Keskustelua kristinuskosta
Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai? Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän. Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?
Kommentit (1854)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miksi rikkaat, aateliset ja kirkossa työskentelevät saavat nauttia tällä hetkellä kaikesta maailman antimista, mutta köyhät ja huono-osaisille kerrotaan, että he pääsevät nauttimaan niistä vasta kuoltuaan ja tehtyään paljon työtä tämän eteen?
Jos joku rikkaiden eliitti olisi keksinyt uskonnon, jonka funktio on pitää orjat ja köyhät osiinsa tyytyväisenä, että saa itse nauttia rikkauksistaan ja vallastaan rauhassa niin sen oppi olisi sama kuin kristinuskon oppi. Keisarille se, mikä keisarin on, olemme kaikki Jumalan orjia, tärkeintä on kohtalo tuonpuoleisessa, orjakin voi päästä taivaaseen, helpompi on kamelin käydä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivaaseen - jokainen kohta ohjaa köyhää ja kipeätä tyytymään osaansa ja olemaan vaatimatta oikeudenmukaista kohtelua niiltä, jolla on rahaa ja valtaa.
Onhan Jumala Raamatussakin suonut uskollisilleen myös maallista vaurautta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi esim. Päivi Räsänen ei vaikene kun ottaa Raamatun niin sanasta sanaan totuutena?
Kyllä P. Räsänen vaikenee siinä kohtaa missä Raamatun mukaan pitääkin naisen vaieta, eli hän ei ole pappi.
Hyvä että kysytty, mut nämä kysymykset paljastavat, miten vähän kristinuskosta ja Raamatusta ymmärrätte :(
Tänne vaan, tämä ei poistu https://www.vauva.fi/keskustelu/5985487/uskon-jumalaan-haluatko-kysya-m…
Vierailija kirjoitti:
Muuten uskovat palstalla, mihin seurakuntaan voisin mennä lapseni kanssa ( 11 v) Helsingissä? Olen luterilainen mutta en tunne sitä kirkkoa omakseni enää. Haluaisin yhteysöllisempää. En halua julistaa mitään mutta Jumala on kutsunut minua jo pidempään ja olen saanut johdatusta. En tunne helluntailaisia tms mutta olisiko se meille hyvä yhteisö? Miten eroaa luterilaisuuden opeista?
Mene rauhanyhdistykselle seuroihin.
"No niin, no niin, oonks mä syntine ku oon luokanopettaja?"
Kyllä, olet syntinen, niinkuin minä ja kaikki muutkin. Ammatti ei tähän liity.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus lähestyy tällä hetkellä todella voimakkaasti ihmisiä, esim. muslimeja. He näkevät Jeesuksen ja kuulevat Hänen äänensä, kuten tässä videossa entinen terroristi kertoo:
Jumalan tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, koska Hän rakastaa meitä.
Mutta ei kuitenkaan tahdo ilmaista olemassaoloaan siten, että kaikilla ihmiskunnan ihmisillä olisi mahdollisuus uskoa siihen ja pelastua. On jättänyt lähetystyönsä toistaitoisille ihmisille vaikka kaikkivoipana voisi tehdä sen itse. Miten olet selittänyt asian itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi esim. Päivi Räsänen ei vaikene kun ottaa Raamatun niin sanasta sanaan totuutena?
Miksi hänen pitäisi vaieta? Uskovan pitää levittää evankeliumia.
Tuo on juuri se kristinuskon musta puoli. Pitää yrittää levitä kuin syöpä. Olisitte onnellisia uskossanne ja antaisitte muiden olla sitä omilla tavoillaan. Mikä ihme siinä on että kaikkeen pitää yrittää puuttua.
1. Kor. 14:3435
34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
Eli naispapit ja naissaarnaajat pitäkööt turpansa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"26Kuka sitten voi pelastua? kysyivät kuulijat. 27Jeesus vastasi: Mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle."
"Ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi."
Jeesuksen vierelle ristiinnaulittu rikollinenkin sai vielä tilaisuuden ja halusi ottaa vastaan Jumalan rakkauden. "Totisesti, tänä päivänä olet oleva minun kanssani paratiisissa."
Jumala kutsuu ja antaa mahdollisuuden viimeiseen hengenvetoon asti.
Entäpä he jotka kuuluvat muihin uskontokuntiin kuten esim. islam, juutalaisuus, hindut etc? Entäpä he jotka eivät ole koskaan edes kristinuskosta kuulleetkaan?
Maailmalla tapahtuu tälläkin hetkellä sellaista, että muslimit on nähneet unessa Jeesuksen, ymmärtäneet hänet Jeesukseksi ja kääntyneet kristityksi. Jumalalle kaikki on mahdollista.
Mutta ei tunnu olevan mahdollista tehdä itseään kaikille tiettäväksi. Vai onko niin, että haluaakin, että kaksi kolmasosaa ihmiskunnasta joutuu helvettiin kärsimään?
"Muuten uskovat palstalla, mihin seurakuntaan voisin mennä lapseni kanssa ( 11 v) Helsingissä? Olen luterilainen mutta en tunne sitä kirkkoa omakseni enää. Haluaisin yhteysöllisempää. En halua julistaa mitään mutta Jumala on kutsunut minua jo pidempään ja olen saanut johdatusta. En tunne helluntailaisia tms mutta olisiko se meille hyvä yhteisö? Miten eroaa luterilaisuuden opeista? "
Suosittelen lämpimästi, hyvää raamatullista opetusta ja rakastavaa yhteisöllisyyttä :)
"Jumalanpalvelus elämäksi ja seurakunta kodiksi" Helsingissä kaksi srk, Espoossa yksi ja Vantaalla yksi, tervetuloa <3
https://www.lhpk.fi/seurakunnat/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mutta minä en salli, että vaimo opettaa"
No niin, no niin, oonks mä syntine ku oon luokanopettaja?
Raamattua pitää lukea aikakontekstiin liittyen se opetetaan jo ala- asteella... Oma 4lk tietää sen jo kun koulussa opetetiin.
Tarkoitat varmaan että Raamattua pitää lukea kuin piru Raamattua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi vaieta? Uskovan pitää levittää evankeliumia.
Tuo on juuri se kristinuskon musta puoli. Pitää yrittää levitä kuin syöpä. Olisitte onnellisia uskossanne ja antaisitte muiden olla sitä omilla tavoillaan. Mikä ihme siinä on että kaikkeen pitää yrittää puuttua.
Sitä kutsutaan hädäksi toisista sieluista, rakkaudeksikin sitä voi kutsua.. Halutaan että kaikki pääsisivät taivaaseen <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristittyjä on maailmassa n.32%, heistä uskovaisia vähemmistö ja heistäkin ihan oikeasti taivaskelpoisia vain muutama. On aikamoista tuhlausta jos käytännössä meilkein kaikki maailman ihmiset, elävät ja jo ammoin kuolleet, tuikataan helvetillisiin vihtahousun karkeloihin. Kysymys kuuluu, mitä hiton järkeä ihmiskunnan luomisessa sitten oli????? Fiksumpaa olisi ollut luoda vain eläimet jotka viattomimmista viattomimpia.
Et nyt ole ihan ymmärtänyt kristinuskon sanomaa. Ihmiselle pelastuminen on vaikeaa, siksi Jumala tekee työn ihmisen puolesta.
" Laki ujuttautui maailmaan, jotta rikkomus moninkertaistuisi, mutta missä synti moninkertaistui, siellä armosta tuli mittaamaton. "
Et ymmärrä itsekään mitä kirjoitit. Etkä tietenkään vastannut kysymykseen. Oletko joku latteusautomaatti?
1. kirje Timoteukselle 2
8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä; 9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, 10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi. 11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; 12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. 13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; 14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
Mutta miksi jeesus varasti pikku pojan leivät, ja kalat ja jakoine koko kylälle ,voi pikku poikaraukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat, niin kaikki ihmiset pelastuvat. Jos kaikki ihmiset eivät pelastu, Jumala ei tahdo, että kaikki ihmiset pelastuvat.
Se ei mene ihan noin. Sinun mallissasi ihmisellä ei ole vapautta valita osaansa, vaan Jumala pakottaa kaikki luokseen.
Jumala on kaikkivaltias. Et taida oikein sisäistää mitä se tarkoittaa. Jos kaikkivaltias tahtoo jotakin niin mikä voisi estää sitä tapahtumasta?
Siis kaikki valtias.
Mikä voisi tulla sen tahdon tielle, kerro se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat, niin kaikki ihmiset pelastuvat. Jos kaikki ihmiset eivät pelastu, Jumala ei tahdo, että kaikki ihmiset pelastuvat.
Se ei mene ihan noin. Sinun mallissasi ihmisellä ei ole vapautta valita osaansa, vaan Jumala pakottaa kaikki luokseen.
Jumala on kaikkivaltias. Et taida oikein sisäistää mitä se tarkoittaa. Jos kaikkivaltias tahtoo jotakin niin mikä voisi estää sitä tapahtumasta?
Siis kaikki valtias.
Mikä voisi tulla sen tahdon tielle, kerro se.
Se, että Jumalalla on kaikki valta, ei tarkoita, että hänen on pakko käyttää sitä valtaansa joka tilanteessa kaikin mahdollisin tavoin. Jumalalla on myös valta antaa ihmisten tehdä päätöksiä siitä, haluavatko he seurata häntä vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi jeesus varasti pikku pojan leivät, ja kalat ja jakoine koko kylälle ,voi pikku poikaraukaa.
Jos Jeesus lainaa lapselta hänen leipiää ja kalojaan, monistaa ne niin että kaikille riittää ja myös lapsi saa lopussa saman verran tai jopa enemmän kuin hänellä aluksi oli, missä tässä on se varkaus?
Ne jotka ovat saaneet mahdollisuuden ja kieltäytyneet ovat elämästä Jeesuksen ja Jumalan luona taivaassa ovat tehneet valintansa. Ne jotka eivät ole kuulleet voivat vielä myöhemmin valita. Muslimit kieltävät Jeesuksen ainoaksi tieksi Jumalan luo, joten ovat selkeästi valinneet toisin. Juutalaiset samoin uskovat pelastuvansa ilman Jeesusta. Hindut odottavat syntyvänsä uudelleen tai vapautuvansa uudelleensyntymisestä, joten eivät ole ilmoittaneet halukkuuttaan liittyä Jessen porukkaan.
Islamin mukaan ei-muslimit ovat todella syntisiä ja joutuvat helvettiin, joten en ole heidän kanssaan. En ole vielä ilmoittanut uskovani Jessen tarjoukseen ja ottavani sitä vastaan, joten tällä hetkellä ikuisuus ilman Jumalan seuraa on tulossa. Kristinuskossa monet viittaavat siihen että ikuisuus Jumalan luona (paratiisi) on parempi vaihto ehto kuin että ei ole ikuisuutta Jumalan luona. Siinä ei tarvita paholaista, tulta ja talikkoa että vaihtoehto B on huonompi.