Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi talvi -25-26 Fuengirolassa. Oletko mitä mieltä? Ei pakkasta eikä lunta tiedossa.

Vierailija
22.07.2025 |

Mitä mieltä ja minkälaisia ajatuksia nousi päähäsi tästä? Reilu pari kuukautta sitten lähden ja palaan vappuaattona kotia. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo useita talvia viettänyt pois Suomesta, mutta en vielä yhtään talvea Fuengirolassa. Olen pistäytyyt siellä muutaman Espanjan loman yhteydessä ja todennut, että ei se oikein ole sellainen paikka, jossa jaksaisin viihtyä pitkään. Mutta kyllähän siellä monet suomalaiset näyttää viihtyvän. Jos itse viettäisin koko talvikauden syyskuusta vappuun Espanjan Aurinkorannikolla niin valitsisin mieluiten Malagan. Mutta luultavasti en vietä ensi talveakaan Espanjassa, vaan valitsen taas jonkin Kaakkois-Aasian kohteen. 

Malagan kaupungin ja Fugen välinen paikallisjunamatka on noin 40 minuuttia, välimatka noin 30 kilometriä, joten alueella voi liikkua helposti. Puolimatkassa Benalmadena ja Torremolinos on myös kivoja. Katsokaa karttaa, samalla rantaviivalla kaikki.

Vierailija
22/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että pakkasta ja lunta ei tule ikävä. Mutta Fuengirola on vähän tylsä, pieni paikka, ei mitenkään tasokas. Se ei oikein tarjoa mitään erityistä, jos ei välitä istua ravintoloissa eikä viehäty halvasta alkoholista tai muista päihteistä. Tosin sieltä pääsee kyllä tekemään retkiä muualle, mutta miksi ei sitten saman tien myös asuisi muualla. Esim. kulttuuria löytyy paljon enemmän vaikka Sevillasta tai Malagasta ja golfaamiseen Marbellan alue on paljon parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo useita talvia viettänyt pois Suomesta, mutta en vielä yhtään talvea Fuengirolassa. Olen pistäytyyt siellä muutaman Espanjan loman yhteydessä ja todennut, että ei se oikein ole sellainen paikka, jossa jaksaisin viihtyä pitkään. Mutta kyllähän siellä monet suomalaiset näyttää viihtyvän. Jos itse viettäisin koko talvikauden syyskuusta vappuun Espanjan Aurinkorannikolla niin valitsisin mieluiten Malagan. Mutta luultavasti en vietä ensi talveakaan Espanjassa, vaan valitsen taas jonkin Kaakkois-Aasian kohteen. 

Malagan kaupungin ja Fugen välinen paikallisjunamatka on noin 40 minuuttia, välimatka noin 30 kilometriä, joten alueella voi liikkua helposti. Puolimatkassa Benalmadena ja Torremolinos on myös kivoja. Katsokaa karttaa, samalla rantaviivalla kaikki.

Tiedän, tiedän. Mutta ymmärrätkö, että vaikka Helsingin keskustasta on vain 20 minuutin metromatka Vuosaareen, niin monet asuvat silti mieluummin keskustassa kuin idässä. Benalmadena on on minusta talvella erittäin tylsä ja Torremolinoskin aika hiljainen. En minä tuolla jaksa noin pitkään olla, tylsistyisin parissa viikossa. Minä mietin, lähtisinkö ensi talveksi Hanoihin vai Manilaan.

Vierailija
24/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti paikka. Itsekin vietän talvet lämpmässä, mutta en rahvaiden pesimissä paikoissa.

Vierailija
25/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteessa voi sielläkin nastakengille olla käyttöä. Välttämättä liukkauttakaan pakoon et pääse. 

Vierailija
26/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodenvaihteessa voi sielläkin nastakengille olla käyttöä. Välttämättä liukkauttakaan pakoon et pääse. 

Voi ei. En omista nastakenkiä. En voi lähteä talveksi Fugeen. 

Vierailija
27/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti paikka. Itsekin vietän talvet lämpmässä, mutta en rahvaiden pesimissä paikoissa.

Haluaisitko vinkata jotain parempia talvenviettopaikkoja? Kiinnostaa. 

Vierailija
28/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt muuta paikkaa maailmasta löydy kuin spurgu-Fuge???

Terkut Italiasta, myös talvella

Vierailija
29/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuge ei kyllä ole ihan ykkösenä listalla. Suomalaisia juooppoja eläkeläisiä ei jaksa määräänsä enempää katsella. 

Toinen mikä kannattaa kiertää talvella on Benidorm ja Alicanten seutu muutenkin. Se taas on täynnä juoppoja brittieläkeläisiä.

Vierailija
30/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet pari kuukautta sitten? Mene hoitoon.

Vierailija
31/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kylmä talvella. Lokakuussa vielä kohtalainen keli.

Vierailija
32/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime talven. Lasten hoitopaikat on tosi kalliita, joten ei kannata mennä jos palkka on pieni. Vuokrat on kovat, ei kannata mennä ellei sulla ole suhteita joilla pääset halvemmalla. Sää vaihtelee, ei ole lunta, mutta vettä voi tulla paljonkin.

Vierailija
33/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-25-26 Fuengirolassa. ???

Reilu pari kuukautta sitten lähden ja palaan vappuaattona kotia. ???

Vierailija
34/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, ihanan persoonallinen ratkaisu jota yksikään suomalainen ei ole keksinyt ennen sinua.

Vierailija
35/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa. Voit unohtaa puheet juopoista jne. Fugessa on kymmeniä eri kansalaisuuksia, siksi esimerkiksi ruokailumahdollisuudet ovat hyvät. Suomiyhteistö on tiivis, kannustan opiskelemaan espanjaa Sofia-opistolla. Löytyy kaikki palvelut tarvittaessa suomeksi. Talvi on kuin kevät Suomessa, mukavat ulkoilusäät. Asunnot valitettavan kalliita ja kylmiä. Pidän nimenomaan siitä, että talvella on ns. tavallista elämää ympärillä. Jos luksusta haet, silloin Fuge ei ole paikkasi. Mutta mm. Meriaturin kautta on loistavat retkimahdollisuudet. Jouluna kauniit joulukoristeet ja pääsiäisen kulkue on jokaisen koettava. Mikään paikka ei ole täydellinen, vakiokodittomat/kerjäläiset tulleet jo tutuiksi. Varo varkaita, ovat erittäin taitavia, myös ns. kukkaisnaisia, jotka tyrkyttävät turisteille kukkia ja vievät samalla rahat. Rantakatu on mahtava!

Vierailija
36/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin vielä kohdetta. Tiedätkö tosiaan,  minne olet menossa, jos Fuge kiinnostaa. 

Vierailija
37/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuge on helppo paikka "Suomen eteläisin kaupunki" esimerkiksi sellaisille ikääntyville ihmisille, jotka eivät osaa kieliä. Tulee liikuttua talvella enemmän, kun ei tarvitse pelätä liukkaita kelejä ja sää on raikas, ei kylmä. Itse myös syön todella paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Ja suomalaisetkin ovat sosiaalisempia auringossa. Meillä on hyvä maine paikallisten keskuudessa. On ihmisiä, jotka etsivät seikkailuja. He voivat mennä vapaasti paikkoihin, joissa ei turisteja ole. Pidän rosoisesta Fuengirolasta! Mutta muista, että kaupunki on saanut jo vuosia palkintoja siisteydestään.

Vierailija
38/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, tiedän. Mutta ymmärrätkö, että v

Kehitysmaat ei kiinnosta, on liian kuumiakin. Euroopassa on hyvä olla, sivistyksen parissa.

Eri

Vierailija
39/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule vaan, mutta älä sorru juomaan ja hölmöilemään.

Ota talvi terveellisen elämän ja kuntoilun kannalta. Näissä korkeuseroissa on helppo nostaa kuntoa pelkästään kävelemällä. Nauti valosta, ota sen energia itseesi. Ajanjakso on hyvä, kun kerran lähtee, kannattaa olla kunnolla kevääseen asti. Kaikkein masentavinta olisi palata loppusyksyyn Suomeen.

-fugelainen-

Vierailija
40/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno idea, mutta kannattaa huomioida että Espanjassa on talvella koleaa (sisällä usein kylmempi kuin Suomessa missä taloja lämmitetään), ja useimmat turistikohteet ovat aika kuolleita talvisin. Ei siis kannata odottaa lämpöä, rantaelämää ja ihmisvilinää katukahviloineen. 

Tämä. Olen ollut siellä tammikuussa ja räntälastut lensi, tuuli puhalsi rantatiellä. Brittituristi shortseissa ja sandaaleissa hypotermian partaalla. Vaatetta pitää olla. Siellä on talvella lämpimämpää kuin Suomessa mutta kylmää ja pimeää silti. Kun aurinko paistaa on lämpöä mutta kun aurinko laskee, lämpö laskee.

Äiti oli talvet Fugessa, kävin välillä. Helmikuussa +10 ja tuuli pirusti. Vain vähän paikkoja auki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä