Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taideasiantuntija Pauliina Laitinen kertonut missään elämäntavoistaan?

Vierailija
22.07.2025 |

Hän on todella hyvin säilynyt 50+ ikäinen. Olisi kiva tietää millaisilla elämäntavoilla on elänyt 40-vuotiaasta eteenpäin. Sen tiedän että haki apua hypnoosista suklaanhimoon.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/kotimaa/farmi-suomi-tuplapudotus-pauliina-laitine…

Tässä kuva hänestä ilman tiktok-filttereitä ja kuvankäsitteylä parin vuoden takaa.

Vierailija
82/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pohja-asia on hauska. Maalauspohjasta näkee, kuinka ammattitaitoinen maalari on. Kaikki oikeat maalarit tekevät itse pohjansa. Eivät osta canvas-pohjia. Hiukan valistuneemmat kiireiset taiteilijat ostavat pohjustetun kankaan ja pingottavat sen kiilapuihin. Jotkut pohjustavat sen vielä itse päälle. Tästä eteenpäin ostetaan kankaita ja kiilapuut ja tehdään pohjusteet itse maalaukseen sopivaksi. 

Kangas voi olla mitä vain. Mitä taitavampi ja tietoisempi käyttämistään materiaaleista, sen rohkeammin kokeilee. 

Tuo on vähän kuin sanoisi että se kiilantekijä on paras taidemaalari. Ilmeisesti et itse osaa tuottaa hyvää kuvaa, kun leveilet pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa suomalainen  (ja vieläpä porilainen!) joka on päässyt hieman kurkistamaan 'luxus-elämää'... Ja nyt kertoo meille savupirteissä röhkiville kuinka shamppajalasit kuuluu pestä.😀 Kyllä naurattaa!

Tuo ruotsalainen exäkin vaikuttaa lähinnä siltä, että mieluummin heräisi silkkipyjamassaan sen kuuluisan maanmiehensä Peterin kuin kauniinkaan naisen vierestä.

Joo, ei tainnut olla mikään unelmien ritari tuo mies, vaikka oli varakas. Tunsi Ruotsin kuninkaalliset. 

Katsoin jotain kuvaa Pauliinan kotona, siinä seinällä oli taulu. Itse maalaus oli ihan ok. Mutta pohja oli vino ja veti kuvaa vinoon sekä syvyys- että korkeussuuntaan. Ainakaan akatemian käynyt kuvataiteilija ei tee noin huonosti maalauspohjia. Ehkä hänellä ei ole rahaa ostaa kunnon taidetta. 

Pauliinalla oli joskus lista Suomen me

Ei tämä ole mikään minun keksintöni. Näin se menee. Mitä omistautuneempi ja syvän rauhan tekemisensä äärellä omaava taiteilija, sen enemmän aikaa. Ja tämä heijastuu koko työskentelyn kaareen. 

On niin taitava, että teos rakennetaan jo ihan alusta asti tietoisesti ja materiaalien ominaisuuksia hyödyntäen. 

Vierailija
84/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pohja-asia on hauska. Maalauspohjasta näkee, kuinka ammattitaitoinen maalari on. Kaikki oikeat maalarit tekevät itse pohjansa. Eivät osta canvas-pohjia. Hiukan valistuneemmat kiireiset taiteilijat ostavat pohjustetun kankaan ja pingottavat sen kiilapuihin. Jotkut pohjustavat sen vielä itse päälle. Tästä eteenpäin ostetaan kankaita ja kiilapuut ja tehdään pohjusteet itse maalaukseen sopivaksi. 

Kangas voi olla mitä vain. Mitä taitavampi ja tietoisempi käyttämistään materiaaleista, sen rohkeammin kokeilee. 

Tuo on vähän kuin sanoisi että se kiilantekijä on paras taidemaalari. Ilmeisesti et itse osaa tuottaa hyvää kuvaa, kun leveilet pohjalla.

Se on kuule vähän sama kuin rakentaisit talon. Perusta, maaperä, ympäristön energia. Talon perustus, materiaalit. 

Jossain vaiheessa sitten tulee mieleen seinien värit ja tapetti. 

Mutta kyllä siinä on perusta ja rakenne, jonka päälle tapetit tulee. 

Opiskelisit arkkitehtuuria hiukan. 

Lähes kaikilla taiteen asioilla ja niiden lainalaisuuksilla on yhteys. 

Arkkitehtuurissa valo, tilan tuntu, värit. Maalauksessa valo, tila, värien käyttö. Kun puhutaan kaksiulotteiselle pinnalle rakentuneesta kuvasta. Mutta joka tapauksessa sekin on kolmiulotteinen esine. Joten se on tutkittavissa reunoilta ja takaa. 

Vierailija
85/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO HEI...(sillä vanhan naisen raakkuvalla äänellä..tarvisi ääneensä nuorennusta)

Vierailija
86/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taitavampi kuvataiteilija, sen hallitumpi koko tekemisen kaari on. Ei ole enää sellaista sähläämistä, väriä tuonne, väriä tänne. Tunnet materiaalit prikulleen ja miten niiden ominaisuuksia pystyt kiinnostavasti hyödyntämään. Se on hienoa. 

Vierailija
87/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO HEI...(sillä vanhan naisen raakkuvalla äänellä..tarvisi ääneensä nuorennusta)

Mikä toikin oli olevinaan? 

Vierailija
88/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta tietämätön väittää, että kiilapuille pinnoitettu kangaspohja menee vinoon, koska kiilapuut eivät ole suoria tai ovat tehty huonosta puusta. Ei pidä paikkaansa. Kankaan kutistuminen on laskettu silloin väärin. Kankaalla on kutistumisprosentti leveys ja pituussuuntaan. Nämä ovat eri. Kutistumisprosentti lasketaan ja sen mukaan pingotetaan kangas kiilapuihin. Jotkut tekee sormituntumalla mitoittamisen. 

Vierailija
89/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pauliina on kyllä valoisa ja kaunis nainen sisältä ja ulkoa. Ihastuin koko olemukseen jo kauan sitten.

Samoin. Ihanan kaunis nainen. 

Sama ! Tosi kaunis ja fiksu !

Vierailija
90/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän esittelee lollojaan seuraajamiehille ja saa lurpsis -kommentteja, tyypillinen nainen siis.

Vierailija
91/131 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän esittelee lollojaan seuraajamiehille ja saa lurpsis -kommentteja, tyypillinen nainen siis.

Olen huomannut, että kumitissit laitattaneet naiset esittelevät niitä usein ylpeinä.

Vierailija
92/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taulunpohjajankkaaja iski jälleen!

Vierailija
93/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oras, Laitinen, Kukkohovi.

Luulin Kukkohovia 10 vuotta Pauliinaa vanhemmaksi.

Paukke kertoi vuoden 2008 Taloustaito-lehdessä, että Johkun asetelmat ovat niin ajan hengessä että arvo tulee nousemaan mutta huomataan vasta myöhemmin! Vuonna 3000?😀

Vierailija
94/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
95/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauliina oli rinnakkaisluokalla lukiossa. Sitä pidettiin vähän semmoisena "bimbona", missään nimessä ei ollut mikään poikien ihailema kaunotar, mitä oltaisiin Clubilla ihailtu (Club20 oli ravintola Porissa missä just 18v täyttäneet kävi).

Itse en Pauliinaa kovin hyvin tuntenut. Olin yllättynyt kun kuulin myöhemmin hänen väitelleen. Oli lyhyen matikan lukijoita ja mulla oli pitkä niin oltiin hyvin harvoin samoilla kursseilla. En siis osaa sanoa vaikka olisi ollut tosi hyvä koulussa.

Tyyli hänellä on pysynyt 40 vuotta aivan samana. Mikäpä siinä jos on tyytyväinen siihen.

Nyt vilkaisin tän ketjun innoittamana hänen someaan ja täytyy kyllä todeta että on kyllä tosi käsiteltyä kuvaa.

Vierailija
96/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut hänen elämäntavoistaan, mutta elintavat kyllä kiinnostavat. 

Vierailija
97/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko siis, että Pauliina kirjoituttaisi elämäkertansa paljastuksineen Anna Kontulan tapaan?

Vierailija
98/131 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/kotimaa/farmi-suomi-tuplapudotus-pauliina-laitine…

Tässä kuva hänestä ilman tiktok-filttereitä ja kuvankäsitteylä parin vuoden takaa.

Näyttää ikäiseltään.

Vierailija
99/131 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maalauspohjan tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä. Voihan sitä toki kerskua vaikka voileivän voitelemistaidoillakin, mutta ei se oikein vaikutusta tee.

Vierailija
100/131 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maalauspohjan tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä. Voihan sitä toki kerskua vaikka voileivän voitelemistaidoillakin, mutta ei se oikein vaikutusta tee.

On myös iso joukko ammattitaiteilijoita, jotka maalaavat kertopuusta sirkkelöidyille kehyksille pingotetulle pohjustamattomalle kankaalle. Sen jos minkä pingottaminen vaatii perstuntumaa, sitä kun ei kiristetä millään jälkeenpäin. Mut enpä ole kuullut että tuossa olisi jokin erityinen ylpeilyn aihe, ihan perus ammattitaitoa kuten se, että kampaaja osaa käyttää saksia ja kampaa. 

Pauliina on viehättävä, ja kärsii ns. taide-eliitin syrjinnästä. Tämä syrjivä joukko siinä kyllä vaan nolaa itsensä, en ymmärrä miten Pauliinan tekemiset ovat keneltäkään pois. Kyllä hän selkeästi tittelinsä kuitenkin ansaitsee. Ehkäpä kauneus (vaikkakin selkeästi ei enää pelkästään luomua) ja näyttävyys ja älykkyys provosoivat naisten lisäksi myös miehiä, jotka ovat joutuneet tyytymään keskinkertaiseen kun muuhun ei rahkeet riitä. Muuta selitystä en keksi, kun tosiaan hyvin monet ihan omalla nimellään häntä somessa kritisoivat. Myötähäpeä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä