Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka elätte suhteessa jossa puolisoon ei voi luottaa

Vierailija
22.07.2025 |

Jossain ketjussa muutamia kirjoitti tilanteestaan mutta en löydä sitä enää. Toivottavasti te löydätte tämän.

Eli suhde kun toinen osapuoli on luottamuksen rikkonut eikä häneen voi enää luottaa. Ja yhdessä kuitenkin pysytään.

Miten käytännössä onnistuu? Henkisesti miten onnistuu siltä, joka ei luota? 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväksynyt sen että mies panee vieraita. Hänen halunsa vain on sellaisia, mitä minä en kykene enkä halua täyttää. Lapsille hän on hyvä isä ja muutoin täysin kunnollinen mies. Mitenkä sen nyt sanoisi, en luota hänen uskollisuuteen, sen kun hyväksyy niin mitäs sitten. Parisuhdetta takana 25v ja alaikäisiä lapsia neljä. N41

Kuulostaa aika kamalalta, mutta kyllä kai pahemminkin voisi olla... Toivottavasti mies on käynyt vasektomiassa, nimittäin lapsille olisi todennäköisesti älyttömän suuri isku saada sisarpuoli noin, kokemuksesta voin sanpa.

Vierailija
62/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin elää omaa elämäänsä puuttumatta toisen elämään, ja kun luottamus on mennyt, se on mennyt, ja sen jälkeen suhtaudun ihmiseen sen mukaan eli vaivaan päätäni mahdollisimman vähän hänen oikuillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin elää omaa elämäänsä puuttumatta toisen elämään, ja kun luottamus on mennyt, se on mennyt, ja sen jälkeen suhtaudun ihmiseen sen mukaan eli vaivaan päätäni mahdollisimman vähän hänen oikuillaan. 

Miksi tällaisessa tilanteessa sitten edes on sen toisen kanssa? 

Nuo tapaukset nyt paremmin tajuaa joissa kuitenkin on suhteessa myös yhdessäoloa.

Vierailija
64/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilo siitä on että luottaa sokeasti toiseen, minä luotin kunnes paljastui, ettei hän ollut luottamuksen arvoinen, jälkeenpäin ajatellen luotin enemmän kuin itseeni. En voi sinisilmäisyyttäni, tyhmyyttäni, sokeuttani, antaa koskaan anteeksi itselleni, toisaalta en voisi elää ihmisen kanssa johon en luota ja opetus oli niin kova,etten luota enää kehenkään edes puoliksi. 

Vierailija
65/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilo siitä on että luottaa sokeasti toiseen, minä luotin kunnes paljastui, ettei hän ollut luottamuksen arvoinen, jälkeenpäin ajatellen luotin enemmän kuin itseeni. En voi sinisilmäisyyttäni, tyhmyyttäni, sokeuttani, antaa koskaan anteeksi itselleni, toisaalta en voisi elää ihmisen kanssa johon en luota ja opetus oli niin kova,etten luota enää kehenkään edes puoliksi. 

Annaain anteeksi itsellesi. Luottaminen kuuluu rakkauteen, sinä rakastit.

Vierailija
66/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon tunteen ja itsesyytökset kun ei voi käsittää olevansa niin tyhmä, että uskoo ja luottaa toisen sanaan! Että oma vika että sattuu niin v itusti, miten idiootti sitä voikaan olla!

Nyttemmin olen tullut järkiini enkä syytä itseäni pätkääkään, enkä suostu myöskään kuuntelemaan syytöksiä. Luottamuksen rikkominen on rikkojan syytä.

Vierailija
67/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta en ole masokisti, joten en ikinä eläisi tuollaisessa suhteessa. Jotain itsekunnioitusta pitää ihmisellä olla.

Minä olen itsekunnioitukseni ja -luottamukseni kerännyt takaisin vuosien varrella. Syytöksiä en kuuntele toiselta yhtään, onneksi ei enää tarvitsekaan kun hän ymmärtää tekonsa. 

Minulla on kaikki valmistelut tehty siihen, että jos suhteessa yhtäkkiä miinukset menee plussien yli ja haluan erota, voin sen tehdä. Mies sitten vaan lähtee. 

Siihen saakka nautin nykyelämästäni täysillä 😊

Vierailija
68/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota kumppaniini. Yritän henkisesti valmistautua siihen että kohta tulee ero.

Vierailija
69/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaapa mitä Sharon Osbourne joutui kestämään ja silti pysyi miehensä rinnalla. Ozzy oli uskoton ties kuinka monta kertaa. Se oli tosirakkautta. Ozzykin ymmärsi olevansa paska mies Sharonille. 

Vierailija
70/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota kumppaniini. Yritän henkisesti valmistautua siihen että kohta tulee ero.

Mikä sen eron ratkaisee? Siis mitä "sysäystä" odotat?

Vierailija
71/72 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
72/72 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaapa mitä Sharon Osbourne joutui kestämään ja silti pysyi miehensä rinnalla. Ozzy oli uskoton ties kuinka monta kertaa. Se oli tosirakkautta. Ozzykin ymmärsi olevansa paska mies Sharonille. 

Siinä sitä vasta oli riippuvuutta kerrakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän