Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi talvi -25-26 Fuengirolassa. Oletko mitä mieltä? Ei pakkasta eikä lunta tiedossa.

Vierailija
22.07.2025 |

Mitä mieltä ja minkälaisia ajatuksia nousi päähäsi tästä? Reilu pari kuukautta sitten lähden ja palaan vappuaattona kotia. 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene 

Ihan paska suomikolhoosi.

Vierailija
2/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olisi duuni siellä syksyksi. Huono palkka tosin ja mistä kämppä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääilmiöt eli sään nopeat vaihtelut on lisääntyneet kaikkialla ja muuttuneet rajummiksi. Et ole täysin turvassa räntäsateesta sielläkään.

Noin pääsääntöisesti sama kuin muualla: Jos haluat elää terveellisesti, se onnistuu.  Jos haluat juopotella, ei hyvä seuraa.

Vierailija
4/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tuollaiseen kaupunkiin lähtisi, mutta muutenhan ajatus talvesta poissa Suomesta on mainio.

Vierailija
5/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiva. Vielä jos olisi merituuli ja suht turvallisia luontopolkuja.

Vierailija
6/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole sellainen huumehörhöjen paikka?

Vierailija
7/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frederikin lauluja koko talvi, ei kiitos.

Minä meen pattayalle marras-tammikuu.

Vierailija
8/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, Fugeen duuniin ... hmmm. 

Vierailija
9/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frederikin lauluja koko talvi, ei kiitos.

Minä meen pattayalle marras-tammikuu.

Minäpä menen Venäjälle. 

Vierailija
10/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just miettisin aamulla että lähtisikö talvella Aruballe vai St Martinsiin

Vierailija
11/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääilmiöt eli sään nopeat vaihtelut on lisääntyneet kaikkialla ja muuttuneet rajummiksi. Et ole täysin turvassa räntäsateesta sielläkään.

Noin pääsääntöisesti sama kuin muualla: Jos haluat elää terveellisesti, se onnistuu.  Jos haluat juopotella, ei hyvä seuraa.

Malaga on ihan siinä lähellä ja Malagassa on vain yhden kerran mitattu lunta.

https://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1laga#Climate

"Snowfall is virtually unknown; since the beginning of the 20th century, Málaga city has only recorded snow on one day, on 2 February 1954."

Vierailija
12/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan juopotella koska elämä on liian lyhyt olla selvinpäin...

Vierailija
13/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole sellainen huumehörhöjen paikka?

Alkoholisteja ja huumeiden käyttäjiä on kaikkialla vähän. Suurin osa on ihan normaaleja, kuten muuallakin. Sen verran Fugesta, että kannattaa olla ystävällinen myös kantaväestölle, vaikka suuri osa taitaa olla turisteja. 

Vierailija
14/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea, mutta kannattaa huomioida että Espanjassa on talvella koleaa (sisällä usein kylmempi kuin Suomessa missä taloja lämmitetään), ja useimmat turistikohteet ovat aika kuolleita talvisin. Ei siis kannata odottaa lämpöä, rantaelämää ja ihmisvilinää katukahviloineen. 

Vierailija
15/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö Turuust suoria lentoja? Mää kattosin just netistä, ettei näytä menevän.

Vierailija
16/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö Turuust suoria lentoja? Mää kattosin just netistä, ettei näytä menevän.

Kyllähän pompulla pääsee Tukholmasta tai Kööpenhaminasta, Helsingistäkin Pariisin tai Amsterdamin kautta

Vierailija
17/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo useita talvia viettänyt pois Suomesta, mutta en vielä yhtään talvea Fuengirolassa. Olen pistäytyyt siellä muutaman Espanjan loman yhteydessä ja todennut, että ei se oikein ole sellainen paikka, jossa jaksaisin viihtyä pitkään. Mutta kyllähän siellä monet suomalaiset näyttää viihtyvän. Jos itse viettäisin koko talvikauden syyskuusta vappuun Espanjan Aurinkorannikolla niin valitsisin mieluiten Malagan. Mutta luultavasti en vietä ensi talveakaan Espanjassa, vaan valitsen taas jonkin Kaakkois-Aasian kohteen. 

Vierailija
18/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tuollaiseen kaupunkiin lähtisi, mutta muutenhan ajatus talvesta poissa Suomesta on mainio.

Kerrotko mikä siellä on vikana suomeen verrattuja?

Vierailija
19/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno idea, mutta kannattaa huomioida että Espanjassa on talvella koleaa (sisällä usein kylmempi kuin Suomessa missä taloja lämmitetään), ja useimmat turistikohteet ovat aika kuolleita talvisin. Ei siis kannata odottaa lämpöä, rantaelämää ja ihmisvilinää katukahviloineen. 

Tämä. Olen ollut siellä tammikuussa ja räntälastut lensi, tuuli puhalsi rantatiellä. Brittituristi shortseissa ja sandaaleissa hypotermian partaalla. Vaatetta pitää olla. Siellä on talvella lämpimämpää kuin Suomessa mutta kylmää ja pimeää silti. Kun aurinko paistaa on lämpöä mutta kun aurinko laskee, lämpö laskee.

Vierailija
20/41 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin itsekin talveksi jonnekin, jos vaan voisin. Niin kauan kuin olen työelämässä, niin ei ole minulle mahdollista. Jos eläkkeelle asti pääsen, niin ehkä sitten...

Sitä en kyllä osaa sanoa, menisinkö just Fugeen vai minne. Katsotaan sitä sitten myöhemmin...