Mitä kotityötä inhoat eniten?
Minä vaatteiden lajittelua. Taas olen lajitellut myytävät, lahjoitettavat, sisarukselle kiertoon laitettavat ja mökkivaatteiksi vielä kelpaavat.
En tiedä mikä tässä niin tympiikään.
Toinen kestoinhokkini on imuroiminen.
Kommentit (43)
Kylpyhuoneen siivous. Kylppärini on tosi pieni tila, jonka siivous on jatkuvaa kyykkimistä ja kurkottelua eri kalusteiden taakse ja suihkukaapin rakoihin. Siihen päälle vielä surkea ilmanvaihto ja kalkkipitoinen vesi, joiden takia pinnat likaantuu todella nopeasti.
Siivous eli imurointi ja lattioiden pesu, niitä inhoan. Pyykkien pesusta ja lajittelusta tykkään. Myös astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys ihan mukavaa. Viemäreiden puhdistus ja WC:n puhdistus menettelee. Ikkunoita pesen aika harvoin, että ei sekään ihan lempipuuhaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Pesualtaan hajulukon ja poistoputken puhdistus.
Ei kai kukaan tuommoista tee? Olen asunut 15 vuotta tässäkin asunnossa enkä ole ikinä tuommoisesta edes kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipulien kuorinta.
Minä käytän sipulirouhetta just tuosta syystä.
Ja minä pakastesipulia.
Kokkaaminen ja leipominen, ei oikein luonnistu kunnolla. Toki sitä ruokaa on ollut laitettava perheelle, mutta nykyisin yksin ollessa vain pakolliset. Kerralla laitan reilusti, pakastan ja sitten on sieltä hyvä ottaa, eikä tarvitse joka päivä väkertää hellan ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan pestä pyykkiä talvella, koska silloin pyykit pitää ripustaa kuivumaan pimeässä, kylmässä saunassa. Mutta rakastan pestä pyykkiä kesällä, kun pyykit saa ripustaa ulos kuivumaan. Tämän vuoksi hoidan pyykinpesut ja kuivattamiset kesällä, ja mies yleensä talvella.
Lasien, mukien ja lautasten tiskaaminen käsin on on, mutta haarukoiden ja veitsien ym pesua vihaan. Minä siis pesen lasit, mukit ja lautaset ja mies loput.
En voi imuroida joten mies tekee sen. Harvoin, mutta kuitenkin.
Et voi imuroida???
Niin. En voi imuroida. Liikaa selkäsairauksia. Ihan on lääkärin kanta asialle, että mun inuroinnit on imuroitu.
Komppaan AP:ta - se vaatteiden lajittelu ja karsiminen! En pääse edes alkuun. :(
Toinen inhokki on kirjahyllyjen järjestely ja pöly: keräilijä taloudessa, joten erinäisiä asioita on tietyissä paikoissa läjissä eikä niihin saa koskea. Huoh. Joskus hän itse innostuu järjestelemään ja tilanne on hetken ok, mutta jo parin viikon päästä ollaan samassa tilanteessa. Ei sinänsä ongelma, koska itsekin keräilen. Minulla on kuitenkin laatikoita ja järjestelmä - hänellä ei.
Tiskaan mielelläni ja aina käsin, konetta ei ole. Pyykinpesu on ihan kivaa. Ruuanlaitto mukavaa, kunhan ensin keksii mitä tänään tekisi.
Imurointi, ihan kaikki sohvaa ja sänkyä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan pestä pyykkiä talvella, koska silloin pyykit pitää ripustaa kuivumaan pimeässä, kylmässä saunassa. Mutta rakastan pestä pyykkiä kesällä, kun pyykit saa ripustaa ulos kuivumaan. Tämän vuoksi hoidan pyykinpesut ja kuivattamiset kesällä, ja mies yleensä talvella.
Lasien, mukien ja lautasten tiskaaminen käsin on on, mutta haarukoiden ja veitsien ym pesua vihaan. Minä siis pesen lasit, mukit ja lautaset ja mies loput.
En voi imuroida joten mies tekee sen. Harvoin, mutta kuitenkin.
Et voi imuroida???
Niin. En voi imuroida. Liikaa selkäsairauksia. Ihan on lääkärin kanta asialle, että mun inuroinnit on imuroitu.
Ok. Anteeksi ajattelemaatomuuteni.- Mukavaa että sinulla on rinnalaasi kumppani - Itse elän ikisinkkuna ja joutunut tai saanut tehdä aina kaiken itse; tai uhalla ellen itse tee, niin ei tee kukaan muukaan. Se, että pidän kämppäni siistinä toisaalta auttaa pitämään mielenikin kirkkampana (parempi tuulisena)
Tiskaaminen käsin inhottavin, toiseksi imurointi....🤮🤮🤮🤮
Tähän inhokkikotitöiden tekemiseen olen ajatellut auttavan ennakoinnin. Eli, että teen töitä jaksoissa vähän kerrallaan. Tämä pätee ihan kaikkeen mitä teen kotona. Lisäksi ajattelen, että keskeneräisyys saa näkyä ja se kuuluu elämään. Myönnän, että juurikin vaatteet niiden huolto, kierrätykseen järjestely jne ja pakastearkun, lokeron sulatus on todella inhokkityöni.
Ikkunoitten ja parvekelasien peseminen sekä pakastimen sulattaminen tasaväkisesti eniten inhoomani kotityöt.
Tykkään eniten kaikkeen vaatehuoltoon liittyvästä, siis pyykinpesusta, viikkaamisesta, silittämisestä jne sekä peruspesemisistä tyyliin kylppärin ja lattioiden pesu jota voisin tehä joka päivä :D
Vierailija kirjoitti:
Tähän inhokkikotitöiden tekemiseen olen ajatellut auttavan ennakoinnin. Eli, että teen töitä jaksoissa vähän kerrallaan. Tämä pätee ihan kaikkeen mitä teen kotona. Lisäksi ajattelen, että keskeneräisyys saa näkyä ja se kuuluu elämään. Myönnän, että juurikin vaatteet niiden huolto, kierrätykseen järjestely jne ja pakastearkun, lokeron sulatus on todella inhokkityöni.
Minä yritän myös soveltaa noita. Myyn edes yhden vaatekappaleen jossain, jos en muuta jaksa. Se mikä riepoo on se, että kukaan muu ei ikinä tee asialle mitään, se on aina yksin minun harteillani.
Ja meidän vaatehuone on heti eteisestä oikealle ja yleensä ovi auki eli ne vaatekasat näkyy heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän myös soveltaa noita. Myyn edes yhden vaatekappaleen jossain, jos en muuta jaksa. Se mikä riepoo on se, että kukaan muu ei ikinä tee asialle mitään, se on aina yksin minun harteillani.
Ja meidän vaatehuone on heti eteisestä oikealle ja yleensä ovi auki eli ne vaatekasat näkyy heti.
Ohis. Tietämättä tarkemmin -kun en tiedä vaikka olisit jonkun vuoteeseen 24/7 omana olevan omaishoitaja (tms) niin silti huomaan kuinka selkäydin refleksini on, että miksi? -. Miten on "taas" mahdollsita, että taas on yksi, joka on parusuhteessa/ perheessä ainoa joka tekee kaiken. Kun tuskin minä parannan ja vauhditan omaa haavettani ja unelmaani kumppanin löytämisestä sillä, että jättäisn huolehtimatta ympäristöni (kotini) siisteydestä ja puhtaudesta mutta silti turhauttavan usein saa lukea kuinka täällä joku päästelee höyryjä ja paineita pihalle kun vaikka yhtä hyvin kirjoittajan kumppanikin voisi mutta kun ei -niin - ei kumppani osallistu ja kanna osaltaan vastuuta yheysen arjen siisteydestä ja rullaamisesta vain koska kumppania ei kiinnosta, häntä ei nappaa tai koska nyt vain voi kun toinen tekee ja toteuttaa kaiken tämän ja enemmänkin. Ja saako tästä edes kiitosta? - Toivottavasti edes joskus.
Käsin tiskaaminen. Siinä tulee ihan tolkuttoman kuuma, kun käyttää riittävän kuumaa vettä. Myös se veden valuminen kainaloon asti, kun laittaa astioita kuivauskaappin, hyi! Onneksi on tiskikone.
Robotti-imurin säiliön tyhjennys ja suodattimen putsaus on myös ikävää. Mieluummin imuroin hyvällä Mielellä omin lihasvoimin.
Ikkunoiden pesu ja vaatteiden viikkaaminen.
Mikroaaltouunin puhdistus, mutta ratkaisin sen sillä että heivasin sen pois.
Toisena kylppäri/wc:n pesu, sitä ei harmillisesti voi heivata pois, ellei huussihommat kiinnostele 😆
Vierailija kirjoitti:
Toisena kylppäri/wc:n pesu, sitä ei harmillisesti voi heivata pois, ellei huussihommat kiinnostele 😆
Meillä on ihan huussi. Ulkohuussi. Sen pesu on puolet vuodesta hankalaa kun pesuaine jäätyy, ja huussin tyhjennys noin muuten on sitten oma juttunsa 😄
Pölyjen pyyhkimistä. Ärsyttävää piperrystä kun pitää siirrellä tavaroita, hidasta ja tylsää.