Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kumppani oikeasti muuttua, pysyvästi?

Vierailija
22.07.2025 |

Uskotteko että ihminen joka on ollut aiemmin  suhteessa uskoton, ilkeä, epäkunnioittava, epärehellinen tms voi aidosti parantaa tapansa ja muuttua pysyvästi puolisona? Jos nyt puhutaan selkeästi aikuisista ihmisistä, ei siis nuorisosta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä exäsi, jolla näyttää menevän hyvin uudessa suhteessa?

Kyllä siinä uudessakin suhteessa ne samat ongelmat tulevat esiin. Toki voi olla, että uusi puoliso esim sietää huonoa kohtelua pidempään eroamatta.

Tuo on niin totta-mihin koira karvoistaan pääsee.

Vierailija
42/44 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain harvoissa tapauksissa ainakin voi. Olen nähnyt mm. miten mies lopettaa vuosikymmenien alkoholinkäytön kuin seinään kun nainen uhkaa tosissaan erolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mä muutuin kun erosin 41v viimeisimmästä suhteesta. Jotenkin vaan tajusin että aina kaikki vika ei voi olla muissa.  Herätys tapahtui kun tapasin nykyisen kumppanini.

Siitä tuli sitten varattua aikaa terapiaan ja havahduttua miten selkeästi mun historia vaikuttaa nykyisyyteen ja käytökseen. 

Vierailija
44/44 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies eli ja meni miten tahtoi, perheellä tai minulla ei ollut paljon väliä. Sitten kävi niin että yhtenä päivänä yhteinen ystävämme, hänen työkaverinsa vaan kuoli yhtäkkiä, ilman varoituksia. Jäi surun murtama puoliso ja pienet lapset.

Se taisi kolahtaa mieheen aika pahasti, koska muutama viikko tuon jälkeen kertoi ääni väristen että jos minä yhtäkkiä kuolisin, hänelle hirveimpiä asioita olisi tajuta miten paskasti hän on minua kohdellut jo vuosia. Että hänellä oli minut, mutta ei koskaan tajunnut miten iso ja tärkeä asia se on.

Sanoi sen juuri noin, mutta hänhän tajusi sen jo sillä hetkellä, ihan ilman kuolemaani. Hyvä niin. Sen myötä muuttui arvostavammaksi monella tapaa.