Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseytyminen ja runsaat, kivuliaat kuukautiset mökillä. Miten hoidatte?

Vierailija
22.07.2025 |

On se kyllä kun sattuu samalle viikonlopulle kuukautiset ja kutsu suvun mökille, jonne haluan itsekin lähteä. Mutta kuukautisten aikaan olen tottunut pesemään käsisuihkulla monta kertaa päivässä, mökillä on vain padassa lämmintä vettä, jos sitäkään. Huussi sijaitsee kaukana saunasta, ei käsienpesumahdollisuutta tämän yhteydessä. Tuvassa on yksi, pieni ja nopeasti täyttyvä roskis. Kipuun minulla on lääkkeitä, mutta miten hoidan peseytymisen? Vuoto on runsasta! Pahimmillaan suurin mahdollinen tamponi ja side yhdessä riittävät tunniksi. 

Kommentit (314)

Vierailija
281/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan normaalia töissä käydessä laittaa 2 tamponia samaan aikaan imukykyisin yöside lisäsi. Jos tamponin ehtii ajoissa vaihtaa, niin ei tuo sormia pahasti sotke. Itse en ole kokenut isoksi ongelmaksi tunnin välein vaihtaa.

Ei se olekaan ongelma jos on sellaisessa työssä, että tunnin välein pystyy poistumaan hetkeksi vessaan. Ja työssä saa olla paikallaan. Mutta jos/kun ei ole, sitten tulee se ongelma.

Ja tuo kahden tamponin yhtäaikaa laitto ei ole ongelma?

Harjoitus tekee mestarin

Mun värkkiin ei mahdu!

Vierailija
282/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 tamponia ja side. Tää piti noin tunnin niukin naukin minulla kun oli pahimmat vuotopäivät.

Että otan osaa ap.

Voitko kertoa, miten saat laitettua 2 tamponia yhtäaikaa? 

Ensin toinen, sitten toinen. Ei niitä yhtäaikaa laiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menis,itellä ollut sama ongelma. Jos on noin runsas vuoto, on hyytymiä yms niin ihan painajaista olla jossain mökillä saunaa sotkemassa.

Vierailija
284/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Käytän huussia päivittäin. En pyyhi peetäni molemmilla käsillä, vaan vain toisella ja siinäkin on paperi välissä.

En avaa sillä pyyhkimiskädellä sitä kanisteria, vaan sillä toisella kädellä. 

Vesivessassa sama juttu. Pyyhin oikealla, avaan hanan vasemmalla.

Veikkaan että suuri osa ihmisistä tekee samoin. Tai jos ei, niin se ongelma ei ole silloin kanisterissa. 

Harvassa kotitaloudessa lienee vesihanat joihin ei tarvitse koskea, että vettä alkaa tulla. Ylihygienisillä toki.

Oletko kysynyt, miten muut tekee 🙄

Vierailija
285/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Käytän huussia päivittäin. En pyyhi peetäni molemmilla käsillä, vaan vain toisella ja siinäkin on paperi välissä.

En avaa sillä pyyhkimiskädellä sitä kanisteria, vaan sillä toisella kädellä. 

Vesivessassa sama juttu. Pyyhin oikealla, avaan hanan vasemmalla.

Veikkaan että suuri osa ihmisistä tekee samoin. Tai jos ei, niin se ongelma ei ole silloin kanisterissa. 

Harvassa kotitaloudessa lienee vesihanat joihin ei tarvitse koskea, että vettä alkaa tulla. Ylihygienisillä toki.

On molempi kätisiä. Toinen pyyhkii oikealla ja toinen vasemmalla. On nuukia paperin käyttäjiä ja holovaajia. Et voi koskaan tietää, vaikka miten itse teet, niin toinen ei välttämättä samoin. 

Vierailija
286/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 tamponia ja side. Tää piti noin tunnin niukin naukin minulla kun oli pahimmat vuotopäivät.

Että otan osaa ap.

Siis mikä siinä on sulle epäselvää??? Eri

Vierailija
287/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytän traneksaamihappoa odotellessa aikaa myooman kirurgiseen poistoon. Onneksi itsellä tuo traneksaamihappo toimii hyvin

Joo, tämä. Caprilon. 

Mulla kokeiltiin kaikkia mahollista, tuo mukaan lukien, vasta ryeqo tehosi. 

Joo, ei toi Caprilon auta kuin vähän, ei se mikään ihmelääke ole. Mulle ei tosta Ryegosta gyne puhunu. Mutta onneksi sain avun hormonikierukasta ja kaikki vuodot loppui.

Mullaki oli tuo hormoonikierrukka vaihtoehtona, mutta mulla ompele sektion jäliltä poikkeuksellisesti tiellä, joten tuota ryeqoa kokeiltiin ja on hyvä.

Vierailija
288/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että otan osaa ap.

No kyllä minä sen ymmärsin! Mutta en sitä, että sinne saa kahta mahtumaan. Ei taida ihan tervettä ja turvallista olla.

Vierailija
289/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytän traneksaamihappoa odotellessa aikaa myooman kirurgiseen poistoon. Onneksi itsellä tuo traneksaamihappo toimii hyvin

Joo, tämä. Caprilon. 

Mulla kokeiltiin kaikkia mahollista, tuo mukaan lukien, vasta ryeqo tehosi. 

Joo, ei toi Caprilon auta kuin vähän, ei se mikään ihmelääke ole. Mulle ei tosta Ryegosta gyne puhunu. Mutta onneksi sain avun hormonikierukasta ja kaikki vuodot loppui.

ryeqo on ilmeisesti viimeisimpiä vaihtoehtoja, koska sen mukana tulee suurempi syöpä- ja veritulppariski. 

Vierailija
290/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että otan osaa ap.

No kyllä minä sen ymmärsin! Mutta en sitä, että sinne saa kahta mahtumaan. Ei taida ihan tervettä ja turvallista olla.

jos sinne peniksenkin saa menemään, niin kai sinne kaksi pientä tamponiakin mahtuu.... 

Vierailija
291/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan normaalia töissä käydessä laittaa 2 tamponia samaan aikaan imukykyisin yöside lisäsi. Jos tamponin ehtii ajoissa vaihtaa, niin ei tuo sormia pahasti sotke. Itse en ole kokenut isoksi ongelmaksi tunnin välein vaihtaa.

Ei se olekaan ongelma jos on sellaisessa työssä, että tunnin välein pystyy poistumaan hetkeksi vessaan. Ja työssä saa olla paikallaan. Mutta jos/kun ei ole, sitten tulee se ongelma.

Harjoitus tekee mestarin

No ainaki omalla miehelläni on isompi vehje kuin 2 tamponia, eli kyllä, saan ne helposti mahtumaan.

Vierailija
292/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkontinenssi suojat käyttöön, jos vuotaa paljon. Eipä tule veret läpi mistään, eikä tarvitse olla vaihtamassa sidettä tunnin välein. 

Vierailija
293/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoitus tekee mestarin

No ainaki omalla miehelläni on isompi vehje kuin 2 tamponia, eli kyllä, saan ne helposti mahtumaan.

Ja lisäksi on sieltä lapsiakin mahtunut tulemaan.

Vierailija
294/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkosuojat käyttöön, jos vuotaa runsaasti, ovat pelastus monella tavalla, eikä näy housujen läpi. 

Vierailija
295/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotuksen parin ekan päivän runsaisiin menkkoihin toi inkontinenssi-siteet, eipä tarvitse huolehtia ohivuodoista tms. 

Vierailija
296/314 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoitus tekee mestarin

Itsellä ainakin yksikin on tuntunut epämiellyttävältä jos se ei ole ihan oikeassa kohdassa (kuten se ulkomainen olisi). En oikeastaan halua tietää tästä enempää :D 

Vierailija
297/314 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisten kans varmaan pärjäis (jos sellaiset olis) mutta takapuolen pesu lihavana alkeellisissa mökkiolosuhteissa on haastavaa. Napolla kaataen ei ylety kummaltakaan puolen. Kotona jotenkin onnistuu käsisuihkulla. Siksi välttelen mökkejä.

Mökillekin saa ns mökkisuihkun liittettynä ihan ämpäriin.

Vierailija
298/314 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää kotiin, jo kipujenkin vuoksi. 

Mieti nyt itsekin, jos kymmenen kertaa päivässä sohlaat verihuuhteitasi pitkin toisten saunan lattiaa, niin ei se pelkällä huuhtelulla puhdistu. Mahtaa olla saunojilla ihanat aromit siellä. Hyi helkkari! 

Järkyttävä ajatus moisista "verilöylyistä".

Vierailija
299/314 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten kertomaan, menitkö mökille ja miten selvisit. Mä en kyllä itse menisi. 

Vierailija
300/314 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä on suihku.

Mukavaa , mutta aika työlästä tyhjennellä kaikki ennen talvea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme