Skuuttityttö kuoli
Liikenneonnettomuudessa loukkaantunut 15 vuotias tyttö on nyt kuollut.
Kommentit (358)
Tänäänkin tullut vastaan vain ja ainoastaan kaksin tai kolmin skuutilla meneviä. Kukaan ei valvo, joten ihan sama mitä kielletään.
Omen ollut bussissa kalliossa kun skuutit veti tien yli parinnmetrin päästä
tiellä oli myös ratikkakiskot ja tosiaan tuuri kävi että eivät kaatuneet
Vierailija kirjoitti:
Miten autokuskia voidaan epäillä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, jos tytöt sikailevat skuutilla 2 päällä suojatiellä, jossa heillä on väistämisvelvollisuus?
Jos on pienikin epäilys autoilijan ylinopeudesta.
Itse meinasin kerran ajaa skuuttailijan päälle Turussa. Onneksi keskityin täysillä ajamiseen ja autossa oli hyvät jarrut. Ajoin samaan suuntaan skuuttailijan kanssa, hän viereisellä pyörätiellä hieman edelläni. Olin menossa suoraan risteyksen yli ja minulle oli vihreä valo. Yhtäkkiä tuo skuuttailija päätti ylittää risteyksen suojatien kohdalla, vasten punaisia, taakseen katsomatta. Eikä ollut mikään lapsi kyseessä, vaan ihan aikuinen, arviolta 30+ mies. Näytti vielä kansainvälistä käsimerkkejä minulle kun sain jarrutettua viime hetkellä. Vaan minunhan se syy olisi tietysti ollut jos skuuttailija olisi alle jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ilmeisesti autoilijaakin syytetään MUTTA. Olen niin monta kertaa nähnyt kun potkulaudalla kaarretaan salamana suoraan suojatielle Autoilija ei kertakaikkiaan ehdi reagoida.
Tämä on niin totta.
Minä olen omille lapsille puhunut skuuteista ja kertonut, että niihin ei mennä kaverin kanssa kyytiin lainkaan.
Eikös ole ollut myös tapaus, jossa oli 3 mennyt samalla skuuteilla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkesänä on ollut paljon onnettomuuksia jossa nuoria on kuollut.
Ihan kamalaa, että nuoria kuolee. Väärä lähtöjärjestys.
Ei ole mitään järjestystä olemassakaan. Ennenkuin vanhaan iso osa lapsista kuoli, hyvä jos yksi jäi henkiin, kun kulkutauti tai nälkä iski. Sellaista se on edelleenkin muussa eläinmaailmassa, jota mekin ollaan.
Lasten kuolema on ihan yhtä luonnollista kuin vanhusten kuolema.
Jos autoilijalla olisi ollut promilleja liikaa veressä, niin varmasti saisi syytteen kuoleman tuottamuksesta. Vaikka syyllinen oli skuutin kuljettaja(myös kyydissä ollut likka). Vääristynyt on Suomen teliikennelaki.
Näin kun aikuinen nainen kuljetti n. 7-vuotiasta lasta skuutilla. Lapsella oli pyöräilykypärä mutta laitonta tuo silti oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten autokuskia voidaan epäillä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, jos tytöt sikailevat skuutilla 2 päällä suojatiellä, jossa heillä on väistämisvelvollisuus?
Autoilijan ylinopeus ei poista skuutin väistämisvelvollisuutta suojatiellä tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkesänä on ollut paljon onnettomuuksia jossa nuoria on kuollut.
Ihan kamalaa, että nuoria kuolee. Väärä lähtöjärjestys.
Ei ole mitään järjestystä olemassakaan. Ennenkuin vanhaan iso osa lapsista kuoli, hyvä jos yksi jäi henkiin, kun kulkutauti tai nälkä iski. Sellaista se on edelleenkin muussa eläinmaailmassa, jota mekin ollaan.
Lasten kuolema on ihan yhtä luonnollista kuin vanhusten kuolema.
No just..
Miten autoilijaa epäillään mistään ? Kaksi päällä skuutissa, niin eiköhän se syyllinen sieltä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Jos autoilijalla olisi ollut promilleja liikaa veressä, niin varmasti saisi syytteen kuoleman tuottamuksesta. Vaikka syyllinen oli skuutin kuljettaja(myös kyydissä ollut likka). Vääristynyt on Suomen teliikennelaki.
Ei todellakaan ole vääristynyt. Totta hemmetissä rattijuopumuksesta tulee rangaista tuossa tilanteessaKIN vaikka ns. toisessakin olisi syytä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ilmeisesti autoilijaakin syytetään MUTTA. Olen niin monta kertaa nähnyt kun potkulaudalla kaarretaan salamana suoraan suojatielle Autoilija ei kertakaikkiaan ehdi reagoida.
Pakko tutkia, koska tyttö kuoli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole vääristynyt. Totta hemmetissä rattijuopumuksesta tulee rangaista tuossa tilanteessaKIN vaikka ns. toisessakin olisi syytä.
Kyllä. Mutta pitää rangaista humalassa ajamisesta, ei kuoleman tuottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan ylinopeus ei poista skuutin väistämisvelvollisuutta suojatiellä tässä tapauksessa.
Tuolloin myös autoilija on syyllinen ja jos ylinopeutta on riittävästi, katsotaan että se on heikentänyt alle jääneen mahdollisuutta reagoida. Esim. kolmion takaa tullut saattaa tuossa tapauksessa jäädä ilman syytettä.
Kävin tuossa hiljattain Pariisissa ja ihmettelin siellä aluksi, että mitäköhän täältä oikein puuttuu, kun kävelytiet oli jotenkin tyhjän oloisia. Sitten huomasin, että sähköpotkulautoja ei ole missään. Tarkistin netistä, niin ne on kokonaan kielletty siellä. Miksi Suomessa ei kyetä tekemään vastaavaa päätöstä?
Kaksi skuuttia heitetty sillan alle hujan hajan keskelle ajoväylää. Siihen kun ajaa fillarilla vauhdilla, niin jälki on kamalaa.
juu, poikkesi aiheesta, mutta ne on kaikin tavoin vain ikävää tuomassa. Käyttäjille vois koulun ymppätunnilla opettaa niittenkin käyttöä ja muiden huomioon ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kieltää toisen henkilön kuljettaminen, voi viedä huomion muulta.
Onhan se kielletty.mutta hyvin mahtuu kaksikin kuskin lisäksi.
Tilanteet joihin itse joutunut näiden kanssa on näyttänyt siltä, että vedetään täysiä kohti suojatietä eikä edes aiota jarrutella.