Skuuttityttö kuoli
Liikenneonnettomuudessa loukkaantunut 15 vuotias tyttö on nyt kuollut.
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eivät saa kiellettyä vuokraskuutteja.
Miten se auttaa, jos sitten ajetaan omilla skuuteilla? Pariisissakin se paljon puhuttu kielto koskee vain vuokraskuutteja. Omien skuuttien määrä siellä on kasvanut valtavasti, kun vuokraskuuttikielto tuli.
Eivät aja omilla skuuteilla. Näitä skuutteja käytetään, koska ne voi jättää mihin haluaa. Oma skuutti pitäisi kuljettaa mukana ja siitä pitäisi huolehtia.
Jep. Juuri pyörin Pariisissa viikon, enkä nähnyt siellä noita ihmisten omia skuuttejakaan missään. Ei ihmiset halua käyttää niitä tuolla, kun niistä on juurikin vaivaa pysäköidessä ja varmaan varastetaan helposti.
Pariisi kielsi skuutit,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan mahdoton ollut tämä kevät ja kesä näiden suru-uutisten kanssa. Joka viikko on mennyt nuoria onnettomuuksissa. Tässä maassa ei ole varaa menettää yhtäkään lasta ja nuorta muutenkaan, mutta varsinkaan näillä syntyvyysluvuilla. Kun vielä lasketaan kaikkien omaiset, sukulaiset ja ystävät, on valtava määrä ihmisiä kohdannut ison kriisin. Kaikkea ei voi estää, mutta onhan tähän nyt saatava jotain tolkkua. Skuutit voisi kieltää kokonaan ja poikkeusluvat ajokorteista pois. Näilläkin kielloilla olisi tänä vuonna säästetty jo yli 10 nuorta.
Voimia nuoren läheisille. Hiljaiseksi vetää nämä uutiset :(
Ei. Skuutteja ei pidä kieltää kokonaan (todella typerää, että tässä maassa kaikki laitetaan kärsimään siksi, että joku tai jotkut ei vaan osaa), vaan pitää kieltää sen huonon ja vastuuttoman ainek
Skuuttien käytön kieltäminen huonolta ainekselta on käytännössä mahdotonta toteuttaa, joten kieltäminen kaikilta on ainoa järkevä vaihtoehto. Näin on muissakin maissa toimittu, kuten Ranskassa. Suomi on vain niin selkärangaton tässäkin asiassa, ettemme kykene tekemään tuota päätöstä.
Parempi olisi kieltää kaltaiselstasi saastalta puhuminen.
Ikävä juttu hänelle mutta hyvä muille että kaahari ei enää pelottele kanssaliikkujia.
Toivottavasti elimet saatiin talteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saatiinhan sentään laki, että 15v on alaikäraja.. sitä ennen ainakin helsingissä tuo ajelu oli ihan älytöntä ja ihmettelen, että kolareita tuli niinkin vähän. Vastuu näytti olevan kaikilla muilla liikenteenkäyttäjillä
Aika huono laki, kun itse näen jatkuvasti alle 15-vuotiaita ajelemassa noilla vieläkin.
Vanhemmat eivät siis ole huolehtineet tehtävästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mopon ajaminen edellyttää mopokorttia, auton ajokorttia, rekan rekkakorttia, niin miksei näiden ajaminen voisi edellyttää omaa korttia? Nämä alkavat olemaan hyvin vaarallisia ajajilleen itselleen ja kanssakulkijoille, ei mitenkään verrannollisia polkupyöriin. Sitä paitsi vanhemmat opettavat lapsensa yleensä polkupyöräilemään ja ostavat tarvittaessa sen pyörän. Skuuttien käyttöä ei opeta kukaan ja harvalle vanhemmalle sähköskuuttien käyttö on ok.
Näitä ajavat usein ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä liikesäännöistä, nämähän ovat pääosin nuorten kaupunkilaisten suosiossa, usein juuri niiden alaikäisten.
Mitähän tuo kortti auttaisi? Sovellukseen lähettää jonkun kuvakaappauksen kortista, että saa ajaa skuutilla? Tuonkin pystyy kiertämään helposti. Tekee tekoälyllä väärennetyn ajokortin ja homma on kuitattu sillä.
Mitä auton ajokortti hyödyttää? Samalla tavoin. Kyllähän sekin tarkistetaan, kun vuokraat auton, toki siinä on ihminen välissä. Valvonta toisi myös lisäkustannuksia valtiolle, ja itse mielelläni kieltäisin sähköskuutit kokonaan. En omista itse autoa, ja meinaan lähes viikottain jäädä jonkun skuutin alle. Nämä eivät ole enää yksittäistapauksia vaan yhteiskunnallinen ilmiö, ja päättäjiltä pitäisi löytyä rohkeutta tehdä selkeät säännöt tai kieltää kokonaan.
Tyhmä ihminen kuoli joten ihan hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hirveä tilanne autoilijalle, kun nyt häntäkin epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Vaikka syytteet hylättäisiin (ja todennäköisesti/toivottavasti hylätäänkin), voi kyseessä olla useamman vuoden prosessi. Tunnen valitettavasti muutaman tällaisen tapauksen ja heidän jaksamisensa ja mielenterveytensä ovat olleet äärirajoilla.
Jokaisessa liikenneonnettomuudessa ilmeisesti epäillään oletusarvoisesti jokaista osapuolta liikenteen vaarantamisesta. Kuten esim. minua tilanteessa, jossa skuutti koukkasi vastaantulevan puolelle ja ajoi minua päin vasenta puolta minun ajaessani pyörällä täysin liikennesääntöjen mukaisesti. Pelkkä epäily ei merkitse rangaistusta sen enempää todellisuudessa syylliselle kuin syyttömällekään, vasta näyttö ratkaisee, ja oikeusistuin.
Ei se ihan niin mene, kun lehdet julkikuuluttavat sinuan olleen epäilty vaikka maanpetokseen tai Auerin tyyliseen "tekoon", ei siinä mikään muu enäää sinua pelasta. tehokas ase Sanomalla siis. Voi mukata todellisuutta mihin suuntaan vaan ikinä haluaa. Jos vastustaa kokee Janitskinit, Kavoniukset ja Auerit ja Vapat, jne. IKinä ei elämäsi enää palaudu.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään joka vuotisten hukkumisten rinnalle saa tehdä skuuttikuolematilastonkin. Niin turhia vehkeitä ja lihottavia ja liikuntaa estäviä vielä. Joko hommaa pitää parannella esim niin ettei toinen handu kyytiin, laittaa niihin älysovellus estämään trmäämiset tms, mutta muuten kuolee nuoremm niillä.
Kaikenlaisia ajatusten tonavia sitä on taas liikkeellä. Siihen skoottiin kun ei mahdu kahta vähänkään isompikokoista aikuista yhtä aikaa vaan se on juuri ja juuri riittävän kokoinen yhdelle, niin miten sinä tahvo siitä teet sellaisen, että vain yksi mahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skuutit on muotoiltu väärin. Jos sillä saa ajaa vain yksi henkilö, niin miksi se on niin pitkä, että sille mahtui helposti kaksi, jopa kolme ihmistä?
Jos skuutin pituutta (ts. akseliväliä) lyhentää, niin jo valmiiksi epävakaasta laitteesta tulee erittäin epävakaa.
Taitavammat ajaa ihan yksipyöräiselläkin. Ehkä olisikin hyvä, että vaan sellaiset skuutteloisi, joilla tasapaino toimii moitteetta. Karsisi suuren osan pois turhia ajelijoita. Monelle skuuttaajalle tekisi muutenkin hyvää harrastaa enemmän liikuntaa. Kiva katsella kun kehopositiiviset täryttelee menemään nupukivetyksellä läskit hölskyen.
Vierailija kirjoitti:
äsmälleen tuollaista saastaista ihmispaskalajia minä tarkoititin sillä kommentillani, että vihaan sitä sakkia yli kaiken. Pariisissa kaikki eivät ole todellakaan tyytyväisiä tuohon. En ole muuten itsekään siellä käyneenä, koska ne olivat todella käteviä liikkumiseen turistina. Kaltaisesi vittupäinen persnöyhtä aina kuvittelee, että kun minä tykkään jostain kaikki muut tykkää samasta. Todellakin vihaan kaltaistasi paskaa.
Kannattaa vähän rauhoittua, ettei verisuoni poksahda kohta päästä. Itse kävelin Pariisissa joka paikkaan. Se on aika hyvää hyötyliikuntaa, jota suosittelen sullekin ihan arkeen. Saat samalla vähän verenpainettakin alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skuutit pitää jo kieltää. Vuokrattavat kaupunkipyörät ovat sekä terveellisempiä, kuin turvallisempia.
No ei todellakaan ole, ja pyörissä tuntuu helpommin se jos se on itselle väärän kokoinen. Skuutilla voi ajaa pienempi nainen ja pidempi mies. Juu, laitelkaa alapeukkuja tulemaan, mutta tykkään skuuteista. Ei, en ole töissä skuuttifirmoilla.
Samaa mieltä, pidän skuuteista ja käytän niitä eikä niitä saa missään nimessä kieltää. Ja jos ihan rehellinen olen, niin minä suorastaan vihaan sitä ihmispaskalajia, jotka ovat aina kieltämässä kaikilta kaiken ja ovat sellaista oksettavaa saastaa, että ajavat mielellään tavoitetta kieltää kaikilta kaikki jopa lapsen kuolemalla.
Kannattaiskohan sun hakea jotain apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eivät saa kiellettyä vuokraskuutteja.
Miten se auttaa, jos sitten ajetaan omilla skuuteilla? Pariisissakin se paljon puhuttu kielto koskee vain vuokraskuutteja. Omien skuuttien määrä siellä on kasvanut valtavasti, kun vuokraskuuttikielto tuli.
Eivät aja omilla skuuteilla. Näitä skuutteja käytetään, koska ne voi jättää mihin haluaa. Oma skuutti pitäisi kuljettaa mukana ja siitä pitäisi huolehtia.
Jep. Juuri pyörin Pariisissa viikon, enkä nähnyt siellä noita ihmisten omia skuuttejakaan missään. Ei ihmiset halua käyttää niitä tuolla, kun niistä on juurikin vaivaa pysäköidessä ja varmaan varastetaan helposti.
Pariisi kielsi skuutit,
Kielsi vaan vuokraskuutit. Omia saa käyttää, mutta porukka ei jaksa niitäkään käyttää tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äsmälleen tuollaista saastaista ihmispaskalajia minä tarkoititin sillä kommentillani, että vihaan sitä sakkia yli kaiken. Pariisissa kaikki eivät ole todellakaan tyytyväisiä tuohon. En ole muuten itsekään siellä käyneenä, koska ne olivat todella käteviä liikkumiseen turistina. Kaltaisesi vittupäinen persnöyhtä aina kuvittelee, että kun minä tykkään jostain kaikki muut tykkää samasta. Todellakin vihaan kaltaistasi paskaa.
Kannattaa vähän rauhoittua, ettei verisuoni poksahda kohta päästä. Itse kävelin Pariisissa joka paikkaan. Se on aika hyvää hyötyliikuntaa, jota suosittelen sullekin ihan arkeen. Saat samalla vähän verenpainettakin alas.
Kiitos, että tulit jälleen kerran todistamaan sen, että täsmälleen tuollaista kaltaistasi saastaista ihmispaskalajia minä tarkoititin sillä kommentillani, että vihaan juuri kaltaistasi sakkia yli kaiken. Minua ei kiinnosta sinun liikkumistapasi siellä Pariisissa vaikka olisit kyrvälläsi siellä pomppinut eteenpäin. Se on minulle ihan yhdentekevää. Se, että sinä olet siellä tykännyt paskaläjä kävellä joka paikkaan ei kiinnosta minua eikä minua kiinnosta kävellä joka paikkaan. Voit työntää sen hyötyliikuntavinkumisesti vaikkapa poikittain perseeseesti haiseva persnöyhtä.
Toivon todellakin, että sinulle käy niin huonosti kuin mahdollistaja pian.
Vierailija kirjoitti:
Mitä auton ajokortti hyödyttää? Samalla tavoin. Kyllähän sekin tarkistetaan, kun vuokraat auton, toki siinä on ihminen välissä. Valvonta toisi myös lisäkustannuksia valtiolle, ja itse mielelläni kieltäisin sähköskuutit kokonaan. En omista itse autoa, ja meinaan lähes viikottain jäädä jonkun skuutin alle. Nämä eivät ole enää yksittäistapauksia vaan yhteiskunnallinen ilmiö, ja päättäjiltä pitäisi löytyä rohkeutta tehdä selkeät säännöt tai kieltää kokonaan.
Vuokra-auton hankkiminen on aika paljon vaikeampaa kuin skuutin. Vaatii usein luottokortin, jota ei alaikäiselle edes myönnetä. Lisäksi pitää yleensä asioida tiskillä ja vuokran hinta voi olla 100 e/vrk. Siksi näitä ei voi oikein verrata keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen omille lapsille puhunut skuuteista ja kertonut, että niihin ei mennä kaverin kanssa kyytiin lainkaan.
Eikös ole ollut myös tapaus, jossa oli 3 mennyt samalla skuuteilla ?
Kuopiossa kolme on ihan normaalia ja kaksi jokapäiväistä ja kävelykadulla tietty ja suoraan punaisia päin tietty. Jopa aikuisia kahdelleen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkesänä on ollut paljon onnettomuuksia jossa nuoria on kuollut.
Ihan kamalaa, että nuoria kuolee. Väärä lähtöjärjestys.
Ei ole mitään järjestystä olemassakaan. Ennenkuin vanhaan iso osa lapsista kuoli, hyvä jos yksi jäi henkiin, kun kulkutauti tai nälkä iski. Sellaista se on edelleenkin muussa eläinmaailmassa, jota mekin ollaan.
Lasten kuolema on ihan yhtä luonnollista kuin vanhusten kuolema.
Joo skuutit ovatkin luonnontuottama vempain ja niiden kanssa kuoleminen luonnollista joo. Noilla ajelee jo meidän kaupungissa vanhuksetkin muuten, siinäpä tulevat trendi.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ihminen kuoli joten ihan hyvä
Ja itse olet tietenkin viisain ihminen maan päällä?
Ei edes polkupyöriä, kakarat kävelkööt kuten ennenkin