Keskustelua kristinuskosta
Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai? Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän. Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?
Kommentit (1854)
Vierailija kirjoitti:
Näissä uskonlahkoissa on juurikin se perusperiaate, että itse ollaan jotain pientä valittujen joukkoa ja muut joutuu kadotukseen, pimeyteen, tulimereen tai muihin kivoihin elämyspaikkoihin. Se oman erityisyyden korostaminen on se uskonnon imu. Eihän siitä nyt mitään tulisi, jos kaikki muutkin pääsisivät taivaaseen. Menisi maku koko taivaasta.
Ei ei ei, haluaisin minäkin, et kaikki pääsisivät taivaaseen! Siksihän täällä väännänkin, että edes joku uusi pääsisi <3
Minulle ei tuota mitään tyydytystä ajatus, että osa joutuu helvettiin. Minusta se on surullista. More the merrier!
Vierailija kirjoitti:
Taas on hukkunut lapsia, missä Jumala?
Äiti ja isä eivät vahtineet, nyt on Jumalan syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumala on ilmoittanut itsensä. Kenenkään ei ole pakko uskoa. Minä uskon. Tahdon seurata Jeesusta. Tein ratkaisuni ja taakse en katso.
Suosittelen kaikille. Me ollaan ikuisuusolentoja. Täällä maailmassa hallintavalta on Saatanalla, mutta hänen hallinnastaan on pääsyn pois valmistanut Jeesus Kristus.
Tällä pastalla Saatanan palvelija hämmentää ja herjaa. Sinä, joka kysyt "Kuka minä olen? Miksi olen syntynyt? Mikä tarkoitus tällä elämällä on? Mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Miksi tämä maailma on niin paha?" Näihin kysymyksiin on olemassa vastaus.
Saatana ei halua sinun tietävän kuinka arvokas olet Jumalalle. Ja että kaikella on merkitys.
Raamatussa jokaisella pienellä merkillä on tärkeä tarkoitus. Raamattu on täynnä koodattuja viestejä. Raamattu
Rationaalinen ihminen voi osallistua keskusteluun avoimella mielellä eikä jankutuksenomaisesti toistaa "todisteita", anteeksi vaan. Kaikella kunnioituksella kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisteilla ei ole vastausta maailman pahuuteen.
Ei heillä ole mitään vastauksenantovelvollisuutta siihen. Et tiedä mitä ateismi on.
Kyllä pimeydessä saa olla omasta halustaan.
Et ole esittänyt mitään todisteita siitä sinun valostasi. Olet kuule samassa pimeydessä. Ehkä synkemmässäkin vielä.
Et ole mikään portinvartija. Tuntuu että emme kykene tyydyttämään makuasi vaikka syöttäisimme sinulle kaviaaria lusikalla suoraan suuhun. Taidat olla vain jankkaamisen ilosta jankkaava. Torlli?
Ns. todistehullu on palstan vakiotrolleja. Ei kannata heittää helmiä sialle.
Minulla on loputon määrä todisteita esitettäväksi aina kun Hän ilmaantuu :) vaikka hän itse ei koskaan vakuuttuisi, hänen kyselynsä keräävät muita empiviä vakuuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä uskonlahkoissa on juurikin se perusperiaate, että itse ollaan jotain pientä valittujen joukkoa ja muut joutuu kadotukseen, pimeyteen, tulimereen tai muihin kivoihin elämyspaikkoihin. Se oman erityisyyden korostaminen on se uskonnon imu. Eihän siitä nyt mitään tulisi, jos kaikki muutkin pääsisivät taivaaseen. Menisi maku koko taivaasta.
Voi olla, että jonkun narsismia hivelee tuollainen ajattelu. Jumala kyllä haluaa, että kaikki pelastuisivat ja antoi siksi Jeesuksen ristille sovitustyöhön. Usko tähän on vaan ihmisjärjelle käsittämätöntä, v a i n Jumalan Pyhä Henki voi avata tämän ihmissydämelle. Se on oikeastaan yliluonnollista ja Jumalan ihme, että kukaan on uskossa.
Taas päästään siihen, että kaikkivoipa haluaa jotain, mutta ei kuitenkaan pysty sitä tekemään. Ja paras keino jonka
Entä jos onkin näin? Entäpä jos Raamattu onkin totta niin oudolla tavalla kuin on kirjoitettu?
Sinä ylpeähän et tähän taivu, olisit itse keksinyt niin paljon paremmat systeemit, keinot ja uskonnot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi valita Jeesuksen, rukoilu ja nöyrä mieli niin Jumala kyllä tällaiselle vastaa. Niin on Raamatussa luvattu, eli ei ole ketään joka "ei voi valita".
Niin mutta kun se raamattu on vain väite. Ei ole mitään syytä uskoa sitä.
Jaa, sinusta edes potentiaalinen helvetti ei ole mikään syy uskoa? Omapa on nyt valintasi, tiedosta se.
Kirjoitan sivusta henkilönä, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen Herrana ja Vapahtajana. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät usko minkäänlaiseen henkimaailmaan, ei kolmiyhteiseen Jumalaan, ei hindulaisuuden jumaliin, ei Odiniin, ei mihinkään. Helvetti ja kaikki sen vastineet eri uskonnoissa ovat tällaisille ihmisille täysin samaa kastia, asioita, joiden olemassaoloon he eivät usko. Niinpä ajatus tällaisen iankaikkisen kärsimyksen tyyssijasta ei ole heille millään tapaa relevantti, eivätkä he koe tarpeelliseksi alkaa uskoa Jumalaan sinne joutumisen pelossa.
Valitettavan usein kristinuskoa pyritään levittämään pelko edellä: jos et usko, joudut kadotukseen. Kuten sanoin, uskon Jeesuksen olevan todellinen Jumalan Poika, mutta myös tämä toinen ihminen pitäisi saada vakuuttumaan samasta asiasta, mikäli hänen halutaan tulevan kristityksi ja alkavan miettiä kuolemanjälkeistä olotilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isä eivät ole omnipresenttejä ja omnipotentteja, Jumala on. Tämä itseasiassa tarkoittaa, että jos Jumala on olemassa, niin hän rikkoi Suomen lakia, koska ei tehnyt voitavaansa pelastaakseen nämä.
Vierailija kirjoitti:
Saatanalla on vielä vähän aikaa valtaa täällä, syytä sitä.
Vielä ei olla taivaassa, eikä enää paratiisissa. Kenelle tulee yllätyksenä, että syntiinlangenneessa maailmassa on kaikkea ikävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumala on ilmoittanut itsensä. Kenenkään ei ole pakko uskoa. Minä uskon. Tahdon seurata Jeesusta. Tein ratkaisuni ja taakse en katso.
Suosittelen kaikille. Me ollaan ikuisuusolentoja. Täällä maailmassa hallintavalta on Saatanalla, mutta hänen hallinnastaan on pääsyn pois valmistanut Jeesus Kristus.
Tällä pastalla Saatanan palvelija hämmentää ja herjaa. Sinä, joka kysyt "Kuka minä olen? Miksi olen syntynyt? Mikä tarkoitus tällä elämällä on? Mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Miksi tämä maailma on niin paha?" Näihin kysymyksiin on olemassa vastaus.
Saatana ei halua sinun tietävän kuinka arvokas olet Jumalalle. Ja että kaikella on merkitys.
Raamatussa jokaisella pienellä merkillä on tärkeä tarkoitus. Raamattu on täynnä koodattuja viestejä. Raamattu on "yliluonnollinen", ei ihmisjärjellä selitettä
Raamattu on vain sepite. Siinä ei mitään koodattua. Ihmisjärjellä siitä ei tosiaankaan löydä mitään järjellistä. Saatanasta ja jumalasta ei ole mitään näyttöä. Vanhempasi valehtelivat sinulle. Tietämättään tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisteilla ei ole vastausta maailman pahuuteen.
Ei heillä ole mitään vastauksenantovelvollisuutta siihen. Et tiedä mitä ateismi on.
Kyllä pimeydessä saa olla omasta halustaan.
Et ole esittänyt mitään todisteita siitä sinun valostasi. Olet kuule samassa pimeydessä. Ehkä synkemmässäkin vielä.
Et ole mikään portinvartija. Tuntuu että emme kykene tyydyttämään makuasi vaikka syöttäisimme sinulle kaviaaria lusikalla suoraan suuhun. Taidat olla vain jankkaamisen ilosta jankkaava. Torlli?
Ns. todistehullu on palstan vakiotrolleja. Ei kan
Minulla on loputon määrä todisteita esitettäväksi aina kun Hän ilmaantuu :) vaikka hän itse ei koskaan vakuuttuisi, hänen kyselynsä keräävät muita empiviä vakuuttumaan.
Niin, ehkä todistehullun jankutuskin vielä koituu taivasten valtakunnan parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että jonkun narsismia hivelee tuollainen ajattelu. Jumala kyllä haluaa, että kaikki pelastuisivat ja antoi siksi Jeesuksen ristille sovitustyöhön. Usko tähän on vaan ihmisjärjelle käsittämätöntä, v a i n Jumalan Pyhä Henki voi avata tämän ihmissydämelle. Se on oikeastaan yliluonnollista ja Jumalan ihme, että kukaan on uskossa.
Taas päästään siihen, että kaikkivoipa haluaa jotain, mutta ei kui
Mihin minun pitäisi taipua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>> kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän. Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään? <<
Ei. Taivaaseeen ei mene mitään "valiojoukkoa", vaan joukko, joka on tunnustanut syntinsä ja pyytänyt niitä anteeksi. Sen takia, että he ovat näin nöyrtyneet, he Jeesuksen ristintyön ja Jumalan antaman armon tähden ovat sen jälkeen pyhiä Jumalan silmissä.
Ja tämä pyhien joukko on "piskuinen lauma" Jeesuksen omien sanojen mukaan. Jeesus sanoi, että monet menevät kadotukseen; "se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät". Ei kuitenkaan Jumalan tahdosta, sillä Raamatun mukaan Jumalan tahto on, että kaikki löytäisivät totuuden ja pelastuisivat. Mutta mone
En saa tätä lainaustoimintoa toimimaan, mutta en minäkään ymmärrä sitä helvetin karmeutta. Tai sikäli ymmärrän, että koska vain Jumala on hyvä, niin jos joutuu lopulliseen eroon Jumalasta, eli paikkaan missä Jumala ei ole, ei siellä silloin voi olla mitään hyvää.
Ihmisellä on vapaa tahto, hän haluaisi hallita ja kun jokainen haluaa olla oman elämänsä Jumala ja luoja niin aika mielenkiintoiseksi menee. Saattaa tulla erimielisyyksiä. En minä voi mitään sille että niin moni vihaa Jumalaa. Toivon ettei, yritän kertoa että Jumala haluaa antaa sinulle perintöosan taivaassa, pyyhkiä jokaisen kyyneleen. Mutta kun ei kelpaa.
Kyllä tässäkin ketjussa on vastattu kysymyksiin vaikka muuta väittää joku. Jos yksi ihminen ei pidä Raamattua tai luomakuntaa minkäänlaisena todisteena, suotakoon se hänelle. Minulle ne on mahtavia todistuksia täynnä. Minulle ne on logiikkaa täynnä.
On kiva että on muitakin uskovia, monet heistä arvostettuja tiedemiehiä ja tutkijoita. Gary Waynea monet muunuskoiset arvostaa. Se on upeaa että joku joka ei ole uskossa haluaa kuunnella hänen juttujaan.
Chuck Missler on niin päräyttävä, että moni vankkumaton ateisti on päässyt kahleistaan. Jumalalle kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tosi syvällä luopumuksen tilassa. Samaan aikaan esimerkiksi Kiinassa ja Lähi-Idässä paljon herätystä. Vaikka tilastoissa ja kartoissa näytetään Suomi kristittynä maana, on uskovia enemmän niissä maissa joissa se on kiellettyä (uskoa Jeesukseen).
Helpommin muslimi tulee uskoon kuin suomalainen. Tänne tarvittaisi lähetystyöntekijöitä. Täällä maaperä on yhtä kovaa kuin Japanissa 🤔
Japanista kuuluu parhaillaan hyviä uutisia. Gospelsamuarai Instagramissa kertoo kuinka Tokiossa Uenon puistossa on saatu monille kertoa Jeesuksesta ja ihmiset (jopa 70) ottivat sanoman vastaan. Ja välillä kuuluu uutisia Osakasta, kuten tänään. Sielläkin Jeesus toimii ja pelastaa, yksi ihminen kerrallaan.
Heh, jopa seitsemänkymmentä. Hautakivessäsi varmaan tulee lukemaan, että kuoli suhteellisuudentajuihinsa tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isä eivät ole omnipresenttejä ja omnipotentteja, Jumala on. Tämä itseasiassa tarkoittaa, että jos Jumala on olemassa, niin hän rikkoi Suomen lakia, koska ei tehnyt voitavaansa pelastaakseen nämä.
Nyt on jo vähän väsynyttä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas päästään siihen, että kaikkivoipa haluaa jotain, mutta ei kuitenkaan pysty sitä tekemään. Ja paras keino jonka
Et näköjään tajua Jumalan kaikkivoipaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyttäjä se syyttää, eli saatana nyt sinun suullasi. Sinä olisit NIIN paljon parempi jumala! Vankilaan nyt joutaa tämä meille esitetty Jumala, ihan Suomen lakia rikkonut.
Keksi lisää, niin kauan että väsyt ja nöyrryt.
Vierailija kirjoitti:
"Ja tämä pyhien joukko on "piskuinen lauma" Jeesuksen omien sanojen mukaan."
Hän sanoi nämä sanat piskuiselle opetuslapsijoukolleen. Lue koko konteksti äläkä nypi sanoja irti siitä. Se on tympeätä.
Älä selitä, että raamattu on totta. Varsinkaan lapsille. Se on tympeää.
Vierailija kirjoitti:
todistehullun
Mitäs Jeesus sanoikaan hulluksi nimittelemisestä? Vai onko se synti vain silloin, kun sitä ei käytetä kristinuskolle positiivisessa hengessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ei tarvitse pelastua yhtään mihinkään millään "sovitustyöllä". Kyse on ihan vain siitä, että roomalaiset menivät tappamaan sen Jeesuksen ja hänen seuraajiensa piti siksi keksiä siihen sitten jokin vaikuttava uskonnollinen perustelu, miksi jumala sen salli. Todennäköisesti koko tämä uskonto olisi hyvin erinäköinen tai jäänyt jonkinlaiseksi merkityksettömäksi juutalaisuuden sivuhaaraksi, jos roomalaiset eivät olisi antaneet sille marttyyria, jonka ympärille saatiin rakennettua vetävä ja manipulatiivinen tarina.
Taas päästään siihen, että kaikkivoipa haluaa jotain, mutta ei kuitenkaan pysty sitä tekemään. Ja paras keino jonka keksi saada haluamansa oli verinen kidutusmurha.