Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
481/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tämän oheisen videon eilen ja oli kyllä mahtava todistus Jumalasta! Muslimi nainen löysi Jeesuksen ja joutui siitä moniin vaikeuksiin, mutta miten Jumala onkaan kääntänyt kaikki ne voitoksi!

Jos yhtään epäilet Jumalan olemassaoloa ja Jeesuksen voimaa, katso tämä:

Ihan joka ainoan uskonnon piiristä löytyy "mahtavaa todistusta" uskonnon totuudesta. Tälle on kolme vaihtoehtoista selitystä:

1. Kaikki uskonnot ovat totta/tavoittavat jotakin todellista, eikä yksikään niistä ole ainoa totuus

2. Vain yksi uskonnoista on totta, muiden uskontojen piiristä löytyvät "mahtavat todistukset" ovat jotain muuta kuin "mahtavaa todistusta" uskonnon totuudesta

3. Kaikki uskonnot ovat epätotta

Mitä perusteita meillä on ajatella, että vaihtoehto 2 on totta?

Tähän pitää vielä todeta, ettei todellakaan löydy. Kuka muu on noussut kuolleista? Hän todisti sillä sanansa tosiksi. Ota huomioon, että opetuslapset kaikki järkiään kuolivat koska eivät kieltäneet Jeesuksen ylösnousemusta, jonka silminnäkijöitä he olivat. Mutta tiedän, koska olen itse ollut kuten sinä, ettei ihminen voi uskoa, ellei Pyhä Henki sitä vaikuta. Mutta toivoisin, että voisimme keskustella kunnioittavasti. Olemme ihmisiä kaikki, arvokkaita ja rakkaita. Ei ole syytä alkaa pilkkaamaan. Hyväksytään se, että me uskomme eri lailla, eikö niin?

Vierailija
482/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne taivaaseen kaikki pääsevät, vaikka ei olisi minkään uskonnon edustaja. Taivas tai miksi sitä kutsumme on oikea kotimme ja meillä ei ole enää fyysisen maailman rajoitteita. Toki sielumme on aina puhdas alusta lähtien, mutta ihmiskehossa teemme toisia kohtaan väärin. Ja näemme nämä tekomme kuoleman jälkeen, että miten vaikuttanut muihin ja toki myös ne hyvät teot. 

Lystejä nämä toiveajattelut taivaasta ja sielusta, jotka eivät perustu minkäänlaiseen todistusaineistoon. 

Todistus olet sinä itse. Huomiosi ja se kuinka ärsyynnyt uskovaisista on paras todiste koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on lesbo. Hän ei tunne minkäänlaista kiinnostusta miehiin kuin vain kaverimielessä, ei ole koskaan tuntenutkaan. Jo pelkkä ajatuskin seksistä miehen kanssa kuulemma yököttää, ihan kuten minua seksi naisen kanssa. Hän haaveilee häistä, lapsista ja perhe-elämästä kuten moni muukin nuori nainen. Hän ei harrasta yhden yön juttuja vaan haluaa pysyvän parisuhteen. Miksi hän muka olisi sen syntisempi kuin saman ikäinen hetero? 

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi jotta he yhtyisivät ja täyttäisivät maan. Se on siis jumalan tahto ei ihmisen.

No enää ei sitten tarvitsekaan kuin esittää jokin todiste tuollaisen jumalan olemassaolosta.

Oletko nähnyt naisia? Entä miehiä? Katso peiliin, löysit jo puolet todisteista :)

Et edelleenkään ymmärrä mitä todiste tarkoittaa. Jonkin asian olemassaolo ei ole todiste tekijästä. Sinun logiikallasi voin väittää, että lentävä spagettihirviö loi maailman ja esittää maailman todisteena siitä. Molemmat ovat yhtä valideja.

Vierailija
484/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä :)

Vierailija
485/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tämän oheisen videon eilen ja oli kyllä mahtava todistus Jumalasta! Muslimi nainen löysi Jeesuksen ja joutui siitä moniin vaikeuksiin, mutta miten Jumala onkaan kääntänyt kaikki ne voitoksi!

Mitenkäs ne noin 6 miljardia muuta ihmistä? Tiedätkö kuinka paljon on miljardi? Entä kuinka pieni hitunen on yksi miljardista?

Vierailija
486/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne taivaaseen kaikki pääsevät, vaikka ei olisi minkään uskonnon edustaja. Taivas tai miksi sitä kutsumme on oikea kotimme ja meillä ei ole enää fyysisen maailman rajoitteita. Toki sielumme on aina puhdas alusta lähtien, mutta ihmiskehossa teemme toisia kohtaan väärin. Ja näemme nämä tekomme kuoleman jälkeen, että miten vaikuttanut muihin ja toki myös ne hyvät teot. 

Lystejä nämä toiveajattelut taivaasta ja sielusta, jotka eivät perustu minkäänlaiseen todistusaineistoon. 

Todistus olet sinä itse. Huomiosi ja se kuinka ärsyynnyt uskovaisista on paras todiste koskaan.

Sinun huomiosi ja ärsyyntymisesi ateisteista on siis paras todiste koskaan, että jumalaa ei ole. Sinä itse olet se todistus. (Et edelleenkään tiedä mikä on todiste.)

Vierailija
487/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka ainoan uskonnon piiristä löytyy "mahtavaa todistusta" uskonnon totuudesta. Tälle on kolme vaihtoehtoista selitystä:

1. Kaikki uskonnot ovat totta/tavoittavat jotakin todellista, eikä yksikään niistä ole ainoa totuus

2. Vain yksi uskonnoista on totta, muiden uskontojen piiristä löytyvät "mahtavat todistukset" ovat jotain muuta kuin "mahtavaa todistusta" uskonnon totuudesta

3. Kaikki uskonnot ovat epätotta

Mitä perusteita meillä on ajatella, että vaihtoehto 2 on totta?

En usko vaihtoehto kolmoseen, koska Jeesuksessa ei ole kysymys uskonnosta. Ymmärrän, että tätä ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä, en minäkään ymmärtänyt ennen kuin Hän avasi minulle nämä asiat. En ole pakottamassa ketään uskomaan, sillä se ei ole minun tehtäväni, mutta muista ,että olen elänyt myös elämää ilman Jeesusta. Minä tiedän senkin puolen asioista, mutta sinä et varmaankaan tiedä tätä puolta. Olet Jeesukselle tosi rakas ja rukoilen puolestasi!

Ja minä ajattelen puolestasi, ilmeisesti myös tässä keskustelussa, koska näytät olevan, anteeksi nyt vaan, suunnaton älyllinen pelkuri. Vastauksesi kysymykseen muistuttaa hieman ontologista argumenttia Jumalan olemassaololle, jossa sanaleikillä määritellään Jumala olemassaolevaksi, ja sitten teeskennellään, että Jumalan olemassaolo on jotenkin muka todistettu. Tässä tapauksessa "määrittelit" kristinuskon joksikin muuksi kuin uskonnoksi ja teeskentelit, että olit sillä vastannut kysymykseen.

Mitä syitä meillä on ajatella, että kristinuskon puolesta esitetyt "mahtavat todistukset" saavuttavat jotain todellista, mutta islamin, hindulaisuuden, mormonismin, skientologian, Taivaan portin jne. puolesta esitetyt "mahtavat todistukset" eivät?

Vierailija
488/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun huomiosi ja ärsyyntymisesi ateisteista on siis paras todiste koskaan, että jumalaa ei ole. Sinä itse olet se todistus. (Et edelleenkään

Näiden keskustelujen aloittaja on yleensä ateisti.

Vierailija
489/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka ainoan uskonnon piiristä löytyy "mahtavaa todistusta" uskonnon totuudesta.

Tähän pitää vielä todeta, ettei todellakaan löydy. Kuka muu on noussut kuolleista? Hän todisti sillä sanansa tosiksi. Ota huomioon, että opetuslapset kaikki järkiään kuolivat koska eivät kieltäneet Jeesuksen ylösnousemusta, jonka silminnäkijöitä he olivat. Mutta tiedän, koska olen itse ollut kuten sinä, ettei ihminen voi uskoa, ellei Pyhä Henki sitä vaikuta. Mutta toivoisin, että voisimme keskustella kunnioittavasti. Olemme ihmisiä kaikki, arvokkaita ja rakkaita. Ei ole syytä alkaa pilkkaamaan. Hyväksytään se, että me uskomme eri lailla, eikö niin?

Ei meillä ole lähimainkaan riittäviä perusteita ajatella, että Jeesus nousi kuolleista. Lue/kuuntele joskus muitakin kuin apologeettoja.

"Opetuslapset kaikki järkiään kuolivat koska eivät kieltäneet ylösnousemusta" - mistä ihmeestä tämän keksit? Paavali ja Pietari todennäköisesti kyllä, joskin he oletettavasti kuolivat osana Neron vainoja, jossa hän teki kristityistä syntipukin Rooman palolle. On epätodennäköistä, että yksikään kristityksi tiedetty olisi välttynyt kuolemantuomiolta, vaikka olisi kieltänyt uskonsa jokaisena valveillaolohetkenään viikon putkeen, koska se ei ollut syy tuomiolle. Syy oli väitetty osallisuus Rooman palon sytyttämiseen.

Mitä tulee muihin "opetuslapsiin", heidän kohtalostaan ei ole tietoa. Tarinat heidän seikkailuistaan ja marttyyrikuolemistaan perustuvat kirjoituksiin, jotka on kirjoitettu satoja vuosia tapahtumien jälkeen. ja kaikella todennäköisyydellä ne ovat sataprosenttisesti fiktiota.

Tiedätkö, mikä oli Taivaan Portti? Se oli ns. ufokultti, jossa muutama kymmentä seuraajaa teki parin vuosikymmenen kultissa viettämisen jälkeen johtajansa opastuksella i tse mu rhan, uskoen, että heidän sielunsa pääsevät avaruusaluksen kyytiin ja saavat uuden kehon. Jopa jokunen kultista aiemmin eronnut seurasi täysin oma-aloitteisesti perässä. Miksi nämä profeettansa kanssa vuosikymmeniä viettäneet olisivat tehneet näin, mikäli heidän profeettansa oli huijari? Kai sen parin vuosikymmenen läheltä seuraamisen perusteella olisi huomannut?

Minä keskustelen kunnioittavasti niin kauan kun kysymyksiin vastataan suoraan, eikä väistellä. Toivon, että sinäkin kunnioittaisit minua niin paljon, ettet kirjoittaisi tyhjänpäiväisiä ja hyödyttömiä "Jeesus rakastaa sinua" -lätinöitä ennen kuin olet osoittanut sen olevan totta. Sotkevat keskustelua ja pidentävät lainauksia täysin turhaan.

Vierailija
490/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä Taivaan Portista, että jos haluaa nähdä uskostaan täysin vakuuttuneita, autuaan onnellisia ihmisiä niin Taivaan Portin Exit statements -videolta löytyy.

Vierailija
491/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja jos väittelen antivaxxerin kanssa, niin huomioni, ja se, kuinka ärsyynnyn antivaxxereista on paras todiste koskaan antivaxxerismin puolesta. Se, että heidän uskomuksensa ovat ilmeisen virheellisiä ja vahingollisia ei liity asiaan mitenkään.

Vierailija
492/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on lesbo. Hän ei tunne minkäänlaista kiinnostusta miehiin kuin vain kaverimielessä, ei ole koskaan tuntenutkaan. Jo pelkkä ajatuskin seksistä miehen kanssa kuulemma yököttää, ihan kuten minua seksi naisen kanssa. Hän haaveilee häistä, lapsista ja perhe-elämästä kuten moni muukin nuori nainen. Hän ei harrasta yhden yön juttuja vaan haluaa pysyvän parisuhteen. Miksi hän muka olisi sen syntisempi kuin saman ikäinen hetero? 

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi jotta he yhtyisivät ja täyttäisivät maan. Se on siis jumalan tahto ei ihmisen.

Jeesus myös sanoi näin;

19:11 Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.

19:12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Raamatun mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen.

Miehestä ja naisesta tietenkin tulee yksi liha, eli syntyy se lapsi. Mies ja nainen tulee yhdeksi lihaksi (liha on se lapsi).

Lesbopari ei siis luonnollisesti kykene tulemaan yhdeksi lihaksi. 

Jeesus sanoi, että on sellaisia jotka äidin kohdusta asti ovat avioon kelpaamattomia, eli tämä käsittää myös näitä, jotka ovat kohdusta saakka, syntyneet esimerkiksi lesboiksi tai homoiksi. Se on sellainen asia jota ei voi väkisin toisessa muuttaa.

Joku poikalapsi saattaa ihan pienestä pitäen omata vaikkapa feminiinisiä piirteitä, ilman sen enempää asiaa tämä poika edes miettimättä. Monesti näille äideille ei ole edes yllätys jos kertoo sitten aikuisena olevansa suhteessa miehen kanssa.

Minä näen asian niin, että ihmisen seksuaalisuus, on sitten homo tai hetero, voi olla vääristynyttä, miettikää vähän.. On sellaisia jotka ovat syntyneet homoiksi. Se ei automaattisesti ole vääristynyttä seksuaalisuutta.

Voitte miettiä ihan itse että mikä on vääristynyttä seksuaalisuutta ja sitä löytyy niin homoilta kuin heteroiltakin.... Sellaisia asioita ei tänne edes viitsi kirjoittaa tai halua ajatella.

..

Vierailija
493/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei muuten rukoile. Sinulla ei ole mitään todistusaineistoa tuon tuulesta temmatun väitteen puolesta. Olet lukenut sen jostain luulevaisten pamfletista."

Ellei, niin aina voi rukoilla vaikka vanhempana. 

Monet ihmiset myös alkavat automaattisesti rukoilemaan, jos vaikka läheinen joutuu sairaalaan tai lapsi on sairaana. Tai jotain vastaavaa, kun ei ole enää mitään muuta, löytyykin sieltä sisältä se puhe Jumalalle. Mieti tätä. :)

Vierailija
494/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus myös sanoi näin;

19:11 Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.

19:12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat av

Minä ymmärrän tuon "miehestä ja naisesta tulee yksi liha" niin että heistä tulee yksi yksikkö, he ovat yhtä. Riippumatta siitä saavatko lapsia vai eivät. Ja niinhän siinä kai sanotaankin, paitsi kun en alkukieltä ymmärrä niin olen käännösten varassa.

Vierailija
495/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ymmärrän tuon "miehestä ja naisesta tulee yksi liha" niin että heistä tulee yksi yksikkö, he ovat yhtä. Riippumatta siitä saavatko lapsia vai eivät. Ja niinhän siinä kai sanotaankin, paitsi kun en alkukieltä ymmärrä niin olen käännösten varassa."

Mutta mikä on liha? Liha on ruumis. Se ei ole tila, ei yksikkö, ei suhde. 

Vierailija
496/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei muuten rukoile. Sinulla ei ole mitään todistusaineistoa tuon tuulesta temmatun väitteen puolesta. Olet lukenut sen jostain luulevaisten pamfletista."

Ellei, niin aina voi rukoilla vaikka vanhempana. 

Monet ihmiset myös alkavat automaattisesti rukoilemaan, jos vaikka läheinen joutuu sairaalaan tai lapsi on sairaana. Tai jotain vastaavaa, kun ei ole enää mitään muuta, löytyykin sieltä sisältä se puhe Jumalalle. Mieti tätä. :)

Itse ajattelen, että poikkeuksellinen kriisitilanne, varsinkin sellainen, jonka ratkaisuun ei pysty itse vaikuttamaan, saa jotkut ihmiset sohimaan sokkona pimeään aivan minkä hyvänsä avun löytämiseksi. Missään tapauksessa en näkisi, että poikkeuksellinen kriisi ja sen aiheuttama psykologinen kaaos olisi jotenkin otollinen olotila syvien totuuksien löytämiseen. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
497/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi ilmanmuuta olla sinulle yhtä valideja. Monille muille näin ei ole. Jokainen omalla kohdallaan päättää, mitä todisteita hän tarvitsee. Tämä pätee ihan kaikkeen. Itseasiassa joudumme kaikessa valitsemaan uskommeko mitä näemme ja kuulemme. Aistimme ja muistimme voi myös tehdä tepposia.

Jeesus sanoo että usko niin pelastut, sinä valitset itse uskotko vai etkö.

Lööpissä sanotaan että sipsit aiheuttaa syöpää. Sinä valitset otatko vakavasti vai et.

Naapurin mummo sanoo että Virtasen Lissu varasti hänen viinerit viime yönä. Todisteita ei ole. Lissu kieltää.

Vierailija
498/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä ymmärrän tuon "miehestä ja naisesta tulee yksi liha" niin että heistä tulee yksi yksikkö, he ovat yhtä. Riippumatta siitä saavatko lapsia vai eivät. Ja niinhän siinä kai sanotaankin, paitsi kun en alkukieltä ymmärrä niin olen käännösten varassa."

Mutta mikä on liha? Liha on ruumis. Se ei ole tila, ei yksikkö, ei suhde. 

Raamattu puhuu lihasta tarkoittaen ihmistä tässä maailmassa. Paavali puhuu lihasta että liha haluaa näitä maailman asioita, ja kaikkea Jumalan tahdon vastaista. Liha haluaa tehdä syntiä. Liha on muutakin kuin lihaklöntti, se on meidän halut ja tunteet, "sielullisuus, sentimentaalisuus". Ehkä kaikki muu paitsi persoona. Nämä on nyt vaan mun pohdintoja ja tulkintoja. Voinhan olla väärässä. Mutta meidän pitäisi olla Pyhän Hengen temppeli, tai me ollaankin. Jumalan tahto on ettei murehduteta Pyhää Henkeä.

Vierailija
499/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi ilmanmuuta olla sinulle yhtä valideja. Monille muille näin ei ole. Jokainen omalla kohdallaan päättää, mitä todisteita hän tarvitsee. Tämä pätee ihan kaikkeen. Itseasiassa joudumme kaikessa valitsemaan uskommeko mitä näemme ja kuulemme. Aistimme ja muistimme voi myös tehdä tepposia.

Jeesus sanoo että usko niin pelastut, sinä valitset itse uskotko vai etkö.

Lööpissä sanotaan että sipsit aiheuttaa syöpää. Sinä valitset otatko vakavasti vai et.

Naapurin mummo sanoo että Virtasen Lissu varasti hänen viinerit viime yönä. Todisteita ei ole. Lissu kieltää.

Voitko valita uskoa jotain sellaista, joka on parhaan ymmärryksesi mukaan epätotta? Voitko valita uskoa, että jos ostat kaupasta kaksi vihreää omenaa ja kaksi punaista omenaa, niin ostat yhteensä viisi omenaa?

Vierailija
500/1854 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne noin 6 miljardia muuta ihmistä? Tiedätkö kuinka paljon on miljardi? Entä kuinka pieni hitunen on yksi miljardista?

Olen yliopistoni käynyt minäkin, joten osaan kyllä laskea. Ei ole tarvetta alkaa pilkkaamaan älyäni, varsinkaan et tunne minua laisinkaan. Voisin kysyä sinulta vastavuoroisesti, montako akateemista loppututkintoa sinulla on, mutta en kysy. Toivon, että ihmiset, jotka vilpittömästi etsivät totuutta, tarkkailevat sitä, millä tavalla me puhumme toisillemme; onko se kunnioittavaa vai ei. 

Toiseksi, Jumala kutsuu ihan jokaista ihmistä; Hän rakastaa kaikkia luotujaan. Kuitenkin hän antaa meille vapauden valita. Jeesuksen kanssa ristiinnaulittiin kaksi ryöväriä. Toinen pilkkasi Jeesusta, mutta toinen sanoi ainoastaan nämä sanat: "Muista minua, kun tulet valtakuntaasi." Ja muistatko, mitä Jeesus vastasi? Hän sanoi:"Jo tänään sinä olet minun kanssani paratiisissa." Näin vähän tarvittiin, että ryöväri pelastui kadotukselta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän