Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt parisuhteeseen: asumusero

Vierailija
23.07.2025 |

Parisuhde täynnä ongelmia jo useamman vuoden. Kaksi alle 15 vuotiasta lastakin on.

Ehdotin miehelle asumuseroa, jotta saataisiin jotain tolkkua tähän tilanteeseen. Kierretään kehää. 

Mies suuttui ehdotuksesta ja sanoi minun haluavan muuttaa vain, jotta voisin pettää. On vihainen, etten kertonut heti suunnitelmistani, vaikka olen puhunut hänelle asiasta jo pitkään. On totta, että ollaan molemmat petetty eikä luottamusta ole kummallakaan. Myönnän, että kävin vuokra-asuntoa katsomassa kertomatta siitä miehelle, mutta muuten olen kertonut ajatuksistani kyllä. Ehkä olisi pitänyt tämäkin hänelle kertoa jo ennen mitään päätöstä?

En varsinaisesti halua erotakaan, se tuntuu liian raskaalta. Mutta ei tämä toimikaan, ei näin.

Nyt tämä asumuseroasia yms menneet tapahtumat kävivät miehen hermoille niin, ettei ole antanut nukkua ja kirsikkana kakun päälle sylki naamalle. Miksi hän käyttäytyy noin? Oikeastaan tämä viimeinen sinetöi, että mulla ei taida olla vaihtoehtoja. En halua tällaista enää.

Olen joskus ollut väkivaltaisessa suhteessa ja tässäkin suhteessa on aiemmin ollut niitä ongelmia puolin ja toisin. Pitkään vaikutti sen osalta olevan jo aikuistuttu. Mutta nyt kuitenkin yksi ylilyönti. Onko mulla vaihtoehtoja enää.

Väsynyt. Mies ei halua puhua käytännön asioista tai meidän suhteesta. Syyttelee vaan, että mulla on kuitenkin uusi mies katsottuna ja siksi haluan pois. Mä vaan haluaisin omaa rauhaa ja aikaa miettiä, miten tähän on tultu ja miten tästä eteenpäin. 

En minäkään hääppöinen vaimo ole, tiedän sen. Mies löytää kyllä paremmankin, jos haluaa. 

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvottaminen ja naamalle sylkeminen ovat sellaisia asioita, että ero on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
2/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla taida olla vaihtoehtoja. Aivan järkyttävässä suhteessa olet. Varmaankin ihan sama mitä teet ja mies pitää sinua pettäjänä. Toki kerroitkin pettäneesi.

En minä ainakaan halua elää suhteessa, jossa ei ole luottamusta, ja ei miehesi kuulosta sinua rakastavan. Haluaa vain pitää kulissit, kun jätetty mieshän on surkimus.

Olen itsekin eronnut. Sain niin kylmää kohtelua omassa avioliitossani ja koin taloudellista hyväksikäyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvottaminen ja naamalle sylkeminen ovat sellaisia asioita, että ero on ainoa oikea ratkaisu.

Yhtäkään ylilyöntiä ei tule antaa anteeksi, vaikka olisi sen kohtelun vähän ansainnutkin?

Vierailija
4/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulosta terveeltä suhteelta. Voit paljon paremmin ilman häntä.

Ole rohkea ja rakenna uusi elämä. Varo tekemästä samaa virhettä uudelleen uusien tuttavuuksien kanssa; mieluummin pitkät seurustelusuhteet ennen yhteenmuuttoa. Näin säästyy lapsetkin turhilta muutoksilta. 

Vierailija
5/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Ei ole muita vaihtoehtoja. Mies on väkivaltainen. Voin kokemuksesta kertoa, että se kun pääsee omaan turvalliseen kotiin nukkumaan yönsä rauhassa voittaa tuollaisen parisuhteen mennen tullen.

Vierailija
6/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuulosta terveeltä suhteelta. Voit paljon paremmin ilman häntä.

Ole rohkea ja rakenna uusi elämä. Varo tekemästä samaa virhettä uudelleen uusien tuttavuuksien kanssa; mieluummin pitkät seurustelusuhteet ennen yhteenmuuttoa. Näin säästyy lapsetkin turhilta muutoksilta. 

En mä itsekään ole helppo ihminen. En vaan silti haluaisi tällaista enää. Haluan muuttua.

Ap

Vierailija
7/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko kuulosta ilkeältä ja halpamaiselta. Luiskaan vaan ja kohti uusia seikkailuja.

Vierailija
8/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero ja heti ja ei kannata ottaa yhtään kumppania niin on paljon onnellisempi

Vierailija
9/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen päätät, se on sinun elämäsi. Ihan sama mitä mieltä miehesi on. Pelasta lapsesi samalla. Päälle sylkevä mies ei vaikuta kovin isälliseltä.

Vierailija
10/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko kuulosta ilkeältä ja halpamaiselta. Luiskaan vaan ja kohti uusia seikkailuja.

Epätoivoinen hän on. Toivon, ettei hän ripustautuisi niin paljon. Hänen elämällään on arvo ilman minuakin, hän ei vain näe sitä.

Ap

Vierailija
11/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen päätät, se on sinun elämäsi. Ihan sama mitä mieltä miehesi on. Pelasta lapsesi samalla. Päälle sylkevä mies ei vaikuta kovin isälliseltä.

Lapsille hän on loistava isä. Kaikki nämä kohdistuvat vain minuun. Lapset jäisivät isälleen, ei minulla ole syytä heitä viedä.

Ap

Vierailija
12/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoinen hän on. Toivon, ettei hän ripustautuisi niin paljon. Hänen elämällään on arvo ilman minuakin, hän ei vain näe sitä.

Ap

Lässyn lässyn. Jää siihen sitten, mutta älä sitten valita.

Vierailija
13/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkään ylilyöntiä ei tule antaa anteeksi, vaikka olisi sen kohtelun vähän ansainnutkin?

Tuossahan on jo kaksi ylilyöntiä. Pitääkö odottaa kolmatta, joka voi olla ihan mitä tahansa?

Vierailija
14/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo suhde millään asumuserolla parane. 

Vierailija
15/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ansaita sylkemistä ja valvottamista? 

Tuollaisen ansaitseminen ei ole mahdollista. 

Vierailija
16/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ansaita sylkemistä ja valvottamista? 

Tuollaisen ansaitseminen ei ole mahdollista. 

Pettämällä. 

Vierailija
17/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jää kuulematta toisen osapuolen näkemys, ja ap toki maalaa kuvan itsestään uhrina. 

Läpyläpy 

Vierailija
18/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvottaminen on luokiteltu väkivallaksi. 

Vierailija
19/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolista pettämistä? Erotaa nyt herranjestas. Eihän tuollaisessa suhteessa ole mitään järjen hiventäkään. Sama olisi olla avoimessa suhteessa sitten tuolla menolla.

Vierailija
20/140 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumusero ei juuri koskaan ratkaise mitään. Se johtaa lähes aina eroon. 

Mutta eipä tuossa tilanteessa mitään muutakaan vaihtoehtoa taida olla. Erotkaa heti, ennen kuin väkivalta lisääntyy. Kaikki hyvä tässä suhteessa on jo ohi., eikä sitä saa takaisin. Jos löydätte uusia puolisoita, älkää pettäkö niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä