Onko taideasiantuntija Pauliina Laitinen kertonut missään elämäntavoistaan?
Hän on todella hyvin säilynyt 50+ ikäinen. Olisi kiva tietää millaisilla elämäntavoilla on elänyt 40-vuotiaasta eteenpäin. Sen tiedän että haki apua hypnoosista suklaanhimoon.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Pauliina oli rinnakkaisluokalla lukiossa. Sitä pidettiin vähän semmoisena "bimbona", missään nimessä ei ollut mikään poikien ihailema kaunotar, mitä oltaisiin Clubilla ihailtu (Club20 oli ravintola Porissa missä just 18v täyttäneet kävi).
Itse en Pauliinaa kovin hyvin tuntenut. Olin yllättynyt kun kuulin myöhemmin hänen väitelleen. Oli lyhyen matikan lukijoita ja mulla oli pitkä niin oltiin hyvin harvoin samoilla kursseilla. En siis osaa sanoa vaikka olisi ollut tosi hyvä koulussa.
Tyyli hänellä on pysynyt 40 vuotta aivan samana. Mikäpä siinä jos on tyytyväinen siihen.
Nyt vilkaisin tän ketjun innoittamana hänen someaan ja täytyy kyllä todeta että on kyllä tosi käsiteltyä kuvaa.
Heh. Henkinen maisemasi kuulostaa olevan yhä siellä Porissa ja lukiossa. Mitä tyypillisin tapa vähätellä kauniita ja suosittuja tyttöjä väittämällä näitä bimboksi :) Ei nyt sentään aikuiseksi asti kannattaisi vaalia tällaisia ajatusmalleja sentään? Heikkoa on sekin, jos pitää päteä pitkällä matikalla :D
Samanlainen meno jatkuu monilla muillakin ketjusta päätellen vielä lähellä eläkeikääkin, kun kaikki kauniit vanhemmat naiset ovat muka käyttäneet Ozempicia ja tehneet ties mitä toimenpiteitä. Niin on minustakin epäilty, siis täytteistä ja toimenpiteistä, vaikka olen täysin luomu. Pauliinallakin on hyvät geenit. Niitä ei kukaan valitse itse, mutta herättävät kateutta silti.
Pauliinaa en ole tarkemmin seurannut, mutta muistan hänet kirppisohjelmasta aika monta vuotta sitten. Todella kaunis, valovoimainen ja hauskan oloinen persoona. Olen itsekin taiteesta kiinnostunut ja harkinnut taidehistorian lukemista näin vanhemmiten huvin vuoksi. Kaikki mitä olen siltä alalta lukenut, on kiinnostavaa ja yleissivistävää. Ostan silloin tällöin taidetta, tuttavapiiriin kuuluu eräs menestynyt taiteilija, jonka töitä ostin silloin, kun ne eivät vielä olleet kalliita. Nykyisin hän on siirtynyt suuntaan, josta en oikein välitä, vaikka edelleen tykkään hänen väreistään ja viivastaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen eka mies on enemmän taideasiantuntija. Eihän Pauliina muuten sitä titteliä olisi saanutkaan. Pauliina ei osaa keskittyä tärkeimpään
Eka mies oli kylläkin porilaisen putkiliikkeen omistajan poika, josta tuli myöhemmin koko firman pomo.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaakuulla, ettei se romanssi,joka alkoi pian viimeisimmän avioeron myötä, kestänyt.
Äijä vaikutti pesunkestävältä narsulta, ja sitä spekuloitiin av.lläkin. Ei mitään mainintaa enää niiden parin lehtijutun jälkeen.
Olen helpottunut; kuulosti, että Pauliina olisi sen tyypin kyydissä ollut menossa mustaan pyörteeseen...
Melkoinen milf, voisin antautua ehdoitta !
Todella omituista, että ketjussa kyseenalaistetaan Laitisen asiantuntijuus taidealalla. Hän on sentään väitellyt aiheesta tohtoriksi ja työskennellyt alalla koko aikuisikänsä. Jos hän olisi vähemmän viehättävä, olisi vissiin helpompi uskoa hänen osaavan asiansa.
Filtteröimättömissä kuvissa hän näyttää aikalailla ikäiseltään. Kauniit piirteet hänellä kyllä on ja viehättävän ihmisen ryppyjä ja juonteita ei niin huomaa kuin vähemmän viehättävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oras, Laitinen, Kukkohovi.
Luulin Kukkohovia 10 vuotta Pauliinaa vanhemmaksi.
Paukke kertoi vuoden 2008 Taloustaito-lehdessä, että Johkun asetelmat ovat niin ajan hengessä että arvo tulee nousemaan mutta huomataan vasta myöhemmin! Vuonna 3000?😀
Minä näen Johanna Oraksen taiteen arvon käsityöläisyydessä. Ovat kyllä taitavasti maalattu, ei siinä mitään. Varsinaisesti en koe nykytaiteena, tai että tauluissa olisi mitään uutta. Sama koskee Katariina Sourin maalauksia.
Jotta taiteen arvo nousisi myöhemmin, pitää siinä olla jotain uutta. Pelkkä taidokkaasti maalattu kuva ei riitä. Hassua, että Pauliina ei näe tätä asiaa.
Taide on sanoitettu tieteellisen tohtorintutkinnon myötä. Mikään pyhä tai erikoinen energia ei riitä taiteen arvon nousuksi. Siitä pitää olla faktaa. Miten osallistuu keskusteluun nykytaiteen kentällä. Teoksen tulee olla tekotavaltaan ja aiheeltaan ajankohtainen.
Itseoppineiden taiteilijoiden töissä vaivaa juurikin tämä asia. Kun opiskellaan taidehistorian teoksia matkien, jää oma ajatus toteutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pohja-asia on hauska. Maalauspohjasta näkee, kuinka ammattitaitoinen maalari on. Kaikki oikeat maalarit tekevät itse pohjansa. Eivät osta canvas-pohjia. Hiukan valistuneemmat kiireiset taiteilijat ostavat pohjustetun kankaan ja pingottavat sen kiilapuihin. Jotkut pohjustavat sen vielä itse päälle. Tästä eteenpäin ostetaan kankaita ja kiilapuut ja tehdään pohjusteet itse maalaukseen sopivaksi.
Kangas voi olla mitä vain. Mitä taitavampi ja tietoisempi käyttämistään materiaaleista, sen rohkeammin kokeilee.Taulunpohjajankkaaja iski jälleen!
Ei jankkausta, vaan faktaa. Sama asia koskee ihan mitä tahansa muuta alaa. Insinöörikoulussa opitaan insinöörimäinen ajattelu. Tekoäly voi laskea nopeasti asioita. Mutta siinä takana pitää olla ihminen paimentamassa. Tekoäly tekee nopeasti kuvia, mutta se on kuitenkin hevonen, joka tarvitsee ohjastajan.
Rinnastan taulun pohjan rakenteen ja ripustuksen yhtä tärkeäksi, kuin itse aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Todella omituista, että ketjussa kyseenalaistetaan Laitisen asiantuntijuus taidealalla. Hän on sentään väitellyt aiheesta tohtoriksi ja työskennellyt alalla koko aikuisikänsä. Jos hän olisi vähemmän viehättävä, olisi vissiin helpompi uskoa hänen osaavan asiansa.
Emme kumarra tutkintoa. Jos laitinen esittelee kotonaan taulua, jonka pohja ei ole hyvin tehty, tämä kiinnittää huomion. Ehkä hänellä ei ole rahaa ostaa kunnon taidetta? Pienet tulot tohtoreilla yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä aiheesta Laitinen on tehnyt väitöskirjan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elää kuten haluaa eikä mieti ikäänsä.
Geenit.
Kasvonpiirteet ja olemus.
Onko hänellä lapsia?
On ja on jo isoäitikin.
Aika kuuma Gilf.
Hän on aina ollut kaunis. Ja epäilen, että hänellä on hyvinsäilyneen50vnaisenperussetti eli:
-Harrastanut pitkään liikuntaa
-Ei käytä alkoa
-Ei ole ottanut aurinkoa koko elämänsä aikana, aina suojakertoimet pilviselläkin säällä
-Kasvisvoittoinen ruokavalio proteiinia unohtamatta
-Panostaa meikkiin
-Mesolankoja ja hieman botoksia kasvoissa
-Filtterit somessa
Näistähän nämä hyvännäköiset viiskymppiset koostuu. Harmi, että Pauliina on heittänyt fiksun olemuksensa osittain pois jakamalla kuvia, joissa hänellä on rinnat pääosassa. Pauliina, sinun paras juttusi on taidehommat, ei tyrkkyily. Panosta ennemmin taidehommin. Olet kaunis ja fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä aiheesta Laitinen on tehnyt väitöskirjan?
Väitteli kotimaisista taidemarkkinoista. Hän on siis taidemarkkinoiden, ei taiteen asiantuntija. Tietääkseni hän ei ole kirjoittanut ainuttakaan tieteellistä artikkelia.
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika paljon Virpi Kätkän oloinen ja näköinen.
Onkohan Pauliinakin seurustellut Tauskin kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pohja-asia on hauska. Maalauspohjasta näkee, kuinka ammattitaitoinen maalari on. Kaikki oikeat maalarit tekevät itse pohjansa. Eivät osta canvas-pohjia. Hiukan valistuneemmat kiireiset taiteilijat ostavat pohjustetun kankaan ja pingottavat sen kiilapuihin. Jotkut pohjustavat sen vielä itse päälle. Tästä eteenpäin ostetaan kankaita ja kiilapuut ja tehdään pohjusteet itse maalaukseen sopivaksi.
Kangas voi olla mitä vain. Mitä taitavampi ja tietoisempi käyttämistään materiaaleista, sen rohkeammin kokeilee.Taulunpohjajankkaaja iski jälleen!
Ei jankkausta, vaan faktaa. Sama asia koskee ihan mitä tahansa muuta alaa. Insinöörikoulussa opitaan insinöörimäinen ajattelu. Tekoäly voi laskea nopeasti asioita. Mutta siinä takana pitää olla ihminen paimentamassa. Tekoäly tekee nopeasti kuvi
Maalauskankaan esiliimaus ja pohjustus on hyvin helppo tehdä. Sen osaavat tehdä ketkä tahansa, jotka ovat saaneet vähänkään ohjausta vaikka kansalaisopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme kumarra tutkintoa. Jos laitinen esittelee kotonaan taulua, jonka pohja ei ole hyvin tehty, tämä kiinnittää huomion. Ehkä hänellä ei ole rahaa ostaa kunnon taidetta? Pienet tulot tohtoreilla yleensä on.
Miten tulot liittyvät pätevyyteen? Sitä paitsi ei ole olemassa mitään sellaista kuin tohtorin tulot. Jos tohtori on apurahatutkija, tulot voivat olla pienet. Jos tohtori on professori, ne ovat isot. Yritysmaailmassa tohtorin tulot voivat olla vielä isommat. Laitinen on asiantuntija nimenomaan taiteen ostamisessa ja myynnissä, taiderikollisuudessa jne. Hän on työkseen ostanut taidetta rikkaille. Ja ihan varmasti tienannut hyvin. Joo ja vain idiootti sanoo jotain tuollaista kuin emme kumarra tutkintoa. Yritäpä itse lukea itsesi jonkin alan tohtoriksi, niin tiedät edes vähän, mistä puhut.
Lukioikäisenä Pauliina asui mun lähellä Porin Presidentin puistokadulla. Näin hänet useampaan otteseen kävelemässä pitkät hiukset hulmuten. Yhtä energinen ja pitkähiuksinen hän tuntui olevan edelleen
Vierailija kirjoitti:
Taideasiantuntija😆🤣😄
Väitellyt muistaakseni taidehistorian alalta. Sinua naurattaa?
Livenä kaunis, ja vaikutti skarpilta, lämpimältä ja ystävälliseltä ihmiseltä. Sellaiselta ihmiseltä, joka ei tee arvioita lukiokavereistaan netissä 30 vuoden jälkeen.
TikTokissa on hänen aivan älyttömiä videoitaan. Myötähäpeää tuntee, jos niitä on muutaman nähnyt. Ei mitään järkeä niissä.