Skuuttityttö kuoli
Liikenneonnettomuudessa loukkaantunut 15 vuotias tyttö on nyt kuollut.
Kommentit (358)
Samalla tavalla, jos pitää sietää ympäristöä kuormittavia Pariisiin lentäjiäkin, pitää sietää muitakin.
Toleranssi on se, ettei ihmiset tapa toisiaan. Huonosti onnistuu Suomessa, mutta onnistuu.
Juuri tämän takia pidän kojelautakameraa aina päällä. Suosittelen kaikille.
Toivottavasti autoilija tuomitaan vähintään kuolemantuottamuksesta. Suojatien eteen pitää ehtiä pysähtymään, kun suojatielle tulee jotain yllättävää.
Miksi et kävele kauppaan, liikaa autoilua pikkumatkoilla. Muuta en sano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkesänä on ollut paljon onnettomuuksia jossa nuoria on kuollut.
Ihan kamalaa, että nuoria kuolee. Väärä lähtöjärjestys.
Riippuu siitä, mikä on lähtösyy. Jos tyhmyyttään oman kuolemansa aiheuttaa, niin on vaan parempi mennä ennen lastentekoa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä onnettomuus. Hirveä laite. Hirveä kärsimys monelle. Hirveää, että taas autoilijaa syytetään, vaikka aluksi korostettiinkin, että autoilija ei ole syyllinen.
No näin käy melkein poikkeuksetta aina, kun ns.heikompi (pyöräilijä tms) osapuoli ottaa ja kuolee. Katsotaan, että jos syyllisempi tai vähintään yhtä syyllinen olisi tämä vahvempi (auto) osapuoli.
Yhdenkin kerran muistan, kun autoilija joutui käräjille asti, kun teini pyöräili päin punaisia, jäi auton alle ja kuoli. Autoilija todettiin syyttömäksi, kuten pitikin, mutta tuossakin tulhlattiin vain verorahoja turhaan lätinään todennköisesti siksi, ettei omaiset valita myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti autoilija tuomitaan vähintään kuolemantuottamuksesta. Suojatien eteen pitää ehtiä pysähtymään, kun suojatielle tulee jotain yllättävää.
Ei koske muita ajoneuvoja eli pyöriä tai skuutteja, jos auto ajaa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ex liikenneministeri Harakka teki viime hallituksessa päätöksen, että sähköpotkulaudat voitiin ottaa käyttöön Suomessa. Mielenkiintoista on se, että sähköpotkulaudat on kielletty lähes kaikkialla vaarallisuutensa vuoksi.
Tosin nämä sallittiin perskeko-hallituksen aikaan eli Anne Bernerin ollessa liikenneministerinä. Ennen tuota persu-keskusta-kokoomus-hallutusta tieliikenteeessä ei saanut noita sähköhärpäkkeitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitin just aamulla meidän kapealle kadulle saikin sokin jätetyt skuutit rotkoon.
Yhteiskunnan alinta osaa, kaikin tavoin, nämä naurettavat skuuttailijat.
'Minä, minä, minä!'
Ei heru sympatiaa yhtään.
Kannattaa muistaa, että ne on jonkun firman omaisuutta kuitenkin. Ei ole sen firman vika, jos ne nuoret eivät osaa pysäköidä noita oikein.
Minä en muuten ymmärrä yhtään miksei firmat puutu tuohon väärin pysäköimiseen ja tuplakyyteihin. Heillähän olisi kaikki valta. Skuutteja käytetään kännyyn yhdistetyllä käyttäjätilillä. Jos skuutti parkkeerataan väärään paikkaan, sovellus heittäisi heti käyttäjätilin vaikka 10 euroa miinukselle. Jos sensori aistisi että kyydissä useampi (paino jakautuu eri tavalla), tili 15 euroa miinukselle ja viikoksi lukkoon. Keinoja olisi vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitin just aamulla meidän kapealle kadulle saikin sokin jätetyt skuutit rotkoon.
Yhteiskunnan alinta osaa, kaikin tavoin, nämä naurettavat skuuttailijat.
'Minä, minä, minä!'
Ei heru sympatiaa yhtään.
Kannattaa muistaa, että ne on jonkun firman omaisuutta kuitenkin. Ei ole sen firman vika, jos ne nuoret eivät osaa pysäköidä noita oikein.
Minä en muuten ymmärrä yhtään miksei firmat puutu tuohon väärin pysäköimiseen ja tuplakyyteihin. Heillähän olisi kaikki valta. Skuutteja käytetään kännyyn yhdistetyllä käyttäjätilillä. Jos skuutti parkkeerataan väärään paikkaan, sovellus heittäisi heti käyttäjätilin vaikka 10 euroa miinukselle. Jos sensori aistisi että kyydissä useampi (paino jakautuu eri tavalla), tili 15 euroa miinukselle ja viikoksi
Vähän luulen ettei sossusuomessa voida puuttua pysäköintiin ilman telineitä joihin se lauta lukittuisi. Muuten varmaan katsotaan että joku on voinut kiusallaan siirtää oikein pysäköidyn laudan väärään paikkaan ja että se kuski on tottakai, kuinkas muutenkaan, täysin viaton.
En osaa tuntea mitään empatiaa enkä sympatiaa näissä tapaukissa muita, paitsi viatonta autoilijaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasta se on kun nuoren päähän ei taota järkeä. Vanhempien vastuu.
Miten tämä on vanhempien vastuulla, jos vanhempi ei ole antanut nuorensa käyttöön skuuttia? Ongelma on juuri tämä: vuokrafirmat ovat Suomen johdon siunaksella tuoneet nämä laitteet alaikäisten saataville riippumatta siitä, antavatko vanhemmat lapsilleen luvan, ostavatko lapsilleen skuutin tai maksavatko vuokrauksen. Vähän sama kuin jos kaupat myisivät alaikäisille alkoholia, että vanhempien vika ja vastuu, ei kauppojen. Vai jätitkö itse 15-vuotiaana ottamatta alkoholia, kun vanhemmat kielsivät?
Näihin ei tarvita edes mitään vanhempien hommaamia pankkikortteja eivätkä skuuttifirmat edellytä huoltajien kirjallista suostumusta.
Tähän tarvitaan yhteiskunnallisia toimia, ei asioita voida jättää vain yksilöiden (tässä tapauksessa alaikäisten) vastuulle. Alaikäiset tarvitsevat yhteiskunn
Vanhempien vastuulla on valvoa lastensa tekemisiä. Jos oma alaikäinen lapsi käy ostamassa alkoholia kaupasta, niin silloin on mennyt jotain kasvatuksessa pieleen. Samoin jos oma lapsi ajelee skuutilla miten sattuu, niin silloinkin on mennyt jotain kasvatuksessa pieleen. Kyllä vanhempien on myös syytä katsoa peiliin.
Minun puolestani saa skuutteihin liittyviä rajoituksia voisi Suomessakin olla enemmän, mutta lähtökohtaisesti lapsen vanhemmat ovat AINA VASTUUSSA, kun lapsi hölmöilee. AINA!
Kotikasvatus lienee sananakin outo osalle kansanryhmää. Aina pitäisi yhteiskunnan (eli meidän muiden veronmaksajien kustantamana) olla jotain lisäpalvelua, joka näiden lapset kasvattaisi, hoitaisi, opastaisi. Veroeurot käytettävä perustarpeisiin, terveydenhoitoon, koululaitokseen, infraan, kun raha ei kasva puussa, eikä sitä saa seinästä. Perheet huolehtikoot lapsistaan, kun ovat niitä hankkineet.
Kypäräpakko. Sakot kypärättä ajoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olin joutua todistamaan onnettomuutta. Skuuttitytöt ajoivat jalkakäytävällä ja kaarsivat yht' äkkiä autoni eteen kun olin poistumassa kiertoliittymästä. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja tämä nauratti tyttöjä kovasti.
Ihanko jouduit noudattamaan liikennesääntöjä ja väistämään kääntyessäsi🤦
Tuntuuko susta usein, ettet yhtään ymmärrä mistä ihmiset puhuu?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi skuuttia heitetty sillan alle hujan hajan keskelle ajoväylää. Siihen kun ajaa fillarilla vauhdilla, niin jälki on kamalaa.
juu, poikkesi aiheesta, mutta ne on kaikin tavoin vain ikävää tuomassa. Käyttäjille vois koulun ymppätunnilla opettaa niittenkin käyttöä ja muiden huomioon ottamista.
Lakatkaa kaatamasta kasvatusvastuuta kouluille ja opettakaa ITSE ne eloonjäämistaidot lapsillenne! Kyllä on 90%:lle todella hyödyllistä opiskelua, kun Leo-Emilialle kerrotaan, taas, että liikenteessä kuuluu olla tarkkaavainen ja varovainen. Ja tämä juo, taas, puoli desiä sinistä sormiväriä ja tuijottaa kuin lehmä uutta veräjää. Meillä on muitakin tavoitteita!
T. Ope
Silloin on helppo ottaa kypäräkin mukaan niin kuin pyöräillessä, oma suututti tulee toiminnoiltaan tutuksi ajaa. Lisäksi päästään suuttimen älyvapaata paljastuksista minne sattuu keskelle kulkuväyliä. Jos kaksi kyydissä niin tulisi voida sakottaa, oppisivat nuoret edes jotakin, eikä mitään korvauksia vakuutusyhtiöiltä, oppisivat vanhemmatkin jotakin. Autoilijoita on turha syyllistää, varmasti heidän ansiostaan moni skuuttionnettomuus on jäänyt tapahtumatta.
Liikenteessä tapahtuu onnettomuuksia. Ja sitä enemmän jos on joukko päättömoä kanoja jotka luulee että kaikki väistävät heitä oli tilanne mikä vaan, muut korjaavat keskelle ajoväylää parkkeeratut menopelit ja jos ei niin eipä kiinnosta jos joku juuri tästä syystä joutuu onnettomuuteen. Skuutteihin voisi laittaa tarran jossa kerrottaisiin peruspelisäännöt liikenteessä ja muiden huomioiminen parkkeeraustilanteissa. Tässä tapauksessakin oli kaksi kyydissä eli ihan heidän piikkiin kuolema meni.
Pitää vissiin oman oikeusturvan vuoksi alkaa pitää nauhoittavia kameroita niin autoillessa, pyöräillessä ja kävellessä.
On sitten oikeudessa kiistatonta näyttöä omasta syyttömyydestä.