Skuuttityttö kuoli
Liikenneonnettomuudessa loukkaantunut 15 vuotias tyttö on nyt kuollut.
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Ex liikenneministeri Harakka teki viime hallituksessa päätöksen, että sähköpotkulaudat voitiin ottaa käyttöön Suomessa. Mielenkiintoista on se, että sähköpotkulaudat on kielletty lähes kaikkialla vaarallisuutensa vuoksi.
Demarilla on verta käsissä. Ideologia vei! nämä tappokoneet on täysin turhia kun kansa vain lihoo! vihreänsiirtymän lumoissa kaikki mikä toimii sähköllä täytyy olla hyvää
Tuo on hirveä tilanne autoilijalle, kun nyt häntäkin epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Vaikka syytteet hylättäisiin (ja todennäköisesti/toivottavasti hylätäänkin), voi kyseessä olla useamman vuoden prosessi. Tunnen valitettavasti muutaman tällaisen tapauksen ja heidän jaksamisensa ja mielenterveytensä ovat olleet äärirajoilla.
Vaikuttaa siltä, että onnettomuuden syyllinen kuoli tällä kertaa. Paljon murhetta nuorten toilailuista.
Autoilijana nyt voi näitä jalankulkijoita ja pyöräilijöitä jotenkin ennakoida mutta nämä skuuttaajat ovat ihan mahdottomia tuossa suhteessa,tuntuu että heillä ei ole itsesuojeluvaistoa ollenkaan.
Eikö näitä tajuta jo kieltää. Pari päivää sitten kaksi teinipoikaa pyyhälsi skuuteilla täyttä vauhtia yhtäkkiä tien yli eikä vilkaiseetkaan tuleeko autoja. Säikähdin. Ja tietenkin ilman kypäriä.
Työkseen kun olen hoidellut näitä nuoria, joilla jäänyt 5-vuotiaan kehitysvaihe (kaikkivoipaisuus) päälle ja luulevat olevansa vielä kuolemattomia kunnes kolahtaa omille kohdilleen onnettomuudet.
Vaikkei kuolema korjaisi niin elin-ikäiset arvet, toimintakyvyttömyys ja vammat on kova kantaa loppuelämän.
Ja omaisten hätä ja elämä katkolle joutuessaan lisää taakkaa.
Jos vielä onnistut itse selviytymään ja kaveria, saati ihan syyttömät satunnaiset kulkijat kun onnistuu telomaan niin onnea vaan, sitä tarvitsee nämä lapset ja nuoret, jotka on jätetty oman onnensa varaan kasvamaan ja selviytymään tässä kovassa elämänkoulussa!
Liian monta turhaa ja tarpeetonta kuolemaa ja vammautuneita nähnyt.
Helpommallakin olisi voineet päästä...ihan vaan ymmärtämällä elämän realiteetit, mihin liikennesäännötkin kuuluu.
Osanotto kuolleen tytön omaisille.
Koska skuutilla on kiellettyä olla enemmän kuin yksi henkilö, niin minun mielestäni sellaisissa tapauksissa pitäisi rikosoikeudellinen vastuu ulottaa kuskin lisäksi myös kyydissä olleisiin. Koska ne kyytiläisethän omalla toiminnallaan mahdollistavat tai vähintäänkin edesauttavat sitä laitonta toimintaa, että skuutilla on laiton määrä henkilöitä.
Autoilijana vihaan näitä skuutteja.
Tuntuu, että niillä säntäilevät kaikki ne, joiden äo on varsin vaatimaton.
Saa nähä monta kuolee ennenkuin nää laitteet kielletään kokonaan. En ymmärrä vanhempia jotka antaa pentujensa ajella näillä vaikka jatkuvasti jengiä kuolee.
Siis aivan mahdoton ollut tämä kevät ja kesä näiden suru-uutisten kanssa. Joka viikko on mennyt nuoria onnettomuuksissa. Tässä maassa ei ole varaa menettää yhtäkään lasta ja nuorta muutenkaan, mutta varsinkaan näillä syntyvyysluvuilla. Kun vielä lasketaan kaikkien omaiset, sukulaiset ja ystävät, on valtava määrä ihmisiä kohdannut ison kriisin. Kaikkea ei voi estää, mutta onhan tähän nyt saatava jotain tolkkua. Skuutit voisi kieltää kokonaan ja poikkeusluvat ajokorteista pois. Näilläkin kielloilla olisi tänä vuonna säästetty jo yli 10 nuorta.
Voimia nuoren läheisille. Hiljaiseksi vetää nämä uutiset :(
Ottakaamme osaa tähän hölmöilyyn. Tukka putkella huristellaan autojen alle. Onko ministerit ottaneet osaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kieltää toisen henkilön kuljettaminen, voi viedä huomion muulta.
Sehän ON kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: Polkupyörät pennuille.
Nimenomaan. Ja ihan moottorittomat luomupyörät. Sellaiset on paljon helpommin hallittavia, kuin pienirenkaiset skuutit, eikä lapsi jaksa sellaisella kovinkaan pitkään kovaa vauhtia painaa, ainakaan ilman alamäkiä ja myötätuulta.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijana nyt voi näitä jalankulkijoita ja pyöräilijöitä jotenkin ennakoida mutta nämä skuuttaajat ovat ihan mahdottomia tuossa suhteessa,tuntuu että heillä ei ole itsesuojeluvaistoa ollenkaan.
Itse olen todella varovainen liikenteessä. Näiden skuuttien kanssa on sattunut monia läheltä piti tilanteita. Kerrankin yksi risteys jossa saan ajaa isoa tietä suoraan, olen nykyään tarkkana koska vaikka olin katsonut että suojatiellä ei ole ketään yht äkkiä alamäkeä pitkin tulee vauhdilla skuutti. Sain jarrutettua, mutta todellakin tuntuu, että ne vain ilmestyy jostain sen jälkeen kun on tarkasti katsonut suojatien
Miten autokuskia voidaan epäillä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, jos tytöt sikailevat skuutilla 2 päällä suojatiellä, jossa heillä on väistämisvelvollisuus?
Autoilijan pitää varmaan vastedes pysähtyä jokaisen suojatien eteen ja tarkkailla josko tulis skuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ilmeisesti autoilijaakin syytetään MUTTA. Olen niin monta kertaa nähnyt kun potkulaudalla kaarretaan salamana suoraan suojatielle Autoilija ei kertakaikkiaan ehdi reagoida
tyttö ajoi suojatielle pysähtymättä ja siis liikennesääntöjen vastaisesti
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hirveä tilanne autoilijalle, kun nyt häntäkin epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Vaikka syytteet hylättäisiin (ja todennäköisesti/toivottavasti hylätäänkin), voi kyseessä olla useamman vuoden prosessi. Tunnen valitettavasti muutaman tällaisen tapauksen ja heidän jaksamisensa ja mielenterveytensä ovat olleet äärirajoilla.
Jokaisessa liikenneonnettomuudessa ilmeisesti epäillään oletusarvoisesti jokaista osapuolta liikenteen vaarantamisesta. Kuten esim. minua tilanteessa, jossa skuutti koukkasi vastaantulevan puolelle ja ajoi minua päin vasenta puolta minun ajaessani pyörällä täysin liikennesääntöjen mukaisesti. Pelkkä epäily ei merkitse rangaistusta sen enempää todellisuudessa syylliselle kuin syyttömällekään, vasta näyttö ratkaisee, ja oikeusistuin.
Se tyttöhän ajoi ihan päin h*lvettiä sillä skuutilla, eikä välittänyt liikennesäännöistä pätkääkään. Mutta kaikesta syytetetään aina autoilijaa. Pitäkää niistä lapsistanne huolta ja opettakaa sääntöjä!