En ymmärrä miksi joidenkin ihmisten pitää koko ajan napostella ja syödä jotain
Itse syön 2 kertaa päivässä, klo 16.00 ja klo 19.00, ja olen normaalipainonen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi joidenkin pitää koko ajan puuttua muiden syömisiin.
Ei ap varsinaisesti puutu, kunhan kehuskelee omilla ruokailutottumuksillaan, jotka kuitenkin on heittänyt hatustaan. Oikeasti kukaan ei söisi klo 16 ja 19, jos saa itse päättää, koska siinä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee aivosumua jos en syö tasaisesti.
Sama juttu.
Syön milloin huvittaa.
Ap:n kaltaisten aikataulutus ei häiritse mun ruokahalua.
Elokuvia ja tv-sarjoja katsellessa iskee naposteluhimo, ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Niin koska olet totuttanut kehosi siihen että koko ajan pitää saada hiilaripaskaa.
Olen herkkulakossa. Just söin banaanin kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska olet totuttanut kehosi siihen että koko ajan pitää saada hiilaripaskaa.
En syö koko ajan hiilaripaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Läskit syö koko ajan, normaali ihminen pärjää 1-2 aterialla päivässä.
lueppa iltalehdestä muutama onnistunut laihtumistarina..yhtenevä tekijä 3-5 pientä ateriaa päivässä. nämä skippaan aamiaisen tyypit vetää kun viimeistä päivää lounaalla.
Minulla on diabetes. T. Tuo jolla aivosumua
Yks tuttavaperhe oli aina sellainen että niiden piti koko ajan syödä jotain välipaloja, lapsille tuputettiin kaikenmaailman rusinoita, myslipatukoita yms mukaterveellistä "ettei verensokeri laske". Nyt 15v myöhemmin kaksi kolmesta aikuisesta lapsesta on reilusti ylipainoisia, vanhemmat samoin.
Ehkä sun ei tarvitse kaikkea ymmärtääkään.
Se onkin hankalaa. Oikein syöminen..
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole varmaan suosittu kommentti, mutta puhun ensisijaisesti omasta kokemuksesta. Usean ihmisen kanssa asiasta puhuttuani, olen myös varma etten ole ainoa.
Mutta itselläni kyse oli ainakin jonkinlaisesta rauhoittelutoiminnasta. Fysiologisesti tuntu että keho hieman hidastui kun söi, ja se tuntui pitävän myös mielen rauhallisempana. Sen lisäksi siinä oli myös selvä psykologinen ulottuvuus jossa on viittauksia mm. lapsuuden turvallisuuden kokemuksiin, jotka myös osaltaan tuntuivat toimivan rauhoittavina ja tasaavina tekijöinä.
Sen lisäksi että näitä allaolevia prosesseja on mielestäni hyödyllisempää käsitellä, eikä vain syödä niitä hiljaisemmiksi, myös keho voi nykyään paremmin kun en jatkuvasti tiputa kaloreita.
Eli äidin tissin korvike. Voit hyvinkin olla oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole varmaan suosittu kommentti, mutta puhun ensisijaisesti omasta kokemuksesta. Usean ihmisen kanssa asiasta puhuttuani, olen myös varma etten ole ainoa.
Mutta itselläni kyse oli ainakin jonkinlaisesta rauhoittelutoiminnasta. Fysiologisesti tuntu että keho hieman hidastui kun söi, ja se tuntui pitävän myös mielen rauhallisempana. Sen lisäksi siinä oli myös selvä psykologinen ulottuvuus jossa on viittauksia mm. lapsuuden turvallisuuden kokemuksiin, jotka myös osaltaan tuntuivat toimivan rauhoittavina ja tasaavina tekijöinä.
Sen lisäksi että näitä allaolevia prosesseja on mielestäni hyödyllisempää käsitellä, eikä vain syödä niitä hiljaisemmiksi, myös keho voi nykyään paremmin kun en jatkuvasti tiputa kaloreita.Eli äidin tissin korvike. Voit hyvinkin olla oikeassa.
Kirjoitin viestin johon vastasit ja laitoin kommentillesi yläpeukun. Saatoit tarkoittaa sen jotenkin ivallisesti, mutta itse en ottanut sitä niin, koska uskon että syyt todellakin menevät syvälle. Ja edelleen puhun ensisijaisesti itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla myös jo ikä kysymys.
Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa ruokavaliota joka sopii kaikille ihmisille. Esim. sukupuoli, ikä, aktiivisuus ja muut yksilölliset erot vaikuttaa. Naisilla jo pelkästään kierto vaikuttaa siihen mitä ja miten paljon keho kaipaa ravintoa. Joku pärjää mainiosti kahdella aterialla päivässä, joku syö tasaisesti useamman pienen aterian ja voi ihan yhtä hyvin. Ylipäätään ihmiset ovat erirytmisiä ja ihmisillä on tutkitusti eroja siinä, miten tärkeää säännöllisyys on. Toiset ovat luontaisesti sellaisia, että esim. nukkuminen ja syöminen tapahtuu aina samoihin aikoihin päivästä ja toisilla se vaihtelee ja menee ns. fiiliksen mukaan ilman kummempia heilahteluja voinnissa. Paras mittari näihin on se onko ihminen terve ja riittääkö energiaa tehdä asioita. Voit syödä suosituimpien ja tutkituimpien suositusten mukaan miten orjallisesti vain, mutta se ei paljoa lohduta jos kyseinen suositus ei sovikaan itselle ja on veto pois tai muita oireita. Lisäksi ruokavalion mielekkyys on myös tärkeä asia kokonaisuutta ajatellen, koska se että saa kohtuullisesti nautintoa ruoasta voi parantaa elämänlaatua. Vaikka söisit ns. täydellisen terveellisesti kehon tarpeita ajatellen, on se silti kokonaisuutena epäterveellisempää jos stressaat asiasta päivittäin vs. jos syö hieman rennommin ja vähemmän neuroottisesti, ilman että stressaa. Mieli ja keho on kokonaisuus ja siellä sairaalloisen lihavuuden toisessa ääripäässä ortoreksiakin on omanlaisensa sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön, koska treenaan raskaita lihaskunto- ja voimatreenejä, mutta ei tavis sellaisesta ymmärrä mitään. Niiden mielestä vain lihavat syövät paljon.
Paljon menee rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lueppa iltalehdestä muutama onnistunut laihtumistarina..yhtenevä tekijä 3-5 pientä ateriaa päivässä. nämä skippaan aamiaisen tyypit vetää kun viimeistä päivää lounaalla.
Totta kai lounaalla syödään hyvin. Treenien jälkeen illalla myös.
Varsinkin yöllä. Itse syön klo 00, klo 03 ja 06, kunnes kahdeksalta nousen, jotta ehdin tehdä aamupalan klo 9.00. Siitä se päivä sitten mukavasti pyörähtää käyntiin ja pyöriikin syömisen ympärillä.
:D