Raamatusta ovat kirjaimellisesti totta vs. symbolisesti totta tai symbolisesti totta vs. epätotta.
J: Ei ole olemassa yhtä tunnetusti oikeaa Raamatun tulkintaa
Kristityt tunnustaa syntejään toisilleen koko ajan myös kirkoissa ja ovat kavereita kuten Jeesus käski tunnustamaan syntinen TOISILLENNE . Näin teemme joka päivä. Kun sun ongelma on se että tuijotat muita. Jotkut makaa koirien lampaiden kanssa silleen. Käy niitä tuomitsemaan. Kyllä luonnoton seksi kuitenkin haittaa heitä itseään ei sinun tarvitse sitä lisätä.
Itseäni harmittaa etten voi kertoa kenellekään muutamasta asiasta jotka tapahtuivat kun lapseni oli vauva ja taapero. Ne olivat suoria viestejä Jumalalta enkä enää pelkää kuolemaa. Toivoisin että kaikki saisivat näitä kokemuksia ja että voisin kertoa tapahtuneesta.
Jumala ja Jeesus ja iankaikkinen elämä ovat totta.
Kiroiluiltamien logiikka on kummallinen. Siellä manataan ja kutsutaan pahaa paikalle. Paha on olemassa, miksi sitä pitää kutsua? Ja jos ei usko pahan olemassa-oloon, niin mikä syy sitten on pitää kiroiluiltamia?